U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Macropharyngodon Ornatus (aankoop 15/2/2013)
na eerst 3 weken in de bodem vertoefd te hebben, had ik heb al afgeschreven.
op een dag was hij ineers overdag zichtbaar.
dit is een van de weinige vissen in mijn bak die vanaf de inbreng in formaat verdubbeld is.
het formaat benaderd het te bereiken maat zoals die opgegeven wordt in de dabbases
onlangs heb ik een kleine "leopard wrasse" bij gekocht, omdat ik die grappig vond.. blijkt het exact dezelde vis te zijn.
wondelijk genoeg laten ze elkaar de ruimte.
![]()
Schitterend! Had deze soort nog nooit eerder gezien.Macropharyngodon Ornatus (aankoop 15/2/2013)
na eerst 3 weken in de bodem vertoefd te hebben, had ik heb al afgeschreven.
op een dag was hij ineers overdag zichtbaar.
dit is een van de weinige vissen in mijn bak die vanaf de inbreng in formaat verdubbeld is.
het formaat benaderd het te bereiken maat zoals die opgegeven wordt in de dabbases
onlangs heb ik een kleine "leopard wrasse" bij gekocht, omdat ik die grappig vond.. blijkt het exact dezelde vis te zijn.
wondelijk genoeg laten ze elkaar de ruimte.
![]()
Schitterend! Had deze soort nog nooit eerder gezien.
Als dit maar goed gaat Glenn, als je jonge exemplaren hebt zal als je geluk hebt 1 ervan zich als mannetje ontpoppen en zich ontvermen over de vrouwtjes.
anders kan het ook tot gevechten leiden, gr. marcel
Hele mooie vis. Ben ook naar lipvissen aan het kijken voor in mijn bakje. Maare laat deze de garnalen met rust? Dat deden niet alle lipvissen of wel.
Grt Marco
Ok duidelijk. Ik heb nog ff om uit te zoeken wat wel en niet bijelkaar gaat en wat geschikt is voor mijn bakkie. Iedere keer als ik ergens een leuke vis tegenkom op internet of in een winkel schrijf ik het op en kan ik info opzoeken. Het probleem is alleen dat ik veel te veel leuke vissen tegenkom haha. Wordt denk ik nog een hele uitdaging voor me om hier een keuze in te gaan maken.grote lipvissen vormen altijd een risico voor garnalen, met name als deze gaan vervellen.
deze soorten blijven kleiner, als de garnalen al langer in zitten en groter van formaat zijn lopen ze minder gevaar.
het inbrengen van nieuwe garnalen die kleiner zijn zou een risico kunnen zijn.
Ok duidelijk. Ik heb nog ff om uit te zoeken wat wel en niet bijelkaar gaat en wat geschikt is voor mijn bakkie. Iedere keer als ik ergens een leuke vis tegenkom op internet of in een winkel schrijf ik het op en kan ik info opzoeken. Het probleem is alleen dat ik veel te veel leuke vissen tegenkom haha. Wordt denk ik nog een hele uitdaging voor me om hier een keuze in te gaan maken.
Ps hele mooie dokter heb je daar. Nou maar hopen dat ie een beetje kalmeert.
Grt Marco
Nieuw levensvorm in de bak ontdekt....
Een slak ..... of is het iets anders.......
ik heb hem er in ieder geval niet bewust ingezet, dus moet ie spontaan ontstaan zijn of meegelift met een koraal (die ik al heel lang niet meer heb aangeschaft).
Bekijk bijlage 396302 Bekijk bijlage 396303 Bekijk bijlage 396304
greetings, GlennF

Ik zou haast een soort keverslak of zoiets zeggen Glenn! Ziet er mooi uit in ekgeval. Hopelijk is hij niet schadelijk en kan je hem lekker laten zitten![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.