Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn eerste zeeaquarium..

Kleine update weer[emoji1303]. Koralen zucht heeft een nieuwe lijn toevoegingen 2 weken geleden besteld vandaag binnen. Gelijk de doseerpomp aangesloten die ik al een week of 5 in huis heb.. Moet alleen nog doseer containers hebben of heeft 1 van jullie een tip hoe ik dat kan doen. Die zachte slang in die flesjes stoppen vind ik niks..
c73ee7b053a09e6a08029494448554d5.jpg
9872f1ff1310a82efd7704ab4051d258.jpg
f4e382ce33372e70efe1780f2b9c5efb.jpg
coral system 1 t/m 4 ben benieuwd[emoji6]

Gr john

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gister weer kleine verandering gemaakt aan het rif. Heb je niks te doen verzin je wel weer wat. Vond zelf het liggende stuk keramiek niet mooi aansluiten op het hoge deel erachter (leek wel flatgebouw) wou iets meer opvullen. Gister bij verloop mooi stuk erbij gehaald.
0e522202aee2bd0cefa75ab463de49a2.jpg
200b805d20fb4107b65eda88069a7d83.jpg
stuk beter zo[emoji1303]. Vandaag terug naar francs dierenshop had zaterdag een hanna checker fosfaat gekocht maar trekt binnen een dag de batterij leeg. Heb ik weer maargoed weer wat te doen vandaag[emoji16]

Totaal plaatje van de bak nu[emoji1303]
5372f935f139187cac76ed9d01170c6a.jpg
.

Morgen ga ik ook al me waardes testen zit nu 2 weken op coral system van koralenzucht. Enige wat me tot nu toe echt opvalt is de kleuren. Savonds met me nachtverlichting knallen de kleuren veel meer als eerst.

Wat zijn die nieuwe toevoegingen van kz dan voor iets? Is 1tm4 een totaalpakket als vervanging voor de andere kz toevoegingen ofzo?

Wat zijn die nieuwe toevoegingen van kz dan voor iets? Is 1tm4 een totaalpakket als vervanging voor de andere kz toevoegingen ofzo?

Ja precies het enige wat he erbij gebruik is zeobac,start,food. En de reactor met zeovit steentjes. De rest is overbodig zit allemaal verwerkt in 1 t/m 4. Als het nodig is kan je wel coralsnow gebruiken en de probleem oplossers van koralenzucht.

Gr John

Ja precies het enige wat he erbij gebruik is zeobac,start,food. En de reactor met zeovit steentjes. De rest is overbodig zit allemaal verwerkt in 1 t/m 4. Als het nodig is kan je wel coralsnow gebruiken en de probleem oplossers van koralenzucht.

Gr John

Hmmz, interresant. Alleen vind t jammer dat er niet bij vermeld word wat je nou precies toevoegd.
En wat voor doseringen moet je aanhouden bij wat voor een koralen bezetting? Dit zal je btw vast wel in een Triton test terug kunnen vinden, maar is weer zo omslachtig.
Ik ga je volgen :)

Dat is zeker een feit dat er te weinig over te vinden is. Wel is te vinden wat er precies in de flesjes zit. Ik doseer zelf 5 ml per dag om de 4 uur. 5ml 1 8uur 5ml 2 12uur ga zo maar door. 35 ml per week per flesje morgen ga ik ook meetronde doen kijken hoe alles erbij staat nu en eventueel dosering aanpassen.

Kleine update weer[emoji1303]. Koralen zucht heeft een nieuwe lijn toevoegingen 2 weken geleden besteld vandaag binnen. Gelijk de doseerpomp aangesloten die ik al een week of 5 in huis heb.. Moet alleen nog doseer containers hebben of heeft 1 van jullie een tip hoe ik dat kan doen. Die zachte slang in die flesjes stoppen vind ik niks..

Gaatje in de dop boren en de aanzuigslang verlengen met een stukje luchtbuis tot op de bodem van de fles? (even schuim afzagen om vacuümtrekken te voorkomen)

Zijn dit flesjes van 250of 500ml? Ik zou zolang je bak niet vol staat met koraal, wel terughoudend zin met de dosering. In dit stadium van je bak is de kans op oplopende gehalten zware metalen is groter dan tekorten.

Gaatje in de dop boren en de aanzuigslang verlengen met een stukje luchtbuis tot op de bodem van de fles? (even schuim afzagen om vacuümtrekken te voorkomen)

Zijn dit flesjes van 250of 500ml? Ik zou zolang je bak niet vol staat met koraal, wel terughoudend zin met de dosering. In dit stadium van je bak is de kans op oplopende gehalten zware metalen is groter dan tekorten.

Heb idd zelf containers gemaakt was om precies te zijn 15 euro kwijt voor 4stuks[emoji16].
De flesjes zijn 250ml die ik heb maar zijn er ook 500ml. Goedkoop is het niet ik heb uitgerekend 10 euro per week ongeveer. 250 ml die ik ongeveer 7weken mee. Morgen ga ik zowiezo meten en bijstellen ben wel begonnen met de aanbevolen dosering en moet zeggen dat ik vooruitgang zie daardoor.

Gr john

Waar kan ik 'luchtbuis' kopen?

Ik heb zelf bij de lfs buis gekocht 8mm daar past precies luchtslangetjes in luchtslangetjes door de buizen en klaar[emoji1303].
606199f24ffabaee488681a4c1a76ea1.jpg

Gr John

Wordt op deze manier de vloeistof wel goed opgezogen het lijkt of er wat speling tussen de buis en de slang zit,of loopt de slang door tot onderaan.
Ik heb bij Aqua Compleet wel eens van zulk soort buis gekocht van 6mm daar past de slang strak overheen.

Gaat perfect zo de luchtslangetjes zijn doorgevoerd tot aan de bodem. Steken er iets onderuit. En speling is er niet tis echt precies pas in de buis.

Hey Jaap eerlijk gezegd niet best. Aardig wat koraal verloren toen ik begon met toevoegen van kz coral care zat de groei er goed in kleuren werden feller.. Maar na verloop van tijd begonnen ze te bleken van onderaf. Waardes zijn prima heb me doseerpomp stop gezet en nu wekelijks waterwissel doen. Vakantie zit er weer op dus kan weer lekker met de bak aan de slag[emoji16].

Maar weer is een update....pfffff waar moet ik beginnen begin augustus begonnen mijn koralen te bleken en poliepen vielen er als vellen vanaf punten werden rood bruin. na veel zoek meet en vloek werk er achter gekomen dat de uitstroom leiding van de kalkreactor niet goed door liep. Om de zoveel tijd ging die lucht blazen in plaats van druppelen waardoor de kh een poos te laag is geweest.Heb de keuze gemaakt om de kalkreactor eraf te halen en via de doseerpomp te gaan doseren. Met hulp van Dennis_tb (dank daarvoor maat) vloeistoffen aangemaakt bak een poosje laten draaien en ja hoor alles redelijk stabiel. Tijd voor koralen,van de 40+ koralen naar 10- koralen doet je geen goed in een 180 bak. Door glenn zijn verbouwing in de bak had ik een mooie kans om wat leuke koralen te scoren. Totaal 5 mooie stukken gekocht ennnnn wat denk ie binnen 2 weken alles dood[emoji30]. Had ook ati test op de bus gedaan in de tussen tijd waarvan de uitslag eigenlijk niks raars aan te zien was. Zowiezo niks waardoor me koralen af zouden sterven. Telefonische met de Dennis alles na gelopen kwa techniek en waterwaardes nou was er 1 punt waar ik echt totaal niet bij heb stil gestaan. Heb als verlichting een ati 8x80 watt erboven maar ook als nacht verlichting een 120 jmb 3watt ledbar die overdag mee draaide om 100% en die waarschijnlijk de koralen verbranden.Lamp 2 weken geleden overdag uit en alleen voor de avond verlichting 20% en de nacht 1%. In die 2weken zie ik de bak vooruit gaan zeker ook de 10- koralen die ik nog over had[emoji51]. Al met al een dure les geweest maargoed vandaag van Dennis paar mooie Monti's gekregen om te kijken wat er gebeurt maar ik denk dat het lek boven water is[emoji1303]. Hoop dat de volgende update wat positiever gaat worden[emoji16].

Gr john

Laatst bewerkt:
Gelukkig ben je doorgegaan Sjon. De aanhouder wint. Stabiliteit is the key 👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Daar ben ik zeker blij om heb er ook weer een beetje zin in. Kijk het nu even een week of 3a 4 aan kijken hoe de Monti's het houden, dan weer met een grote zak geld shoppen[emoji51].

Back
Bovenaan