Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ook ik zou binnenkort wel weer wat stekjes uit je stekkenbak willen overnemen. Om zo de gaten op te vullen die ik nu nog heb waardoor het straks na wat maanden groeien echt een mooi geheel is in maar in aquarium

greetz Davany

Da's een tijd geleden zeg... hoe gaat het met je bak? Ik zie dat je je dagboek amper bijwerkt. Het word weer tijd voor een update hoor.
Zeg maar wanneer je langs wilt komen.

greetings, GlennF

Inderdaad lang geleden. Het gaat goed met het aquarium alles staat er nog prima bij. Zal binnenkort weer eens wat foto's in mijn dagboek plaatsen. Maar het gaat goed laat veel de natuur zijn gang gaan en voer eigenlijk alleen de vissen en maak de ruiten schuin en af en toe zijn we weer aan het meten en zout gehaltes aan het bijvullen groei gaat ook gestaag koralen worden groter en voller. Dus vandaar op de plekken waar kaal steen zit was stekjes bij plaatsen zodat ook deze ruimte goed bewoont gaan worden

greetz Davany

Inderdaad lang geleden. Het gaat goed met het aquarium alles staat er nog prima bij. Zal binnenkort weer eens wat foto's in mijn dagboek plaatsen. Maar het gaat goed laat veel de natuur zijn gang gaan en voer eigenlijk alleen de vissen en maak de ruiten schuin en af en toe zijn we weer aan het meten en zout gehaltes aan het bijvullen groei gaat ook gestaag koralen worden groter en voller. Dus vandaar op de plekken waar kaal steen zit was stekjes bij plaatsen zodat ook deze ruimte goed bewoont gaan worden

greetz Davany

Dan ben ik wel heel erg benieuwd hoe het nu eruit ziet. Ik zie de foto's wel verschijnen in je dagboek

greetings, GlennF

13012018223_3bc1199bcb_b.jpg

Heey Glenn,

Ze zijn super voor je bodem, minder super voor alles wat op en rondom de bodem staat haha.
Daarom is hij bij mij ook de bak uit gegaan.. Moest elke dag met de pipet mijn doopvond en scolymia schoon blazen.
De oranje zandhappertjes schijnen minder zand op je koralen te gooien omdat ze geen geen zwemblaas hebben en dus op de bodem blijven.
Hoe dan ook, het zijn wel echt goede schoonmakers! Mijn zand was altijd wit!

Groetjes Youri

Zijn leuks visjes maar ze doen niet altijd leuke dingen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik heb ze eerder gehad en ze deden het bij mij nooit langer dan 2 maanden overleven.
Nu meen ik meer te voeren dus ik heb er eentje meegenomen om te kijken als de ervaring hetzelfde is. Anyhow ik heb nu minder onderhoud aan de bak want ik moest nodig mijn bodem onder handen nemen. Nu hoef het niet meer.

greetings, GlennF

Heey Glenn,

Ze zijn super voor je bodem, minder super voor alles wat op en rondom de bodem staat haha.
Daarom is hij bij mij ook de bak uit gegaan.. Moest elke dag met de pipet mijn doopvond en scolymia schoon blazen.
De oranje zandhappertjes schijnen minder zand op je koralen te gooien omdat ze geen geen zwemblaas hebben en dus op de bodem blijven.
Hoe dan ook, het zijn wel echt goede schoonmakers! Mijn zand was altijd wit!

Groetjes Youri

Hij gooit alles onder het zand en maak zijn eigen hoopjes aan. Loop met stenen door de bak te zwemmen en dump ze op een plek. Hij bouwt blijkbaar aan zijn kasteeltje.

Zover ik zie zijn er voor en nadelen aan de vis.
We gaan kijken waar de balans uitslaat.

greetings, GlennF

Hij gooit alles onder het zand en maak zijn eigen hoopjes aan. Loop met stenen door de bak te zwemmen en dump ze op een plek. Hij bouwt blijkbaar aan zijn kasteeltje.

Zover ik zie zijn er voor en nadelen aan de vis.
We gaan kijken waar de balans uitslaat.

greetings, GlennF

Het was bij mij altijd een spelletje met de zanhapper.. Hij bouwde een heel mooi heuveltje en ik streek dat mooi glad.. Dan zag je hem echt pissig kijken en vervolgens ging hij gelijk weer zijn heuveltje opbouwen haha. Leuk gedrag, hopelijk blijft het mee vallen met wat hij allemaal onder gooit.
Groetjes Youri

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Het was bij mij altijd een spelletje met de zanhapper.. Hij bouwde een heel mooi heuveltje en ik streek dat mooi glad.. Dan zag je hem echt pissig kijken en vervolgens ging hij gelijk weer zijn heuveltje opbouwen haha. Leuk gedrag, hopelijk blijft het mee vallen met wat hij allemaal onder gooit.
Groetjes Youri

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

haha... ik laat hem gewoon z'n gang gaan. ga geen psychologische warfare met hem doen. De Doopvont en andere koralen lijken geen last te hebben van het zand die hij op ze stort, ik hou het wel in de gaten.

Fijne visjes. Doen heel goed werk.. Echter het verschilt idd per visje hoelang ze in leven blijven. Ik heb er tot nu toe veel plezier en gemak van gehad

greetz Davany

ik hoop er langer plezier van te hebben dan de vorige zandhappers die ik ooit erin heb gehad.
mijn bodem is na 5 dagen in ieder geval schoon wit en net een maanlandschap door één enkele visje.

Back
Bovenaan