Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Ik zei het al je bent me weer voor , grgrgr

Mocht je een stekje maken van de roze calandrium houd ik me aanbevolen.
Fungia's voor jou laten liggen XD
Wel even de vissen gereserveerd voor mij en mijn zoon en wat stukken koraal mee genomen.
Zeemuis nu ook bij mij in de bak

72b0cd382386cb4d6e5b82270cb97d64.jpg

Ik zei het al je bent me weer voor , grgrgr

Mocht je een stekje maken van de roze calandrium houd ik me aanbevolen.
Fungia's voor jou laten liggen XD
Wel even de vissen gereserveerd voor mij en mijn zoon en wat stukken koraal mee genomen.
Zeemuis nu ook bij mij in de bak

72b0cd382386cb4d6e5b82270cb97d64.jpg

Sorry Rob! ;)
Als er gestekt gaat worden dan hoor je het! Voorlopig staat ie nu nog op de bodem want mijn ecotech glue is op. Maar goed, hij moet toch nog ff wennen aan de omstandigheden en verlichting in de bak.. ;)

Is het nog gelukt met de montiplaten? Begreep dat je die ook wel wilde?

Lijkt wel broertje van de van mij. Combi Montiplaat zat nog even te vast Bas dus ff afwachten hoe dit af loopt met los halen

Mooie aanwinsten Bas. Die roze Seriatopora is echt geweldig mooi, ook ik hoop dat hij snel stekken levert, haha

Ricordea's zijn geweldig mooi. Ik heb ook groene en oranje. Eigenlijk probeer ik er nog wat meer kleuren bij te krijgen.
De muis zie je soms weken niets meet dan een heuveltje zand en dan ineens is hij weer 3 dagen aan het zonnen op het zand. Leuk en nuttig beestje.

Lijkt wel broertje van de van mij. Combi Montiplaat zat nog even te vast Bas dus ff afwachten hoe dit af loopt met los halen

Inmiddels las ik dat ie niet heel van de wand is gekomen..jammer..ach..het is een snelle groeier en hersteld snel.

Mooie aanwinsten Bas. Die roze Seriatopora is echt geweldig mooi, ook ik hoop dat hij snel stekken levert, haha

Ricordea's zijn geweldig mooi. Ik heb ook groene en oranje. Eigenlijk probeer ik er nog wat meer kleuren bij te krijgen.
De muis zie je soms weken niets meet dan een heuveltje zand en dan ineens is hij weer 3 dagen aan het zonnen op het zand. Leuk en nuttig beestje.

Zijn idd prachtig!
Klopt die muis zie ik niet vaak..maar is zeker nuttig! topjes

Vandaag weer een meetronde gehad:

Meting 22 februari 2015.jpg

Eigenlijk prima op een paar kleine correcties na.

Inmiddels las ik dat ie niet heel van de wand is gekomen..jammer..ach..het is een snelle groeier en hersteld snel.

Zijn idd prachtig!
Klopt die muis zie ik niet vaak..maar is zeker nuttig! topjes

Vandaag weer een meetronde gehad:

Bekijk bijlage 421877

Eigenlijk prima op een paar kleine correcties na.

Netjes toch;)

greetings, GlennF

Vandaag lekker bezig geweest met het aquarium en onder ander de nieuwe koralen een plek gegeven:

7ae2242cc5d1f652c3adfefa36bf2699.jpg

De formosa:
6d24061ed191fb04ce4b0eca3163ce01.jpg

Ook vandaag even het oranje oortje opgehaald:

5a148521096ffaf5bf622fcd62175a3f.jpg

Overzichtje:

e3525c551a1b9efda5a21188b49b4768.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er lekker fris uit bas! [emoji106]

Dank je! Het begint wel wat te worden...nu lekker laten groeien!

Mooie variaties aan kleurtjes!

Dank je, Marjan. Misschien staan er wat teveel zuurstokjes naar je zin.. ;)
Maar zal nu ook wat meer 'vlezige' koralen toevoegen...tenminste dat is het plan.. Haha

Haha nee hoor Bas, ik kan sps echt wel waarderen, het wat statige is alleen niets voor mij persoonlijk. En zoals bij jou in combinatie met allerlei andere soorten erbij als een gemengd bestand vind ik ook mooi om te zien. Maar... nu wat vlezige koralen toevoegen, ja dat is wel meer in mijn straatje en dat vind ik een strak plan dus ik zeg doen 😆!

Ziet er mooi uit Bas! Het gaat lekker zo te zien. Nog steeds blij met je ijzer toevoegingen?

Je ricordea's zien er mooi uit, zelfde twee kleuren als in mijn bak. Mijn oranje is gisteren weer eens gedeeld. Heb er nu 3. De groene is ook al eens gedeeld, maar de ene helft is helaas ergens heen gedwarreld waar ik niet meer bij kon. Wie weet heb ik over een paar jaar een veldje onzichtbaar op de achterwand [emoji1]

Mijn vlezige koralen doen het helaas slecht. De calaustrea is het meest bevleesde koraal wat het doet, maar dan wel weer gelijk te goed. Ze vallen door het gewicht van de stenen. Als het goed is krijg ik volgende week nog een andere calaustrea en dan wordt het al snel stekjes maken [emoji1]

Hoop dat de vleesjes het bij jou goed gaan doen!

Ziet er mooi uit Bas! Het gaat lekker zo te zien. Nog steeds blij met je ijzer toevoegingen?

Je ricordea's zien er mooi uit, zelfde twee kleuren als in mijn bak. Mijn oranje is gisteren weer eens gedeeld. Heb er nu 3. De groene is ook al eens gedeeld, maar de ene helft is helaas ergens heen gedwarreld waar ik niet meer bij kon. Wie weet heb ik over een paar jaar een veldje onzichtbaar op de achterwand [emoji1]

Mijn vlezige koralen doen het helaas slecht. De calaustrea is het meest bevleesde koraal wat het doet, maar dan wel weer gelijk te goed. Ze vallen door het gewicht van de stenen. Als het goed is krijg ik volgende week nog een andere calaustrea en dan wordt het al snel stekjes maken [emoji1]

Hoop dat de vleesjes het bij jou goed gaan doen!

Dank je, Jordy! Het gaat lekker! Ijzer toevoegingen bevallen nog altijd, maar ik doseer het inmiddels niet dagelijks..deels luiheid en ik doseer af en toe ook gewoon ijzer (FE+) om mijn fosfaat onder controle te houden. Ik heb niet de luxe dat ik fosfaat moet gaan doseren. Misschien voer ik wat veel, maar ja..ik zie ook graag weldoorvoede vissen. Met name mijn japonicus heeft toch wat last van stip en dus probeer ik 'm daar doorheen te trekken door goed en afwisselend te blijven voeren. Dit is merkbaar in het fosfaat, maar goed die blijft met 0,08/0,09 nog wel binnen de perken.

Welke soort caulastrea ga je bijplaatsen? Je hebt nu toch de gele variant? Mocht die nieuwe goed aanslaan en je hebt stekken dan houd ik mij aanbevolen! ;)

Heb 2 soorten blasto's die het prima doen en ook de acan lordhowensis doet - na een tijdje kwakkelen- het nu prima. Ook heb ik een lobo staan die het prima doet. Dus ik verwacht dat de vlezige koralen het bij mij wel gaan doen... topjes

Back
Bovenaan