Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

Ha Marc,

Bedankt voor je snelle reactie! Goed om te horen dat met wierenvak een groter hoogteverschil geen probleem is. Ik zit namelijk met hetzelfde dilemma: zo groot mogelijk wierenvak, maar sumpruimpte is beperkt.

Thanks!

Grote sump kan een must zijn in het geval van een wierenfilter. Om je nutriënten onder controle te houden moet je toch al snel aan minimaal 10% van je volume denken ....

Marc, wat een plaatje is dit aquarium! Geheel op Triton?

Dank je Marjan. Ik volg geen enkele methode qua producten kopen alleen de principes van Balling ..... alles word hier zelf gemaakt qua elementen. Goedkooper en ik weet wat ik toevoeg. De basis is een wierenfilter. Plus een keer per maand een vers litertje zeewater van Neeltje Jans :)

Leuk dat je weer in het zout gaat! Ik ga je volgen ....

Bekijk bijlage ATI-013117.pdf

Recente ATI analyse incl nitraat en fluor meting.

Volgens mij ben ik een blij man. De bak draait nu een jaar. Het lukt om chloor niet te hoog laten oplopen door de toevoegingen van Kh en Ca op de doseerpomp. Dosering strontium is eindelijk correct bepaald. De lugol oplossing bouwt niet op qua iodine. Nutriënten balans ook ok ..... belichtingstijd wierenfilter lijkt nu ok zodat er ook nog wat voedingswaarden in de bak blijven.

Schitterende uitslag, daar mag je trots op zijn.

Bak staat er goed bij mooie kleurtjes

Merci mannen!

IMG_1353_zpsbgnsst09.jpg

Flap : toch een interessant en ongrijpbaar fenomeen : nitraat = 2, fosfaat = 0,02 en juist op de plaats met de meeste stroming!

LOL, ik zie dat je mandarijnpitvis er ook vol verbazing naar kijkt. ;)

Je ziet momenteel bij heel veel bakken dat er flap is. Ben erg benieuwd hoe dat kan.

Kan er niets zinnigs over zeggen .... er zijn wel eens momenten geweest dat ik de nitraat/fosfaat verhouding een beetje moest wijzigingen om een succesvolle verwijdering te krijgen maar dat doet nu ook helaas niets .... zal vast weer wel snel verdwijnen net zoals het snel gekomen is.

Back
Bovenaan