Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Angel's Reef

sorry dak demper moet zetten op jullie enthousiasme

Tec 7 houdt niet onder water of in contact met water. Lost na een tijd.
Met vijver aan de hand gehad en ook vertegenwoordiger bevestigde dit.
Zal missch wel al een variant op de markt zijn die er wel tegen kan mr gewone tec 7 niet dus.

sorry dak demper moet zetten op jullie enthousiasme

Tec 7 houdt niet onder water of in contact met water. Lost na een tijd.
Met vijver aan de hand gehad en ook vertegenwoordiger bevestigde dit.
Zal missch wel al een variant op de markt zijn die er wel tegen kan mr gewone tec 7 niet dus.

Is wel van dezelfde fabrikant een lijm die onder water wel blijft zitten . Ik werkte er vroeger mee en anders had heel nederland zonder voorruit gereden :biggrin:.

Of het schadelijk is voor het aquarium milieu dat vraag ik me wel af . Zal goed moeten uitdampen denk ik.

Grt, marco

Ik heb het product "fix-all" van soudal gebruikt om glas op plexi en plexi op plexi te plakken (verhoging voor de schuimer).Geeft geen stoffen af aan het water en kan zelfs onder water gebruikt worden.Denk dat geen enkele silicone geschikt is om pvc te laten plakken op langere termijn.Het azijnzuur bijt zich niet in ,in de pvc.

Ik heb gewerkt voor novatech en ze hebben geen product dat zeewaterbestendig is , tec7 is zowieso niet geschikt voor aquaria, lost altijd na verloop van tijd. Verder is het goed spul

Pieter, ik meen me te herinneren dat jullie vroeger verticale pvcbuizen tegen de achterkant van de bak gelijmd hadden. Is die lijm niet een goed idee?

Alternatief is het wellicht mogelijk met pvc-lijm pvc-profielen (zelf gefreesd) tegen de wanden te lijmen/schroeven, om zo de lijmverbindingen te 'helpen'.

Nog een optie: de randen platen van het kruis buigen en dan met kunststof- of rvs-schroeven het kruis aan de filterbak bevestigen. Hoef je alleen maar de schroefverbindingen waterdicht te maken, dat moet geen groot probleem zijn lijkt me.

Fijne feestdagen voor jou, Roos, Richard en (aankomende) familie :)

Bedankt Heren voor het meedenkentopjesHet hechtingsprobleem is aan Arie van Aqua Compleet voorgelegd en gaat zorgen voor de juiste lijm.Binnenkort meer hier over.....

Vandaag een extra Trop Tronic pomp 30 kuub binnen gekregen als spare voor de huidige opvoerpomp.Alhoewel dit zeer betrouwbare pompen zijn,lopen we liever geen risico en is bij problemen binnen 10 minuten uitwisselbaar.Het grote voordeel is dat bij overschakeling van het oude naar het nieuwe filter de pomp al voorgemonteerd kan worden,zodat de opvoer niet zolang stil komt te staan,2 buizen aan en afvoer aansluiten en de boel kan draaien.De huidige opvoerpomp kan dan later weer gedemonteerd en uitgewisseld worden.

De stap daarna is het huidige filter 2.5x1.3 mtr. over te zetten naar de nieuwe filterruimte en mee te laten draaien met het systeem en in een later stadium als opvang voor de dieren te laten functioneren.Hierboven komt 4x400w met t5 te hangen.

Pieter

Nog wat foto,s

Bijlagen

• 6 mtr 13.jpg
    6 mtr 13.jpg
    356 KB · Weergaven: 44
  • 6 mtr 14.jpg
    6 mtr 14.jpg
    434,1 KB · Weergaven: 60
  • 6 mtr 42.jpg
    6 mtr 42.jpg
    508,6 KB · Weergaven: 47
  • 6 mtr 48.jpg
    6 mtr 48.jpg
    264,2 KB · Weergaven: 36
  • 6 mtr 51.jpg
    6 mtr 51.jpg
    338 KB · Weergaven: 31

Aan de voorbereiding kan het nooit liggen Pieter,aan alles wordt gedacht :)

Heb je al een datum geprikt wanneer de grote operatie gaat beginnen

Heel veel succes hoortopjes

Petje af voor dit project, ik volg het met veel belangstelling.

Michael,het groeit indd aardig dicht,het gaat een hele kunst worden om de koralen heel te verzetten.

Aad,nog geen specifieke datum in gedachte,zal wel ergens voorjaar april-mei worden.Het is stap na stap,eerst de nieuwe filterruimte afmaken,dan de de bestaande ruimte ombouwen met voldoende opvang voor alle dieren,eerder gaan we er niet mee beginnen.

Jan bedankttopjes

Denieuwe lijm voor filter die we gaan gebruiken is van WURTH-saBesto,levensmiddelen siliconen.

As.vrijdag verdwijn ik voor 16 dagen in de Serengetti in Tanzania,even helemaal afgesloten van de buitenwereld.
Ben benieuwd hoe de aquariums daarna er uitzien:)

Pieter

nog een paar mooie foto,s om het jaar mee af te sluiten..

Bijlagen

• 6 mtr 26.jpg
    6 mtr 26.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 10
  • 6 mtr 24.jpg
    6 mtr 24.jpg
    310,6 KB · Weergaven: 14
  • 6 mtr 23.jpg
    6 mtr 23.jpg
    387,3 KB · Weergaven: 14
  • 6 mtr 06.jpg
    6 mtr 06.jpg
    161 KB · Weergaven: 12
  • 6 mtr 27.jpg
    6 mtr 27.jpg
    242,4 KB · Weergaven: 16

As.vrijdag verdwijn ik voor 16 dagen in de Serengetti in Tanzania,even helemaal afgesloten van de buitenwereld.

Fijne vakantie toegewenst Pieter. Weer eens wat andere beestjes bekijken :biggrin:
En hele mooie foto's overigens.

Pieter,

Alvast een mooie trip toegewenst naar een van de mooiste plekken op deze aardbol. Hopelijk krijg je de kans om de Big 5 (of 7 of 9) te schieten, met je camera dan... :)
Gewoon lekker Polé Polé doen zoals ze daar zeggen en genieten!

Groet,

Marcel

Geniet van het wijdse uitzicht in de Serengetti, Pieter.
Pieter en Richard, maak er een mooie overgang van, van oud naar nieuwuitsteeekenduitsteeekend

Richard we duimen voor je nakende vaderschap.

Weer terug uit Tanzania,na twee en een halve week tussen de dieren weer moeilijk wennen hier.Enkele mooie echinata's verloren,het is niet andersmecry...Richard nog gefeciteerd met Lucas een gezonde zoontopjestopjestopjes.......en beterschap met de griep.

Pieter

Laat de vakantie foto's maar een zien pieter!

Zonder van de echinata's maar het blijven lastige koralen. Ik kom binnen kort weer eens je bak bewonderen voordat deze verbouwd word!

Groetjes Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan