Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Poliepen , laat maar zien die pareltjes van je bak ;)

Heel mooi, hoe maak je zulke mooie foto's?
Dit was met een Sony A7 II en 28x70mm stock lens.

Bij sommige foto's heb ik vergrootglazen gebruikt. Met de lens die ik heb moet je anders best ver weg staan en kun je dus niet zo diep inzoomen.
Ik bewerk ze een klein beetje na. Ik trek meestal de belichting wat omhoog en de hooglichten en schaduwen wat omlaag.
Her en der is het weghalen van een zwevend stukje vuil ook wel handig.

Kwa kleur komen ze er zo uit. Ik schiet op 9900K. @Storyed en ikzelf draaien wel relatief wit licht. Dat scheelt wel heel veel voor het maken van de juiste kleuren.

20250301_132100.jpg

Groeit hard ook, niet zo heel lastig te houden.
Staat een stek van mij bij coral&frags die heeft 'm wat lager gezet , ongeveer een 60 cm onder radion.
Daar word ie licht groen/creme met knalrode poliepen.
Bij mij staat ie hoog en daar is tie knalgroen

Staat een stek van mij bij coral&frags die heeft 'm wat lager gezet , ongeveer een 60 cm onder radion.
Daar word ie licht groen/creme met knalrode poliepen.
Bij mij staat ie hoog en daar is tie knalgroen
Bij mij ook groen, vond em veel mooier met rode poliepen. Zal in de nieuwe bak het stuk wat lager zetten en kijken wat er gaat gebeuren.

Bij mij ook groen, vond em veel mooier met rode poliepen. Zal in de nieuwe bak het stuk wat lager zetten en kijken wat er gaat gebeuren.
Heb hier al een stekje geknipt en lager gezet , als ik vandaag of morgen een bakkie ga doen bij coral&frags zal ik een foto maken

Ik zal je even helpen……..
Niet de scherpste foto’s maar toch.

Bijlagen

• IMG_4256.jpeg
    IMG_4256.jpeg
    158,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG_4255.jpeg
    IMG_4255.jpeg
    204,7 KB · Weergaven: 27
  • IMG_4265.jpeg
    IMG_4265.jpeg
    147,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_4281.jpeg
    IMG_4281.jpeg
    172,9 KB · Weergaven: 28
Ja klopt op zich een mooi plekkie maar lastig om te fotograferen. Hier nog een waar de kleur beter te zien is

Bijlagen

• IMG_4323.jpeg
    IMG_4323.jpeg
    172,3 KB · Weergaven: 22
Deze gaat ook steeds mooier worden
Vooral de voet krijgt alle kleuren van de regenboog

Bijlagen

• IMG_4327.jpeg
    IMG_4327.jpeg
    206,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_4324.jpeg
    IMG_4324.jpeg
    213,3 KB · Weergaven: 27
Deze gaat ook steeds mooier worden
Vooral de voet krijgt alle kleuren van de regenboog
Het blijft soms bizar hoe de Acro's van kleur kunnen veranderen... de mijne van die soort ziet op dit moment zo eruit.DSC00053.JPG toen ik hem nog gelijk in zijn geheel in mijn hoofdbak had geplaats werd hij alleen maar steeds bruiner helaas. Maar tja, mijn PO4 is toen 0,1 geweest en zoiets ook een tijdje had gebleven. Uiteindelijk begon ik zorgen maken dat ik hem niet echt kwijt zal raken en had stekjes afgeknipt (kon niet meer in zijn geheel af te krijgen van de rif. Als ik iets vast lijm dan ook max mijn best😅) en die stekjes blijf ik steeds in de stekkenbak houden. Ik heb daar maar een klein visje tegen Planaria dus sowieso min PO4 en NO3. Ik was erg benieuwd welke kleuren zal ik uiteindelijk zien maar het is nog steeds heel veel van de beurt van die van jullie. Ik snap dat dit werkelijk kan gebeuren hoor. waterwaarden en het licht kan soms echt wonderen maken maar ik kan deze soort Acro dus sowieso in mijn hoofdbak niet laten uitgroeien. Daar woord hij maar bruin. Ik had dit precies hetzelfde tijd geleden met een stek Millepora van Jeck. Ipv roze werd hij maar steeds bruiner hier. Maar in de stekkenbak werd hij toch wel weer lichter van kleur. Ik denk dat ik een stekje blijf houden en een stekje zou jullie kunnen terug gewen puur voor experiment. Een stekje heb ik dan nog over voor hobbyprijs😁

Bijlagen

• DSC00054.JPG
    DSC00054.JPG
    105,7 KB · Weergaven: 12
Het blijft soms bizar hoe de Acro's van kleur kunnen veranderen... de mijne van die soort ziet op dit moment zo eruit.Bekijk bijlage 649760 toen ik hem nog gelijk in zijn geheel in mijn hoofdbak had geplaats werd hij alleen maar steeds bruiner helaas. Maar tja, mijn PO4 is toen 0,1 geweest en zoiets ook een tijdje had gebleven. Uiteindelijk begon ik zorgen maken dat ik hem niet echt kwijt zal raken en had stekjes afgeknipt (kon niet meer in zijn geheel af te krijgen van de rif. Als ik iets vast lijm dan ook max mijn best😅) en die stekjes blijf ik steeds in de stekkenbak houden. Ik heb daar maar een klein visje tegen Planaria dus sowieso min PO4 en NO3. Ik was erg benieuwd welke kleuren zal ik uiteindelijk zien maar het is nog steeds heel veel van de beurt van die van jullie. Ik snap dat dit werkelijk kan gebeuren hoor. waterwaarden en het licht kan soms echt wonderen maken maar ik kan deze soort Acro dus sowieso in mijn hoofdbak niet laten uitgroeien. Daar woord hij maar bruin. Ik had dit precies hetzelfde tijd geleden met een stek Millepora van Jeck. Ipv roze werd hij maar steeds bruiner hier. Maar in de stekkenbak werd hij toch wel weer lichter van kleur. Ik denk dat ik een stekje blijf houden en een stekje zou jullie kunnen terug gewen puur voor experiment. Een stekje heb ik dan nog over voor hobbyprijs😁
Zou het teweinig licht of stroming kunnen zijn in je hoofdbak?

Back
Bovenaan