Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glenn,
snap niet waarom Oxy mocht niet jouw pronkstuk zijn?!:confused: Na al dat ellende als enige overleeft ... blijft toch zeker een wonder! hij verdient zeker hun prijs!op het muil wel .... vind ik:)

Macropharyngodon Ornatus (aankoop 15/2/2013)
na eerst 3 weken in de bodem vertoefd te hebben, had ik heb al afgeschreven.
op een dag was hij ineers overdag zichtbaar.
dit is een van de weinige vissen in mijn bak die vanaf de inbreng in formaat verdubbeld is.
het formaat benaderd het te bereiken maat zoals die opgegeven wordt in de dabbases

onlangs heb ik een kleine "leopard wrasse" bij gekocht, omdat ik die grappig vond.. blijkt het exact dezelde vis te zijn.
wondelijk genoeg laten ze elkaar de ruimte.

13011724213_d29bb9e25d_c.jpg

Hele mooie vis. Ben ook naar lipvissen aan het kijken voor in mijn bakje. Maare laat deze de garnalen met rust? Dat deden niet alle lipvissen of wel.

Grt Marco

Macropharyngodon Ornatus (aankoop 15/2/2013)
na eerst 3 weken in de bodem vertoefd te hebben, had ik heb al afgeschreven.
op een dag was hij ineers overdag zichtbaar.
dit is een van de weinige vissen in mijn bak die vanaf de inbreng in formaat verdubbeld is.
het formaat benaderd het te bereiken maat zoals die opgegeven wordt in de dabbases

onlangs heb ik een kleine "leopard wrasse" bij gekocht, omdat ik die grappig vond.. blijkt het exact dezelde vis te zijn.
wondelijk genoeg laten ze elkaar de ruimte.

13011724213_d29bb9e25d_c.jpg
Schitterend! Had deze soort nog nooit eerder gezien.

Als dit maar goed gaat Glenn, als je jonge exemplaren hebt zal als je geluk hebt 1 ervan zich als mannetje ontpoppen en zich ontvermen over de vrouwtjes.

anders kan het ook tot gevechten leiden, gr. marcel

Als dit maar goed gaat Glenn, als je jonge exemplaren hebt zal als je geluk hebt 1 ervan zich als mannetje ontpoppen en zich ontvermen over de vrouwtjes.

anders kan het ook tot gevechten leiden, gr. marcel

Ja daar ben ik ook bang voor. 2 zwemmen er nu vredig rond. De nieuwe zit nog in de isolatie bak

greetings, GlennF

Hele mooie vis. Ben ook naar lipvissen aan het kijken voor in mijn bakje. Maare laat deze de garnalen met rust? Dat deden niet alle lipvissen of wel.

Grt Marco

grote lipvissen vormen altijd een risico voor garnalen, met name als deze gaan vervellen.
deze soorten blijven kleiner, als de garnalen al langer in zitten en groter van formaat zijn lopen ze minder gevaar.
het inbrengen van nieuwe garnalen die kleiner zijn zou een risico kunnen zijn.

grote lipvissen vormen altijd een risico voor garnalen, met name als deze gaan vervellen.
deze soorten blijven kleiner, als de garnalen al langer in zitten en groter van formaat zijn lopen ze minder gevaar.
het inbrengen van nieuwe garnalen die kleiner zijn zou een risico kunnen zijn.
Ok duidelijk. Ik heb nog ff om uit te zoeken wat wel en niet bijelkaar gaat en wat geschikt is voor mijn bakkie. Iedere keer als ik ergens een leuke vis tegenkom op internet of in een winkel schrijf ik het op en kan ik info opzoeken. Het probleem is alleen dat ik veel te veel leuke vissen tegenkom haha. Wordt denk ik nog een hele uitdaging voor me om hier een keuze in te gaan maken.

Ps hele mooie dokter heb je daar. Nou maar hopen dat ie een beetje kalmeert.

Grt Marco

Ok duidelijk. Ik heb nog ff om uit te zoeken wat wel en niet bijelkaar gaat en wat geschikt is voor mijn bakkie. Iedere keer als ik ergens een leuke vis tegenkom op internet of in een winkel schrijf ik het op en kan ik info opzoeken. Het probleem is alleen dat ik veel te veel leuke vissen tegenkom haha. Wordt denk ik nog een hele uitdaging voor me om hier een keuze in te gaan maken.

Ps hele mooie dokter heb je daar. Nou maar hopen dat ie een beetje kalmeert.

Grt Marco

Er is teveel moois , maar vaak moet je een keus maken anders eindig je met 12 thema aquariums. (Net als ik destijds)

Die zal niet kalmeren , naarmate ze ouder worden worden ze dominanter.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Nieuw levensvorm in de bak ontdekt....

Een slak ..... of is het iets anders.......
ik heb hem er in ieder geval niet bewust ingezet, dus moet ie spontaan ontstaan zijn of meegelift met een koraal (die ik al heel lang niet meer heb aangeschaft).

uploadfromtaptalk1404819271080.jpg uploadfromtaptalk1404819282826.jpg uploadfromtaptalk1404819292277.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Tevens stop ok met de NPS experiment in het rif....
Voorlopig zeg ik vergeet het maar in een normaal mixed rif met sps koralen.
Dit gaat ten kosten van je water waarden en genereert te veel flap in het systeem.
Alle nps koralen heb ik kleine stekken van veilig gesteld in een 50 liter kolom.
Daarin ga ik overvloedig voeren met minimale belichting.
1x per dag water spoel ik het water door naar het rif. En tevens ga ik werken met iron trace doseringen.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan