Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Ha Jordy,

Heb een tijdje geleden (zie http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?88935-Nijkerk-s-rif&p=1171377#post1171377 ) de hystrix verplaatst naar deze hogere plek. Staat nu dus dichter bij het oppervlak en vangt dus ook meer licht. Gezien het feit dat mijn fosfaat en nitraat waarden prima zijn (respectievelijk 0,08 en 2) is mijn conclusie dat meer licht ervoor zorgt dat hij weer roze wordt. :biggrin:

Idd meer licht , maar vooral bij hystrix lager in nutrient. Vooral de roze kunnen heel laag hebben en dan mooi kleuren.
Echter dat vinden de groene en paarse koralen weer niet zo fijn.

greetings, GlennF

Ha Jordy,

Heb een tijdje geleden (zie http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?88935-Nijkerk-s-rif&p=1171377#post1171377 ) de hystrix verplaatst naar deze hogere plek. Staat nu dus dichter bij het oppervlak en vangt dus ook meer licht. Gezien het feit dat mijn fosfaat en nitraat waarden prima zijn (respectievelijk 0,08 en 2) is mijn conclusie dat meer licht ervoor zorgt dat hij weer roze wordt. :biggrin:

Dat verklaart dan inderdaad waarom het bij mij de laatste maanden van roze naar bruin/oranje gaat. Komt dus wel weer goed [emoji1]

Mooie fotos bas bak staat er goed bij man.

Groetjes wesley

Dank je, Wesley! Bak draait dan ook lekker en daardoor heb ik ook weer zin om tijd en energie te steken in foto's en/of filmpjes.

Dat verklaart dan inderdaad waarom het bij mij de laatste maanden van roze naar bruin/oranje gaat. Komt dus wel weer goed [emoji1]

Zeker komt dat weer goed! Nog ff geduld tot je de printplaat binnen hebt..jammer dat het zo lang moet duren! :mad:

mooie foto's bas !
waarmee heb je die gemaakt?

Dank je, Glenn!
Foto's zijn gemaakt met Canon EOS 70D en Canon 100mm 2.8 Macro lens.

Dank je, Wesley! Bak draait dan ook lekker en daardoor heb ik ook weer zin om tijd en energie te steken in foto's en/of filmpjes.

Zeker komt dat weer goed! Nog ff geduld tot je de printplaat binnen hebt..jammer dat het zo lang moet duren! :mad:

Dank je, Glenn!
Foto's zijn gemaakt met Canon EOS 70D en Canon 100mm 2.8 Macro lens.

Kijk een macro lens.... dat dacht ik al...
Die dingen zijn belachelijk duur en niet echt multi-functioneel inzetbaar.

greetings, GlennF

Kijk een macro lens.... dat dacht ik al...
Die dingen zijn belachelijk duur en niet echt multi-functioneel inzetbaar.

greetings, GlennF

Dat klopt niet helemaal, Glenn. Deze macro lens is ook prima bruikbaar als portretlens of dergelijke onderwerpen. Tuurlijk heeft zo'n lens beperkingen, maar is wel prima multifunctioneel inzetbaar. Qua prijs zijn ze idd prijzig. Ik heb daarom ook gekozen voor de non L variant van de 100mm macro..net wat prettiger voor de portemonnee! ;)

Doe maar weer met die buttons [emoji41][emoji4]

Strakke plaatjes

Hhaha het lijken disco lampjes Bas uit onze tijd :p!!

Gr,

Martin.

Dat klopt niet helemaal, Glenn. Deze macro lens is ook prima bruikbaar als portretlens of dergelijke onderwerpen. Tuurlijk heeft zo'n lens beperkingen, maar is wel prima multifunctioneel inzetbaar. Qua prijs zijn ze idd prijzig. Ik heb daarom ook gekozen voor de non L variant van de 100mm macro..net wat prettiger voor de portemonnee! ;)

ja, ik dacht al, da's vast niet met 'n telefoontje gedaan
hij maakt echt prachtige foto´s maar mijn portemonnee vind dit nog steeds niet prettig

Uit onze tijd, Martin? Komen we uit hetzelfde bouwjaar? :rolleyes:;)[/QUOTE]

Was dat maar zo Bas, hopelijk kan ik nog heel lang van deze mooie hobby profiteren :p!!

Gr,

Martin.

Hi Bas,

hele toffe foto's al zeg ik zelf als hobby onderwaterfotograaf.

Heb gelijk even naar de exif data gekeken en gelijk weer wat opgestoken om mee te spelen.

Ga vooral door met het plaatsen van zulke mooi plaatjes.

groet
Adri

Uit onze tijd, Martin? Komen we uit hetzelfde bouwjaar? :rolleyes:;)

Was dat maar zo Bas, hopelijk kan ik nog heel lang van deze mooie hobby profiteren :p!!

Gr,

Martin.[/QUOTE]

Ik hoop het ook voor je! :biggrin:

Hi Bas,

hele toffe foto's al zeg ik zelf als hobby onderwaterfotograaf.

Heb gelijk even naar de exif data gekeken en gelijk weer wat opgestoken om mee te spelen.

Ga vooral door met het plaatsen van zulke mooi plaatjes.

groet
Adri

Dank je, Adri! Zijn niet allemaal top gelukt, maar het is dan ook lastig fotograferen. Of ik ben te kritisch..:p
De EXIF bekijken doe ik als hobby fotograaf ook vaak, want daar leer je altijd weer van. Ik heb nog een aantal foto's die ik door lightroom/PS heen moet halen, dus die komen vanzelf langs.

Dank je, Adri! Zijn niet allemaal top gelukt, maar het is dan ook lastig fotograferen. Of ik ben te kritisch..:p
De EXIF bekijken doe ik als hobby fotograaf ook vaak, want daar leer je altijd weer van. Ik heb nog een aantal foto's die ik door lightroom/PS heen moet halen, dus die komen vanzelf langs.

Hi Bas, ik weet hoe moeilijk het is om macro te fotograferen, zeker als je geen gestabiliseerde lens hebt zoals ik.
Ik gebruik een 60 mm macro, met een 1.4x teleconverter en dan ook nog een +10 diopter voorschroeflens, kortom, ik schiet dan echt super macro.
Dan heb je heel erg weinig ruimte om scherp te stellen en een minimale beweging zorgt gelijk voor onscherpte.

Ach, fotografen zijn toch altijd kritisch ;)

groet
Adri

Vanavond weer eens in de buurt wezen shoppen.. [emoji16]

Heb een bezoekje gebracht aan Robert Worst. Altijd gezellig! Was er mooi op tijd, dus eerst onder genot van een lekker bakkie naar de bak staan staren. Je ziet zijn koralen bijna groeien! Maar goed, da's weer goed voor mooie stekken.

Vervolgens naar de technische ruimte gegaan om de stekken te bekijken. Pfff..staat een hoop moois en je wordt er bijna hebberig van! :rolleyes:

Robert had nog meer mensen die voor stekken kwamen, dus uiteindelijk stonden ze in de rij achter mij..haha

Had wel eerste keus, maar er stond nog veel meer moois voor de rest! [emoji106]

Overzichtje van de nieuwe stekken:

edc17257fb45d2ef663c7c40a93f5abe.jpg

Gele porites:
8a5b62986a79fb03c106839de7da88f3.jpg

Onbekend:
c6006a938b5b81782e3e9423e8e52eec.jpg

Mooie acro met lange poliepen:
5712dc640274760c012691aec02369e6.jpg

Fel oranje/rode kruipende monti:
2d98eff08db74959b12654d344f9dd7d.jpg

Laatst bewerkt: