Imitch
Senior Forumlid
Jaja... hou dat moois voor mijn ogen[emoji43]
Mooi hoor... van een bruine kikker naar een prins.[emoji106]
Wist jij dat mijn sterrenbeeld een draak is ?
En je lievelings kleur rood zeker
mooi stuk tanne
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Jaja... hou dat moois voor mijn ogen[emoji43]
Thanks Bas! Ik ben er ook erg blij mee!Mooie red dragon Tanne!!
Dank je wel Wesley! Bij mij een topstuk, bij jou straks weer een topbak!Staat er mooi bij zeg word een topstuk man.
Groetjes wesley
In werkelijkheid is het licht niet zo paars, het valt in elk geval niet op. Stryx heeft gelijk: ik maak de foto's op het forum meestal met de iPhone en die maakt de dingen wat paarser dan ze zijn.Hij doet het goed. Je hebt vrij veel violet (paars) in je spectrum zie ik? Niet erg voor de koralen denk ik maar het valt me op.
De spijker op z'n kop!Óf hij maakt de foto's met een iPhone. Dan heb je dat effect heel sterk. [emoji1]
Dank je wel JaapIn ieder geval een mooi stuk koraal topie gr jaap
Henk, als ik de komende dagen tijd heb zal ik het fototoestel er eens bij pakken. De iPhone maakt meestal erg goede foto's dus dat is inmiddels wel het apparaat geworden waar ik meestal mee fotografeer. In sommige gevallen gaat er echter niks boven een 'echte' camera.Tanna ik zou de foto van die red dragon ook wel een met een echt fototoestel willen zien .
Want het oog wel erg violet zoals tim al zegt .
Maar maakt het er niet minder indruk wekkend om .
m.v.g henk
Ik wist niet dat je sterrenbeeld een draak is, maar het maakt de noodzaak voor het stekken van dit koraaltje nog groter. Ik zal daar binnenkort m'n best voor doen. Inderdaad is hij veel mooier geworden dan toen we hem bruin in Utrecht zagen staan. Ik heb de foto er even bij opgediept om te kunnen vergelijken.Jaja... hou dat moois voor mijn ogen[emoji43]
Inderdaad is hij veel mooier geworden dan toen we hem bruin in Utrecht zagen staan. Ik heb de foto er even bij opgediept om te kunnen vergelijken.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Vincent Chalias heeft Facebook, in elk geval moet je hem zo kunnen benaderen hierover. Ik heb vrij veel in Indonesië gedoken en ik ben daarbij de soorten die wij vaak als 'diepwater' beschrijven echt maar zelden tegengekomen. A. granulosa en A. caroliniana en een paar verwante soorten kan ik me wel herinneren, maar ook wat dieper (ik ben in Indonesië niet dieper dan zo'n 35 meter geweest) heb ik dit soort juweeltjes eigenlijk niet gezien zover ik me kan herinneren.Dat het koraal mooier wordt bij een lager fosfaatgehalte en meer blauw licht (hiermee bedoel ik niet alleen optisch) is inderdaad volgens verwachting. Wat ik interessant vind is dat deze specifieke koralen net zo bruin binnenkomen als op de foto. Ik moet eens proberen te achterhalen wat de maricultuur-condities zijn. Bali Aquarium kweekt namelijk ook op locaties met troebeler water (dus minder licht en meer nutrienten), wat een logische verklaring zou kunnen zijn.
Robert, ik zorg er voor dat Glenn en jij dit koraal over een tijdje ook in de bak hebben staan.blijft het feit dat het een prachtig koraal is
mocht er ooit een stuk over zijn ik hou me aanbevolen
gr robert
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Vincent Chalias heeft Facebook, in elk geval moet je hem zo kunnen benaderen hierover.
Tim, dank je wel! Ik wist al dat de 'diepwater-soorten' inderdaad in de natuur helemaal niet zo diep voorkomen, maar kennelijk komen ze vooral voor op plaatsen waar je als toerist niet vaak duikt.
Ik weet dat sommige winkeliers deze koralen niet graag bestellen vanwege de bruine kleur. Ik realiseerde me niet dat ze (nagenoeg) bruin binnenkomen bij import, de meeste andere sps-koralen hebben vaak als ze net uit zee komen de meest fantastische kleuren.
Ik ben in elk geval erg bij dat ik met jouw hulp aan een mooi exemplaar gekomen ben![]()
Vincent schreef ook dat deze soorten (A. carduus vermoedelijk) niet populair zijn bij zijn klanten vanwege de bruine startkleur. Graag gedaan, kweek er maar veel van.
Is er nog een manier om te zien in wat voor kleur "zwaan" het bruine "eendje" gaat veranderen ?[...] Inderdaad is hij veel mooier geworden dan toen we hem bruin in Utrecht zagen staan. Ik heb de foto er even bij opgediept om te kunnen vergelijken.
Ik ga zeker m'n best doen. Zonde dat deze koralen niet populairder zijn, zet ze een maandje in een aquarium en ze worden prachtig.Vincent schreef ook dat deze soorten (A. carduus vermoedelijk) niet populair zijn bij zijn klanten vanwege de bruine startkleur. Graag gedaan, kweek er maar veel van.
Ga ik doenPrecies , heel veel van kweken....![]()
Ervaring. Als je de soort herkent ben je al een heel eind. En de 'kleurzweem' zien die onder het bruin zit helpt een hoop. En daarbij nog een klein beetje gelukIs er nog een manier om te zien in wat voor kleur "zwaan" het bruine "eendje" gaat veranderen ?
Kan er mee door...[emoji12]
Thanks FrodeAls je in de zomervakantie in de buurt bent, ben je uiteraard van harte welkom
![]()
Inderdaad, nog even buffelenDat moet zeker gaan lukken Tanne. Nog een paar weekjes er tegenaan en dan is het schooljaar weer gedaan.
Inderdaad, nog even buffelen
Dit weekend heb ik de koeler weer aangesloten. De bak staat in een koelere ruimte dan in mijn vorige woning, toch werd de temperatuur als het buiten flink warm was wat hoger dan ik dat wilde. In iets meer dan een uur kan de koeler de bak nu een graad koelen. De warme lucht wordt uit het hok waar de bak en de koeler staan afgezogen, in de woonkamer hoor je de koeler nauwelijks.
Kortom: ik ben tevreden![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.