U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Er zijn bedrijfjes die printplaten kunnen reinigen. Misschien iets om te proberen? Je zou ook zelf kunnen proberen met osmose en erna goed te drogen.Soms hoort pech ook bij onze hobby. Vorige week woensdag zag ik dat het licht van de KH-DIRECTOR vreemd knipperde. Toen ik het apparaat aanraakte en licht bewoog, ging het apparaat uit.
Tijdens het goed bekijken zag ik aan de zijkant onderzijde zout aanslag.
Vervolgens het apparaat losgemaakt en op tafel gezet.
Aangezien de garantie toch verlopen is, heb ik het apparaat opengemaakt. Binnenin zag ik vocht. Voorzichtig opgedept met keukenpapier. Vervolgens het apparaat buiten gezet. Het was lekker warm en er stond een lekker windje. Zo kon het opdrogen.
Na een paar uurtjes alles weer in elkaar gezet, het apparaat ging ook gewoon weer aan en een meting gestart. Helaas zonder succes, kH bleek 0,0.
De pH-electrode weer verwijderd en gekalibreerd, maar ook dat werkte niet zoals het moest. De electrode aangesloten op mijn pH-meter. Hier werden de juiste waarden van de beide kalibratie vloeistoffen weergegeven. Dus electrode is niet defect.
Vanmorgen het hele apparaat gedemonteerd en de onderzijde van de printplaat was vol met zout aanslag, dus helaas pindakaas.Bekijk bijlage 637147Bekijk bijlage 637148Bekijk bijlage 637149
Ik denk, dat ik eind vorig jaar bij het vervangen van de electrode, de schroef niet goed heb aan gedraaid. Dat is dus duur leergeld!
Heb de printplaat met alcohol voorzichtig schoon proberen te maken.Er zijn bedrijfjes die printplaten kunnen reinigen. Misschien iets om te proberen? Je zou ook zelf kunnen proberen met osmose en erna goed te drogen.
Valt altijd te proberen niks heb je nu, iets kan het worden
Ik kon zo`n printplaat niet vinden op de site van GHL.Heb je een nieuwe KHD gekocht? Printplaat kan je namelijk vervangen, kost een 70EUR. Ik zou wel even kijken of je niet ergens een lekje (gatje) hebt aan de darmpjes door wrijving, dit was bij mij namelijk het geval.
Grtz,
Matthijs
FeestmaalGisteren zag ik dat een Nardoa zeester een overleden Anthias aan het "opruimen" was. De zeester heeft bijna de hele dag op het dode visje gezeten.
Altijd ganzenvoetjes eten, gaat ook vervelen.
Bekijk bijlage 637588

Misschien je verwarming checken of die nog goed is. Heb een paar jaar geleden ook problemen gehad dat de aardlekschakelaar er een paar keer uit vloog. Bleek later een verwarming te zijn waar condens in zat. Nu wissel ik elk jaar de verwarming.Op maandag 9 september heb ik een ICP-test naar ATI gestuurd. Op dinsdag 10 september ben ik samen met mijn vrouw op vakantie naar Griekenland vertrokken en inmiddels gisteren weer thuisgekomen.
De uitslag van de test heb ik vrijdag 13 september al ontvangen. Er was niks verrassend in te zien.
Adobe Acrobat
acrobat.adobe.com
Bij thuiskomst zag de bak er prima uit, ondanks een uitval van de elektriciteit van een kleine 5 uren op woensdag. Door een of andere reden lag de aardlekschakelaar van de groep waar de aquarium op draait er uit.
Bekijk bijlage 640765
De bak vanmiddag na het schoonmaken van de ruiten.
Degene die mijn aquarium altijd verzorgd tijdens afwezigheid vond het al vreemd dat de verlichting niet brandde toen hij de visjes wil gaan voeren. Hij vond het ook heel erg stil in de woonkamer.
Aan de dosering van o.a het Kalkwasser kon ik zien dat de elektriciteit er een behoorlijk aantal uurtjes eruit heeft gelegen.
Bekijk bijlage 640766
Overzicht doseringen Kalkwasser.
staat de verlichting weer normaal?Op maandag 9 september heb ik een ICP-test naar ATI gestuurd. Op dinsdag 10 september ben ik samen met mijn vrouw op vakantie naar Griekenland vertrokken en inmiddels gisteren weer thuisgekomen.
De uitslag van de test heb ik vrijdag 13 september al ontvangen. Er was niks verrassend in te zien.
Adobe Acrobat
acrobat.adobe.com
Bij thuiskomst zag de bak er prima uit, ondanks een uitval van de elektriciteit van een kleine 5 uren op woensdag. Door een of andere reden lag de aardlekschakelaar van de groep waar de aquarium op draait er uit.
Bekijk bijlage 640765
De bak vanmiddag na het schoonmaken van de ruiten.
Degene die mijn aquarium altijd verzorgd tijdens afwezigheid vond het al vreemd dat de verlichting niet brandde toen hij de visjes wil gaan voeren. Hij vond het ook heel erg stil in de woonkamer.
Aan de dosering van o.a het Kalkwasser kon ik zien dat de elektriciteit er een behoorlijk aantal uurtjes eruit heeft gelegen.
Bekijk bijlage 640766
Overzicht doseringen Kalkwasser.
Ja hoor, de verlichting brandt weer gewoon normaal.staat de verlichting weer normaal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.