Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Weer een stapje verder;

B1E376CE-6B95-4443-BAD0-8468811C2EEE.jpeg
De doseerpomp hangt ook. Net wat klein spul als terugslagventielen, koppelstukjes en nieuwe siliconenslang besteld. Daar het een tweedehands doser betreft maar direct het spul vervangen.

Laatst bewerkt:
Goed en overwogen bezig ! De hobby met de juiste aandacht en techniek en een portie rust ,gaat helemaal goedkomen .

Goed bezig bas.
De apex is een wereld apparaat.
Je zou ook de break out box kunnen aanschaffen voor je ato dan heb je maar wat sensoren nodig scheelt je een hoop geld en werkt geweldig.

Groetjes wesley

Goed bezig bas.
De apex is een wereld apparaat.
Je zou ook de break out box kunnen aanschaffen voor je ato dan heb je maar wat sensoren nodig scheelt je een hoop geld en werkt geweldig.

Groetjes wesley

Die optie ga ik vooralsnog ook mee aan de gang..
Heb gisteren een breakout box met 2 hoogwater en 2 laagwater sensoren aangeschaft via iemand hier op het forum. Zou dan een klein opvoerpompje aan kunnen sturen via de EB6 op het moment dat het waterniveau te laag wordt. Het enige is dat ik dan volledig moet vertrouwen op de floatswitches. Want optische sensors kan ik niet gebruiken via de breakout. Moet ik weer een FMM module aanschaffen... :eek:

Haha..verslavend spul dat Apex! ;)

Vandaag toch weer wat blijven plakken aan mijn handen toen ik voor levend voer naar de winkel ging..

Chelmon rostratus

Als het goed is kan dit visje me helpen met het bestrijden van glasanemonen.. (y)
Deze er al lang in zitten ,eet idd kleine glasanemonen,verder gek op mysis eet hij uit je handen.

Deze er al lang in zitten ,eet idd kleine glasanemonen,verder gek op mysis eet hij uit je handen.

Is totaal niet schuw en zwemt al lekker rond. De Xanthurum is het er nog niet helemaal mee eens, maar echt agressief is hij niet naar de pincet toe. Nu hopen dat hij me helpt de glasanemonen onder controle te krijgen!

Is totaal niet schuw en zwemt al lekker rond. De Xanthurum is het er nog niet helemaal mee eens, maar echt agressief is hij niet naar de pincet toe. Nu hopen dat hij me helpt de glasanemonen onder controle te krijgen!
Gaat goed lukken bij mij is de klus geklaard !, nu houd hij het bij en daarbij een zeer mooie vis en super dankbaar ,dus een goede aankoop.?

Die optie ga ik vooralsnog ook mee aan de gang..
Heb gisteren een breakout box met 2 hoogwater en 2 laagwater sensoren aangeschaft via iemand hier op het forum. Zou dan een klein opvoerpompje aan kunnen sturen via de EB6 op het moment dat het waterniveau te laag wordt. Het enige is dat ik dan volledig moet vertrouwen op de floatswitches. Want optische sensors kan ik niet gebruiken via de breakout. Moet ik weer een FMM module aanschaffen... :eek:

Haha..verslavend spul dat Apex! ;)
Ik heb dat al jaren zo bas.
Mijn osmose apparaat word gestuurd door de apex.
Ben je ook gelijk van het bijvullen van je osmose vat af ?

Vandaag weer wat leuk spul ontvangen;

B7CAFC02-18B9-4C86-A65E-C6982CE8F43E.jpeg

een Neptune breakout box, 2 hoogwater en en 2 laagwater sensoren, neptune probes houder, kleine probe houder (zal voor floatswitches worden gebruikt) en nog een ongebruikte optische sensor. Zo langzamerhand krijgen we alle spulletjes compleet.

Zit nu nog te wachten op een tweetal dj switches (ter vervanging van mijn 10 kanaals dj switch) en een aantal onderdeeltjes van mijn doseerpomp. Voor die laatste heb ik nieuwe koppelstukjes, terugslagventielen en slang besteld.

Zodra dat binnen is kunnen we de boel gaan inbouwen/verbouwen onder de bak!

Laatst bewerkt:
De bak begint beter en beter te draaien en de waterwaarden blijven stabiel. Meet wekelijks KH, CA, MG, No3 en P en blijft lekker stabiel. Had verwacht dat met name nitraat en fosfaat wel zouden gaan stijgen. Reden hiervoor is het vermeerderd voeren, zowel levend als diepvries voer, voor de koraalduivel en nu ook de pincet. Gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn.

Vandaag met de hevelslang wat vuil uit de bak gezogen en door wat filtermat weer in de sump laten lopen. Hierdoor filter ik een hoop zooi uit de bak. Daarnaast ook nog wat glasanemonen weggespoten met een natronloog oplossing. Met name de grote exemplaren zullen niet gepakt worden door de pincet, dus die help ik zelf maar een handje.. ;)

Heb de laatste tijd nogal wat buttons toegevoegd aan de bak. Nu ben ik niet zo van de namen, maar het is soms wel handig in de verkoop. Heb nu dit lijstje (ook handig om later nog eens terug te kunnen zoeken voor mezelf);

purple monster
Magicians
Firestorm
Alien Explosion
Sunny D
Reversed gorilla nipples
Armor of God
Pink n Gold
Eagle Eye

Met name de Firestorm en Purple monster hebben het in het begin wat lastig gehad, maar inmiddels zie ik poliepen erbij komen. Leuk!

En even een kort filmpje;

Back
Bovenaan