Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke doseerpomp

Reefersince2008

ZeewaterForum lid
Ik heb al in 2008 mijn eerste aquarium met zoutwater. Ik gebruik tot nu toe bij doseren alleen doseerpompen zonder wifi maar nu dat hij kapot is wil ik eentje met wifi kopen nu ook voor mijn verjaardag van de vrouw. Aardige vrouw heb ik.
Zelf zat ik te denken aan coralbox of red sea door nauwkeurigheid dosering. Hebben jullie ervaring met de 2 of stellen jullie een andere voor?

Ik zou ook eens kijken naar kamoer , dit is een heel groot chinees bedrijf die pompen maakt voor de medische wereld.
De kwaliteit is erg goed en de doseer hoeveelheid is constant…..
DD brengt ook pompen op de markt welke ze bij kamoer inkopen…..
Voordeel van de kamoerpompen is dat ze stappenmotortjes gebruiken , deze gaan heel lang mee…

ik gebruik deze , al jaren naar volle tevredenheid.

256FA0D6-4223-44C4-BF8B-5FCE3658D7C5.png

Laatst bewerkt:
Ik heb 2x de D&D H2ocean pro sinds 1 jaar in gebruik (dus de kamoerpompen van D&D met stappenmotor).
Topgerief, 1x gecalibreerd en om de 6 maanden eens even nagekeken. Die pompen blijven spot on.
Ik heb ook geen probleem dat de darmpjes lucht trekken of terughevelen. Hier zijn geen terugslagklepjes nodig.

alleen het wifi gebruik heb ik een probleem mee omdat deze enkel op een 2,4ghz netwerk gaan, maar ik denk dat bijna alle aquarium wifi apparatuur werkt op 2,4ghz.
Dus zou ik een "apart" 2.4 ghz netwerk meten voorzien, maar ik ben een IT - netwerk leek.
Maar ze staan gewoon tussen mijn wifi netwerken, dus als ik dan even verbinding maakt, kan ik ze gewoon via de app aanpassen, manueel doseren,...

Ik gebruik ook DD H2O Ocean doseerpomp. Bevalt mij perfect.

Al sinds 2009 GHL doser 2.0 hier staan.. werkt nog steeds zonder problemen.
Uiterst nauwkeurig en nog geen kapotte pompjes gehad.
Sinds kort nu ook de doser 2.1, KH director en de profilux 4.
Voor mij niets anders dan GHL.

Al sinds 2009 GHL doser 2.0 hier staan.. werkt nog steeds zonder problemen.
Uiterst nauwkeurig en nog geen kapotte pompjes gehad.
Sinds kort nu ook de doser 2.1, KH director en de profilux 4.
Voor mij niets anders dan GHL.
Hier binnenkort ook de KH DIRECTOR. De doseer en profilux 4 heb ik al

Back
Bovenaan