Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

DSC07333.JPG

een algemene foto van toen ik een grote roze Lobo in de winkel niet kon laten staan en moest een plek in de bak vinden. Het zijn namelijk twee plekken geworden. Het koraal is dus ook in twee delen geworden.

DSC07314.JPG
 
En toen kwam een nieuwe bewoner in de bak - klein gele Dokter, extreem mager exemplaar. Eerste foto's heb ik genomen pas na ong 2 weken en hij is al wat dikker geworden. Ik voerde toen minimaal 3 keer per dag en enorm veel van alles. Hij at wel maar alsof hij moeite had met slikken ofzo... ik deed ook enkele eerste dagen dat ritueel met knoflook. Hij begon steeds beter te slikken en bleef vrolijk van de rif algjes en wieren plukken
DSC07339.JPGDSC07353.JPGDSC07354.JPGDSC07357.JPGDSC07360.JPGDSC07365.JPGDSC07366.JPGDSC07375.JPGDSC07376.JPGDSC07380.JPG
 
Zondag zwom die goed rond had ik gezien, verraste me ook dat je zo'n kleine gevonden had. Maar dan kan die ook wel overal bij komen dat gaat over een half jaartje niet meer lukken.
Stekken staan nu te wennen aan de philipsen komend weekeind eens bepalen waar ze mogen gaan staan.
 
En toen kwam een nieuwe bewoner in de bak - klein gele Dokter, extreem mager exemplaar. Eerste foto's heb ik genomen pas na ong 2 weken en hij is al wat dikker geworden. Ik voerde toen minimaal 3 keer per dag en enorm veel van alles. Hij at wel maar alsof hij moeite had met slikken ofzo... ik deed ook enkele eerste dagen dat ritueel met knoflook. Hij begon steeds beter te slikken en bleef vrolijk van de rif algjes en wieren plukken
Bekijk bijlage 513670Bekijk bijlage 513671Bekijk bijlage 513672Bekijk bijlage 513673Bekijk bijlage 513674Bekijk bijlage 513675Bekijk bijlage 513676Bekijk bijlage 513677Bekijk bijlage 513678Bekijk bijlage 513679
Mooie fotos weer. Visje overleefd het wel met jou goede zorgen.
 
Vel over been😮.
Succes.
Dank je wel! Ik blijf mijn best doen natuurlijk, hij eet al langer normaal en ik voer nu 2 keer per dag diepvries en spirulina vlokken. Hij wordt steeds beetje dikker en dikker. Deze eerste foto's zijn alweer ong twee weken oud namelijk, ik had het beetje veel te druk voor mijn dagboekje.
 
Zondag zwom die goed rond had ik gezien, verraste me ook dat je zo'n kleine gevonden had. Maar dan kan die ook wel overal bij komen dat gaat over een half jaartje niet meer lukken.
Stekken staan nu te wennen aan de philipsen komend weekeind eens bepalen waar ze mogen gaan staan.
Toen je hem gezien had was hij al veel beter dan de eerste dagen! Maar enkele mensen hadden hem in zijn eerste dagen hier gezien en dat was echt te schrikken hoe mager hij was. laatste stadium anorexie...
 
Maar nog enkele portretten van mijn bijzondere Gobbi tussendoor, die zie ik namelijk zelden in zijn geheel, dus komt hij ook niet vaak op de foto's

DSC07346.JPGDSC07348.JPGDSC07370.JPGDSC07373.JPGDSC07382.JPGDSC07383.JPG
 
Maar er moest weer iets gaan gebeuren...want ik heb besloten een klein exemplaar Halichoeres Melanurus in de bak plaatsen, maar na mijn ervaring met Diamanten Lippi's wil ik niet meer dat linkerhoek als slaapplaats hebben voor een Lippi die in het zand slaapt. Gobby had dat hoekje ook als zijn holletje en bleef daar steeds bergje zand maken. Aangezien dat hoekje de beste plaats is voor LPS en oren kreeg ik een idee dat allemaal in een keer op mijn plan proberen veranderen.
Dat werd een hele klusje. Dat massieve linker "dak" met Valida Acro en grote roze Lobo heb ik met een arm beetje opgetild zodat ik en met andere arm de steen vanonder eruit kon halen en een andere steen weer neer leggen zodat dat dak met koralen wat hoger is geworden (zeker niet slecht voor een Acro in ieder geval). Gelukkig is dat me zonder schade gelukt, dat was best spannend moment want dat dak is verder met de andere stenen verbonden. Goed dat ik toen ze allemaal met elkaar vastgelijmd. Verder heb ik een deel zand (van onder die oude steen en van achter de rif) eruit gezogen en beetje schoon gespoeld (met het water uit de bak natuurlijk), en dat vond ik zeker niet jammer want het zand was van daar erg vies. De grootste deel zand heb ik naar de rechterachterhoek verplaatst in de hoop dat Gobby en Lippy daar gaan slappen. Omdat ik nog meer nieuwe aanwinsten al verwachte, gelijk afscheid genomen met grote Acantophyllia en het koraal is nu in de stekkenbak staat te pronken:LOL: 2 st. Lobo's en Acantha's hebben andere plaatsen gekregen en een Lobo is een beetje omgedraaid en opnieuw vastgelijmd. Volgende dag kwam er die Lippy en de foto was op die dag genomen, dus dat visje is gelijk op de foto te zien

DSC07398.JPG
 
Het is en blijft een prachtig aquarium.
 
Bovenaan