GlennF
Senior Forumlid
Martin jou bak heeft er altijd mooi bij gestaan daar kunnen anderen een puntje aanzuigen. Jij was toen al revolutionair bezig en je heb het fingerspritzen gefuhl....Toen ik voor jaren terug ben begonnen met een zeeaquarium wouw niemand iets weten om een bak draaiend te houden zonder waterwissels te doen.
Nu een aantal jaren later zijn er meer aquarianen die ook geen waterwissels meer doen Glenn Tanne Adri en meerdere. Dus het is heel goed mogelijk om dit uit te voeren. Hier worden dan ook bepaalde methodes gevolgt met goed resultaat.Ik zelf volg geen DSR of Triton methode want dat was er toen nog niet.Voor mij zelf doe ik nog altijd het zelfde zoals ik ook ooit begonnen ben en het werkt nog steeds!!
Grt,
Martin.
Toen ik nog stond aan te modderen met mijn bak en er achteraf bekeken geen hout van snapte en toch een redelijk bak had, had jij al jaren een mooie bak .
Toen wij elkaar de eerste keer ontmoeten bij jou thuis samen met dennis dakine, bleek dat we samen wel meer gemeen hadden, zonder dat we dat van elkaar wisten. ik deed ook al sinds eind 2004 geen wissels, maar had de huidige kennis en het "gefuhl" niet .
Toen ik in de chemie dook en mij die kennis eigen gemaakt had, heb ik ingezien dat ik destijd, maar ook zoveel anderen eigenlijk heel weinig van essentiele waterchemie weten en het vaak nattevinger werk en steeds achter de feiten aanlopen was.
ik heb het een missie gemaak om die kennis te delen met anderen om deze niet verloren te laten gaan.
Het heeft mij veel tijd gekost, maar de beloning is de vele bedankjes van mensen die nu een mooi rif kunnen neerzetten.
wij kunnen samen het voorbeeld geven, grenzen verleggen en anderen inspireren, zodat ook zij deze mooie hobby met plezier kunnen ervaren.
ooit was de hobby alleen voor nerds, de elite en mensen met diepe zakken.
Door ons voorbeeld, is het ook weggelegd voor de echte liefhebbers.
Laatst bewerkt: