Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog een filmpje.

[video=youtube_share;1IB-674d2K0]http://youtu.be/1IB-674d2K0[/video]

Aparte ( en leuke) ervaring om ruim 7 minuten boven je bak te hangen Pieter ;)

En ook goed gelukt, de linker kant...nu maar groeien en nog mooier op kleur laten komen die koralen :)

Deze bak wordt er weer mooien en mooier op. Houden zo!

Schitterend pieter zal het graag een keer in het echt zien bij je.
De opbouw is heel erg mooi geworden echt gaaf.

Groetjes wesley

Jeetje Pieter. Wat prachtig weer. Ook zeer leuk gefilmd van boven?? Zeker door een kijkglas gefilmd?? Anders wel heel er steady shot met de hand.

Ziet er top uit Pieter!!!

Gr. Jeroen

Pieter,

ik dacht dat je aan het snorkelen was boven het grote barrière rif. :p

Blijven de keizertjes van de acan's af?

Hoi Pieter, das geweldig mooi!
jullie bak wordt weer met de dag mooier...
denk dT ik binnenkort nog weer eens langs rij.

Echt prachtig
Wat voor vissen ga je nog meer toevoegen
Ook lipvissen??

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Tanne,MartinV,Frode,Fast kid,Wesley en Jeroen bedankt voor jullie reactie's,dit word hier zeer gewaardeerd.

Frank,had hier al veel eerder HQI weer boven moeten hangen,als ze uitfloepen dan lijkt de LED wel nachtverlichting:)

ErikK dat klopt een kijkglas met een diameter van 18 cm de I Phone er vlak inleggen en langzaam verschuiven op het wateroppervlakte,wel zorgen dat het kijkglas geen water maakt ander kan je gedag zeggen tegen je I Phone.

Bartje, de clarions blijven voorlopig overal van af maar dat zegt nog niets,deze gekweekte jongelingen zien sinds enkele weken voor het eerst in hun leven koraal.....

Eelco,jouw bak draait ook schitterend..... volgens mij staat ons adres nog in je navigatie......

Robert,na het leeg laten lopen van de bak en het verwijderen van 23 vissen zijn we de Bodianus bimaculatus vergeten,deze zat ergens tussen het steen....Zolang deze rotzak nog niet uitgevangen is kunnen we geen nieuwe lipvissen inzetten maar de jacht op deze moordenaar wordt voortgezet.

Groeten Pieter

Frank,had hier al veel eerder HQI weer boven moeten hangen,als ze uitfloepen dan lijkt de LED wel nachtverlichting:)

Groeten Pieter

:biggrin:. Tja, wat moet je daarop zeggen :p.

Ben zelf sinds twee weken nu ook weer terug naar HQI met led. Dit keer een 250w in een luminarc reflector met binnenkort 60w blauwe leds erbij (multichip royal blue & blue). Dan maar een beetje meer stroomverbruik en eens per jaar de hqi lamp vervangen voor 25 euro, maar iig weet ik dan zeker als het gaat om verlichting dat mijn koralen niets tekort gaan komen...

:biggrin:. Tja, wat moet je daarop zeggen :p.

Ben zelf sinds twee weken nu ook weer terug naar HQI met led. Dit keer een 250w in een luminarc reflector met binnenkort 60w blauwe leds erbij (multichip royal blue & blue). Dan maar een beetje meer stroomverbruik en eens per jaar de hqi lamp vervangen voor 25 euro, maar iig weet ik dan zeker als het gaat om verlichting dat mijn koralen niets tekort gaan komen...
Ha,die kosten liggen hier wat anders Frank,6x 400 watters en wij vervangen ze om de 8 maanden.....maar het resultaat is te zien,waar de groei van acro's achter blijft met alleen led zie we nu een duidelijke groeispurt.
De koralen gaan dieper kleuren onder HQI en led gecombineerd,zelfs de LPS waarvan ik verwachte dat deze onder alleen led mooier zouden doen beginnen nu feller van kleur te worden.
Nadeel;meer aanslag op de ruiten dus 2xper week rondom 15 meter glas schoonmaken199544

Denk dat jouw bak veel mooier gaat worden met de combinatie HQI en LED......volg het wel in je dagboek.

Groeten Pieter

Ha,die kosten liggen hier wat anders Frank,6x 400 watters en wij vervangen ze om de 8 maanden.....maar het resultaat is te zien,waar de groei van acro's achter blijft met alleen led zie we nu een duidelijke groeispurt.
De koralen gaan dieper kleuren onder HQI en led gecombineerd,zelfs de LPS waarvan ik verwachte dat deze onder alleen led mooier zouden doen beginnen nu feller van kleur te worden.

Ik ben blij dat er weer iemand is op het forum die hetzelfde waarneemt als dat ik heb waargenomen :). Luc (jawsee) nam destijds hetzelfde waar.

Nadeel;meer aanslag op de ruiten dus 2xper week rondom 15 meter glas schoonmaken199544

Hahaha... tja dan maar poetsen als het resultaat er naar is :). Als we niets hoefde te doen was het ook maar een saaie hobby :p.

Denk dat jouw bak veel mooier gaat worden met de combinatie HQI en LED......volg het wel in je dagboek.

Groeten Pieter

Zeker wel. Heb voorheen ook al eens HQI met led gecombineerd. Het beste (hqi) en mooiste (blauw led licht) van twee werelden :cool:

Welke hqi Kelvin waarde heb je nu boven de bak?

Ik zelf 10.000k boven mijn bak, hier ben ik wel tevreden mee.

Pieter,

Mag ik vragen wat dit voor buizen zijn? Co2??

Heb ik gemist denk ik in mijn afwezigheid.

emehumu6.jpg

Pieter,

Mag ik vragen wat dit voor buizen zijn? Co2??

Heb ik gemist denk ik in mijn afwezigheid.

emehumu6.jpg
Dat is de Fhytoplankton reactor Erik,links een filter om de zoöplankton er uit te filteren,af en toe een druppel co2 voor de bemesting,het systeem werkt duppels gewijs als toevoeging voor in de DEEP.De reactor is in een nieuwe opstart fase.

Groeten Pieter

Mooi systeem. Maar Hoe verlicht je de reactor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan