Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn eerste zeeaquarium..

Ben er ook echt blij mee veel mooier als eerst..bedankt voor de kritiek heeft me toch aan het denken gezet. Zonder dat had ik het niet snel veranderd denk ik. Ben er gister is goed voor gaan zitten en gaan kijken hoe die lag. En hoe langer ik keek des te meer begon ik in te zien dat het weinig mogelijkheden voor me koraal en eigenlijk de hoogte niet benutten. Er ligt nu meer steen in en toch lijkt ie ruimer[emoji16]. Heb ook hoop voorbeelden gevonden op Google en YouTube waar ik een beetje inspiratie heb opgedaan..[emoji1303]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ziet er top uit. Tip voor straks: zet op één berg een hoger koraal en hou de andere laag. Dan heb je optisch een mooier beeld. Nu zijn je toppen even hoog, dat kun je wel aanpassen maar met een koraal ook prima te verhelpen. (mooie Stylo oid)

Precies bedankt voor de tip.. Had op internet een stuk gevonden over reefscape daar hielden ze ongeveer 25 cm onder de waterlijn ruimte. Ga zeker wel hoogte verschil creëren..de rechter stapel gaat hoger worden door boven op koraal te zetten..

Ziet er top uit kerel!! Mooi zo die pilaren zoals je ze hebt opgebouwd!! Dit wordt zeker wel wat als het zo een beetje vol groeit met mooie koralen!!!

Helemaal top dit bedoelde we

Kleine update vandaag na 4 weken het zand erin gegaan. Heb gekozen voor ati Fiji white.. Wat een verschil zeg eindelijk een bodem en lijkt zowaar ineens op een zeeaquarium. Ook gelijk de achterwand en zijwanden schoongemaakt ik ben er weer blij mee[emoji1303][emoji16]
92279ee33187cb38f775dd8bc5ea3148.jpg
10362e322c65c688a34b8f67b20e8c78.jpg

Hi sjonnie,

Dat is echt veel beter zo, daar ga je geen spijt van krijgen.

Je zou altijs nog een brug kunnen maken tussen de pilaren.

Groet
Adri

Ja is idd een opties laat hem nu weer ff met rust..gister pittig daggie geweest voor de vissen haha. Ben blij dat ik hem verandert heb veel beter zo de vissen lijken het ook een stuk beter naar hun zin te hebben. Veel meer schuilplekken en doorgangen.

Nog even een vergelijkings foto gewoon omdat het kan[emoji1303]
cf9eb2932589d410b7c74bc5df9bf589.jpg
4 weken geleden[emoji24]
fcb200dc63869b65fc73290c26fe4cb5.jpg
en nu[emoji38][emoji1303]

Mooi! Waren al jouw algen al weg voor je de bodem erin hebt gedaan?

Ja heb 4 weken gewacht. Ben opgestart met ingedraaid water heb ook maar hele korte algen periode gehad.

Heb alleen nog een beetje groene algen op de stenen die dicht tegen het licht aan liggen maar zover ik weet is het de bruine alg die je bodem ook bedekt niet de groene. Bruine alg ben ik al zeker 2,5 week vanaf.

Thanks man[emoji16]

1 ding moet je niet vergeten ook al heb je perfect gescaped er is altijd een puntje dat je niet mooi vind. Enkel ben jij de enige die dit opvalt en als er koralen op staan zie je her niet eens meer. Ik ben hier van muur naar hoge opbouw gegaan toen met pvc hoog met platen toen weer omgelegd alles dat de pilaren zweefde en nu bones. Her heb allemaal wat maar je loopt tegen dingen aan. Een hoog rif met platen is mooi alleen je verliest veel licht later en de Berlijnse muur is makkelijk gestapeld maar gaat enorm veel vuil inzitten omdat je geen stroming kan halen daarachter
Verstandige keus en als je koralen gaat plakken ga je toch nog stenen verleggen geloof me haha

Haha weet precies wat je bedoel. Zijn nu al wat stenen die ik wil veranderen en geloof me dat brand haha. Maar omdat ik toch nog geen koralen heb en wel vis wil zoveel mogelijk rust in de bak blijven houden. Zo min mogelijk met me handen erin tenzij nodig. Gaat wel gebeuren maar alles op ze tijd[emoji1303]

Tis weer is tijd voor een update. Bak draait nu 11 weken en moet zeggen mag niet klagen.
Ben sinds zaterdag overgestapt op het zeovit systeem. Heb wel wat algen en flap problemen gehad maar die ben ik geloof ik aardig de baas[emoji16]. Bak is al vanaf donderdag schoon. Ook redelijk wat koralen toegevoegd voor de rest maxspect gyre geplaatst en doseringspomp gekocht. Die staat nog even in de kast ga het nog even handmatig in de gaten houden... Maargoed foto's zeggen meer als woorden[emoji16][emoji1303]
997e52ce038d10c93cb588fc8db3253a.jpg
a243b8d3e7ebabfbaed7e21ce8ca5d81.jpg

Back
Bovenaan