U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Gaaf tanneIk hoef me de komende maanden niet te vervelen… Voor mij een van de ultieme vissen: Chaetodon larvatus. Twee kleintjes. Tot nu toe pakken ze lobstereggs, levende oester en wat koraal.
Bekijk bijlage 624599
Dank je Wesley, ik ben er erg blij mee!Gaaf tanne
Vooral Acropora en Montipora. Heb ik beide genoeg. Jaren geleden had ik er al een, die heb ik toen 27 maanden gehad, tot aan een stroomuitval... Het wordt hard werken deze kleintjes zo goed te krijgen als die ene. Eerst aan het eten krijgen (en houden), dan de gezondheid en dan het inburgeren in de bak....Prachtig! Veel succes ermee! Welke types koraal eten ze liefst?
Ik zou er bijna een extra bak naast me huidige zetten alleen al voor dit soort vissen. Het zet me aan het denken.Ik hoef me de komende maanden niet te vervelen… Voor mij een van de ultieme vissen: Chaetodon larvatus. Twee kleintjes. Tot nu toe pakken ze lobstereggs, levende oester en wat koraal.
Bekijk bijlage 624599
Dat zou krap zijn, maar kleinere soorten zouden denk ik best wel kunnen. Of deze soorten in je 'grote' bak en het gewone spul apart?Ik zou er bijna een extra bak naast me huidige zetten alleen al voor dit soort vissen. Het zet me aan het denken.
Wat zou een mooie minimum maat bak zijn, heb ruimte voor een 60cm kubus.
Daar moeten we dan maar eens over praten.Dat zou krap zijn, maar kleinere soorten zouden denk ik best wel kunnen. Of deze soorten in je 'grote' bak en het gewone spul apart?

Ik geef zeker niet snel op, maar het is mogelijk dat het niet goed komt onderling. En dan is dus de vraag wie ik deze vis toevertrouw.Bij mij heeft het indertijd goed geholpen om de aggressiefste semilarvatus enkele dagen apart te zetten, en dan samen terug in de bak van 200 liter.
Voordien vlogen ze met momenten op elkaar tot de schubben eraf vlogen, na terugzetten nog wat kleine ruzietjes maar erna beter. Nu zitten ze toch al weer een tijd gezellig samen in de grote bak.
Dus mijn tip is niet té snel opgeven, maar als het te erg is moet je wel ingrijpen.
Geen gek idee, maar tot nu toe geen 'echte' gevechten. Eerder af en toe dreigen. Ik hoop dat de rust gauw terugkeert. Eén zo'n vis succesvol weten te houden is al een hele prestatie, een tweetal zou echt uniek zijn.Tanne, zou in deze het concept van het “wenbakje” ook niet kunnen werken? Dus een schot plaatsen in deze bak en daarna schot in het wenbakje in de grote bak?
Zodat de vissen aan elkaar kunnen wennen en onderling de dominantie kunnen bepalen, zonder aan elkaar te kunnen?

limited edition. €1000,- per stekjeUltra Tanu grafted special![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.