Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Meelifter koraaltje

Johny reeffreak

ZeewaterForum lid
Hallo,
Ik heb wat koraaltjes bestelt en op eentje zit een slakje. Is dit slakje slecht voor mijn bakje? Mij lijkt het namelijk een zandslakje....A2B28575-1C7B-4FEB-B7A8-77B6B75E984F.jpeg76BC9485-B9D1-46FE-A512-216CA6ECB38B.jpeg
 
En een hele roedel planaria zo te zien. Heb je het koraal gedipt voordat het je het in de bak hebt gezet? :oops:
Ja ik heb deze toen net uitgepakt. Heb alles 10 minuten gedipt in osmose water. Daarvoor heb ik steeds wat water uit mijn draaiende bak erbij gezet zodat de koraaltje konden wennen.
 
(y)
En je hebt een lipvis in de bak toch? Die lusten ze wel mocht je ze onverhoopt toch hebben.
Ik hoop dat als het er te veel worden het lipvisje uiteindelijk actie gaat ondernemen. Hij is nu wel alleen iets groter dan de stomatella, misschien net 2 cm. Hij is nog heeeel klein, vandaar dat ik hem erin durfde te stoppen.
 
Ja ik heb deze toen net uitgepakt. Heb alles 10 minuten gedipt in osmose water. Daarvoor heb ik steeds wat water uit mijn draaiende bak erbij gezet zodat de koraaltje konden wennen.
Voor zover ik weet is de juiste manier voor een zoetwaterdip: eerst de koralen overwennen aan je aquarium water temperatuur, daarna de koralen in op temperatuur gebracht zoetwater dippen, en dat maximaal 3 tot 5 minuten.
Ook niet alle koraal kan daar tegen, beter geen sps zo dippen.

Misschien kan iemand nog toevoegen of osmose of kraanwater uitmaakt?
Bij vissen in ieder geval wel.
 
Hmmm...kraanwater op de juiste temperatuur gedurende 10-20 seconden is voor planaria dodelijk.

Helaas overleven planaria eitjes dat wel.
 
Kleine toevoeging nog, als je niet specifiek voor planaria dipt, dan is met een koraal dip middel in zeewater wel de veiligere manier. Daar kan vrijwel ieder koraal tegen.
En uiteindelijk goedkoper als een koraal verliezen door een verkeerde dip.
 
Bovenaan