Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Het tweede filmpje van de andere kant:

[video=youtube;np8BBh3tENU]https://www.youtube.com/watch?v=np8BBh3tENU[/video]

Dat bedoelde je dus echt dat kort:(:p Wat een leuke stuk met die takken heb je gevonden! Echt iets uniek!:eek:
Waarom plaats je niks op de toppen (enkele zijn nog vrij!)? Als ik het vragen mag natuurlijk... Je mag nog verder ook veel nieuwe aanwinsten! Leuk! Ach...............................:(

Dat bedoelde je dus echt dat kort:(:p Wat een leuke stuk met die takken heb je gevonden! Echt iets uniek!:eek:
Waarom plaats je niks op de toppen (enkele zijn nog vrij!)? Als ik het vragen mag natuurlijk... Je mag nog verder ook veel nieuwe aanwinsten! Leuk! Ach...............................:(

Ja, ik bedoelde idd kort.. :rolleyes:;)
Dat stuk met die reefbones heb ik zelf in elkaar gezet met reefcement en tyraps. Het is de bedoeling dat er idd meer op de toppen komt, maar daarvoor moet ik natuurlijk nog wel wat mooie stukken op de kop tikken. Doe het gewoon nog rustig aan... topjes

Heb idd nog genoeg ruimte voor meer stukken..we verzamelen rustig verder.. haha..

Scarus:

16022444369_9229ba1f4d_b.jpg

Laatst bewerkt:
Wauw, wat een monster zo [emoji16]

Wauw, wat een monster zo [emoji16]

Ja, he? :biggrin:

Mooi visje bas !
Als je voer problemen mocht krijgen ,
Koivoer houd ze gezond.

greetings, GlennF

Dank voor de tip, Glenn!

Tot op heden eet hij lekker mee van alles wat ik aanbied... van broccoli, nori vellen, vlokvoer, algenringen, maar ook levend voer. Kortom heb daarover geen klagen, maar ga je tip onthouden! topjes

ps: heb je de korte filmpjes gezien van mijn bak?

Jong geleerd.......;)

Pas wel op met in morse en in de ogen wrijven.

Sommige flesjes van de testen bevatten. Natronloog in een hoge concentratie !

greetings, GlennF

Daarom mag hij alleen de flesjes terugdoen in het doosje nadat ik gecontroleerd heb dat de dop er goed op zit en dat de flesjes schoon en droog zijn!

Overigens zijn dit de actuele waarden van 7 januari:

Zout: 35 ppt
KH: 6,8 (wordt opgehoogd)
CA: 450
MG: 1350
NO3: 2
PO4: 0,08
K: 390
I: 0,01 (moet opgehoogd worden, maar de jodide oplossing is ook op..)

Strontium test wilde ik uitvoeren, maar één van de referentie vloeistoffen bleek op te zijn. Dus tijd voor een nieuwe test.. :o
Boor test gaf veel te hoog aan, maar deze test is al oud en ik vertrouw m sowieso niet meer. Dus ook hier moet weer een nieuwe voor komen.

Mooie foto's weer.
Hoe krijg je jou hystrix weer op kleur?

Mooie foto's weer.
Hoe krijg je jou hystrix weer op kleur?

Ha Jordy,

Heb een tijdje geleden (zie http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?88935-Nijkerk-s-rif&p=1171377#post1171377 ) de hystrix verplaatst naar deze hogere plek. Staat nu dus dichter bij het oppervlak en vangt dus ook meer licht. Gezien het feit dat mijn fosfaat en nitraat waarden prima zijn (respectievelijk 0,08 en 2) is mijn conclusie dat meer licht ervoor zorgt dat hij weer roze wordt. :biggrin:

Back
Bovenaan