Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Robert,Frode,Frank,Sander,Barry,Diz,Jeroen,Dennis en Raymond ontzettend bedankt voor jullie reactie,dit waarderen we ten zeerste.

TANK UNDER CONSTRUCTION;
De HQI verlichting hangt er nog niet boven want er is een probleem opgetreden nl;het maximum vermogen wat ik er aan HQI boven wil hangen is 3000w..i.v.m de kosten van het stroomverbruik,je moet ergens een grens trekken.
Met 3x1000 w. gaan we het niet redden met de lichtverspreiding op de zes meter,dat hadden er dan 4 moeten worden en dat wordt te veel qua verbruik.
De nieuwe opzet gaat dus 7x400w.waardoor er een betere verspreiding van het licht i.c.m. de LED mogelijk is.
Ook deze hebben we nog liggen op stock.
Er zitten alleen nog lampen in die 8 maanden gebrand hebben en dat laten we even zo om de koralen te laten wennen en over een maand of twee worden deze pas vervangen door nieuwe.Welk merk moeten we nog even uitzoeken.

Alle toevoegingen zoals ABC zijn gestopt,we gaan weer terug naar vroeger,alleen waterverversen.
De bio pallets zijn afgekoppeld en verwijderd en komen niet meer terug.
De zand bodem is nu geheel verwijderd,dit is gebeurd in etappes van 8 dagen.
Deze komt pas terug nadat het linker rif weer is opgebouwd.
3000 liter vers zeewater staat nu beneden in te draaien,vandaag aangevoerd van uit de Oosterschelde.

Als alles volgens planning verloopt gaat een Zondag de bak even snel leeg,vissen eruit die eruit moeten en weer snel de bak vullen.

Gelijk daarna vers kool inzetten.

Wordt vervolgd.....

Team OHC.

Laatst bewerkt:
veel succes met dit project
de mooiste hqi lampen voor de 400 watt branders is aquamedic
13000 kelvin

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

graag gedaan ik gebruik deze al jaren
luc gebruikte deze ook
en geven het mooiste resultaat

Succes met vissen ;)
Haha Frode,als het goed gaat is het even snel van de bodem rapen.....
Heb het aanbod gekregen om het koppeltje Keizers de Clarionnensis om te ruilen voor een jong gekweekt koppeltje,deze eten alleen maar droogvoer en hebben nog nooit een koraaltje gezien.........maar dat geeft geen garantie voor de toekomst,ben nog aan het twijfelen.

Groeten Pieter

Succes pieter.
Lijkt me een flinke klus even de bak leeg.

Ben erg benieuwd naar het resultaat straks met de hqi erbij.

Groetjes wesley

Ik gebruik nu 2x de nieuwe Giesemann Megachrome 17.500 Kelvin
en die bevallen mij prima.
Zijn niet erg blauw en gaan 3 jaar mee volgens Giesemann.

Gr. Thom

Succes pieter.
Lijkt me een flinke klus even de bak leeg.

Ben erg benieuwd naar het resultaat straks met de hqi erbij.

Groetjes wesley
Dank je Wesley,alles staat gereed voor de ingreep.
Jij ook succes een zondag met de bak leeghalen en de nieuwe inrichting.

Groeten Pieter

Ik gebruik nu 2x de nieuwe Giesemann Megachrome 17.500 Kelvin
en die bevallen mij prima.
Zijn niet erg blauw en gaan 3 jaar mee volgens Giesemann.

Gr. Thom
Thom,we gaan het zien,het moet niet te blauw worden want de LED heeft al voldoende blauwe uitstraling.

Groeten Pieter

13000 kelvin

Robert, Pieter,

je zal de betere groei hebben onder die verlichting maar ik vind ze persoonlijk dan veel te geel. Je merkt waar precies ze belicht.

Hier brandt een 400 watter BLV en die geeft een erg wit/blauw licht ic met T5 van ATI, blauw/wit.
Daar zal je ook makkelijk aangeraken Pieter.:biggrin:

Robert, Pieter,

je zal de betere groei hebben onder die verlichting maar ik vind ze persoonlijk dan veel te geel. Je merkt waar precies ze belicht.

Hier brandt een 400 watter BLV en die geeft een erg wit/blauw licht ic met T5 van ATI, blauw/wit.
Daar zal je ook makkelijk aangeraken Pieter.:biggrin:

"Geel", "geel"... beter als dat paars/roze wat je vaak ziet bij led :biggrin:. HQI geeft een veel natuurlijker effect aan de bak, juist door dat gele licht. En het ligt er ook maar net aan welke kelvin waarde je pakt van de bulb. Een 10.000k is wat geler als de 14000k, maar de groei is wel weer beter onder de 10.000k'er.

Thom,we gaan het zien,het moet niet te blauw worden want de LED heeft al voldoende blauwe uitstraling.

Groeten Pieter

Dan kan ik je de Giesemann Megachrome 17.500 K aanraden.
Ik heb er zelf 3 blauwe en een paarse T5 bij hangen en alles kleurt heel natuurlijk.

gr. Thom

Dan kan ik je de Giesemann Megachrome 17.500 K aanraden.
Ik heb er zelf 3 blauwe en een paarse T5 bij hangen en alles kleurt heel natuurlijk.

gr. Thom

Ik zou niet te hoge kelvin aanhouden voor de hqi omdat blauw aandeel wordt aangevuld door led. Maar goed, licht blijft ook deels een eigen smaak. De een houdt meer van hqi, de ander van T5 en weer een ander van Led of combi's.

Als 400W HQI gebruiker zou ik zeker in combinatie met LED een 10K lamp nemen om juist het grote aandeel blauw van de LED te compenseren, ik doe precies hetzelfde maar dan met T5 daar krijg je een mooi wit zichtlicht van en je koralen kleuren en groeien er goed onder.

Ha Robert,

Klopt, Luc gebruikte deze ook altijd, maar ik vind deze lampen alleen de eerste drie maanden mooi (m.u.v. het bijkleuren he met andere t5's etc), want vervolgens worden het al snel 10k lampen, ik heb dat uitgetest. Vanwege die reden ben ik uitgeweken naar Giesemann/Mechachrome corals van 14500 kelvin, die houden het wat langer vol en geven hetzelfde groei resultaat, want de AM 13K geven een ontzettende groei impuls idd! Probeer maar eens, ik heb dit in twee bakken gezien en een andere kameraad van mij trekt dezelfde conclusie. Gewoon even als meedenker he:p.

p.s. Ik ben ook benieuwd naar de 17500 kelvin lampen van mechachrome......waarschijnlijk wordt dat de volgende test (400 watt pitters):cool:
@Pieter: Ik denk dat het zeker ook goed is om meer 400 watt pitters op te hangen t.o.v. 3 x 1000 watt pitters. Ieder nadeel heeft zijn voordeel denk ikthumbs up. Zo heb je idd wat meer spreiding.

Fijn weekend guys!

Greetz B

13000 kelvin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan