Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

Heb me ook vaker afgevraagd hoe het kan dat flap in meerdere bakken tegelijk lijkt op te duiken.
Misschien hangt er wat in de lucht. Ik weet niet precies wat maar ik kan me niet geheel aan het idee onttrekken dat de buitenlucht toch ook invloed erop heeft.

Een paar close ups:

IMG_20170220_192618_zpslkhxwyyb.jpg

IMG_20170220_192359_zpswpb5wjvp.jpg

IMG_20170220_192339_zpsfwquw8yt.jpg

IMG_20170220_192301_zpsww8jt64a.jpg

IMG_20170220_192241_zpsuh8d8x4v.jpg

Wow! Dat zijn gave foto's.. wat voor een camera gebruik je? Staat er netjes bij hoor!

Mooie close ups !

Locale vervuiling in de bodem waardoor hier 'extra' fosfaat aanwezig is verklaard soms waarom je daar flap hebt en ergens anders niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Locale vervuiling in de bodem waardoor hier 'extra' fosfaat aanwezig is verklaard soms waarom je daar flap hebt en ergens anders niet.

Inderdaad! Na een lokale shake van de bodem is het al weer bijna verdwenen na een paar dagen......

Kijk eens of je een Holothuria edulis of Holothuria atra kunt vinden. Deze zeekomkommers zijn de perfecte detritus eters en houden je bodem mooi schoon. Ik heb zelf 2 H. atra (na splitsing) als onderdeel van mijn schoonmaakploeg op zelfde formaat naast wat Nassarius slakken. Werkt perfect.

Kijk eens of je een Holothuria edulis of Holothuria atra kunt vinden. Deze zeekomkommers zijn de perfecte detritus eters en houden je bodem mooi schoon. Ik heb zelf 2 H. atra (na splitsing) als onderdeel van mijn schoonmaakploeg op zelfde formaat naast wat Nassarius slakken. Werkt perfect.

Thnx voor de tip ....

Bij deze ..... een edulis besteld en is een weekje aanwezig in de bak :

IMG_1366.jpg

Daar ligt al een mooi hoopje pellets met schoon zand achter. Dat betekend dat het overwennen goed is verlopen en dat het zand hem prima smaakt. Hier ga je veel plezier aan beleven. Mocht hij een tijdlang ergens stil gaan liggen, geen paniek dat is normaal. Als je goed kijkt is er altijd wel ergens beweging van het lichaam zichtbaar. Zolang het dier leeft is er geen gevaar en bij mij had een dode H. edulis ook geen effect. Ligt hij meer dan een maand stil en wordt er niet gegeten, geen paniek, zolang hij leeft is dit normaal en is de kans groot dat je er over een tijdje 2 hebt.

Hij is idd aan het eten ..... alles gaat heel langzaam idd .... tegen volgend jaar is deze 1 x rond geweest .... ha ha .... prachtig beest :)

IMG_1379_zpsrvmgeusf.jpg

De kleur geel blijft het goed doen

Schitterend koraal, ik heb er toevallig zondag ook nog aan gestaan maar uiteindelijk voor een paar andere stukken gekozen.

IMG_1379_zpsrvmgeusf.jpg

De kleur geel blijft het goed doen

Merci mannen!

De montipora digitata baby blue is ondertussen 40 cm groot:

IMG_20170418_203831_zpsojtyhcxv.jpg

Acropora hyancinthus:

IMG_1401_zpsksvdmxuk.jpg

acropora formosa rood:

IMG_1402_zps3o9bxaj0.jpg

Back
Bovenaan