Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Mooi bas de groei van de montiplaten.
Die kleuren zijn ook erg mooi geworde van ze.

Groetjes wesley

Om te laten zien dat er toch ook vooruitgang is:

Hier een foto van mijn groene monti toen hij al een beetje groen begon te worden:
u3y4utes.jpg

Deze monti komt bij Glenn uit de stekkenbak en was helemaal geel geworden. Inmiddels ziet hij er zo uit:

a4eja5ub.jpg

Mooi groen en flink gegroeid!

Dat is nu jammer dat ie groen wordt, ik had je juist willen vragen waar je die mooie felgele montiplaat vandaan had..:biggrin:

Hallo Bas,

Deze foto's geven toch een beter beeld dan die op je HTC. Blijft altiijd een klein beeld.

Ziet er goed uit en ik tref je vast wel weer een keer. We hebben dezelfde vaste winkel(s) lijkt me zo.

Jan en ik zal de volgende keer iets netter parkeren OK? :)

Hallo Bas,

Deze foto's geven toch een beter beeld dan die op je HTC. Blijft altiijd een klein beeld.

Ziet er goed uit en ik tref je vast wel weer een keer. We hebben dezelfde vaste winkel(s) lijkt me zo.

Jan en ik zal de volgende keer iets netter parkeren OK? :)

Hi Jan!

Dank! Leuk je gesproken te hebben! Een ding is zeker...je valt lekker op met die mustang van je.. :rolleyes:;)
Tot de volgende keer!

Groet, Bas

Nijkerk's rif (RSM250)

Baalmomentje vanavond:

ave5upa8.jpg

Mijn plateau is naar beneden komen zetten.. Grmbl..{}#%^$|$

ve9ynyru.jpg

Schade valt gelukkig mee:

5aga5aje.jpg

Nu zien dat we het weer in elkaar krijgen zonder al te veel schade..

Ach, beter nu dan dat het plateau helemaal vol zou staan... :rolleyes:

Heey bas dat is minder.
Is gewoon de steen egt afgeproken.
Hoop dat je het makkijk kan repareren met niet teveel gedoe.
Succes groetjes wesley

Het was een plateau dat met reefcement vastgezet was. Blijkbaar niet goed genoeg....
Ga nu dus eerst fiber staaf plaatsen en daarom komt dan het plateau te rusten. Hierdoor hoop ik het plateau wat stabiliteit mee te kunnen geven door de draagkracht van de staven. Uiteraard wordt het daarna afgewerkt met reefcement, dus hopelijk zie je er straks niks meer van...

Zo dat is inderdaad balen zeg, hij zou even langs je voorruit komen zetten. Even van boven tot onder een kras erin.

Zo dat is zeker balen zeg! Gelukkig valt de schade mee! Zal best wel een klap zijn geweest.. Heb ook wel eens een steen van boven in m'n bak naar beneden zien vallen.. Dankte op m'n beiden knietjes dat er na die klap geen scheur in de bodem zat. Verstandig dat je er nu een pijp tussen zet! Geen risico meer:)

De opbouw die je hebt vind ik trouwens wel heel erg mooi! Wel jammer van je gele montiplaat he:p

Groetjes Youri

Zo dat is zeker balen zeg! Gelukkig valt de schade mee! Zal best wel een klap zijn geweest.. Heb ook wel eens een steen van boven in m'n bak naar beneden zien vallen.. Dankte op m'n beiden knietjes dat er na die klap geen scheur in de bodem zat. Verstandig dat je er nu een pijp tussen zet! Geen risico meer:)

De opbouw die je hebt vind ik trouwens wel heel erg mooi! Wel jammer van je gele montiplaat he:p

Groetjes Youri

Geen idee of het een klap gegeven heeft...ik was niet thuis. Mijn vrouw wel, maar die heeft niks gehoord...

Ben blij dat het 12 mm glas is, dus daardoor geen schade!

Tja, denk dat ik toch de omstandigheden moet aanpassen van mijn bak om weer die gele monti te krijgen...volgens mij is er markt voor.. :rolleyes:

Vandaag gelukkig een dagje vrij, dus tijd om de pilaar weer te maken.

Allereerst het bovenframe ontmantelen en de verlichting er af halen:
menemusu.jpg

Kaal frame:
4ubetage.jpg

Na het verwijderen van het frame aan de slag gegaan met de pilaar.

[vul hier een aantal krachttermen in]

Pfffff....

Wat een gekloot om het weer in elkaar te zetten, zeg. Eerst een hele tijd onder water aan het prutsen geweest. Tot overmaat van ramp brak er nog meer af en lukte het niet om een en ander stevig vast te zetten.

Dus tijd voor rigoureuzere maatregelen. Alle koraaltjes verwijderd van de pilaar en 'm compleet uit de bak verwijderd. Alleen de rode monti kon er niet af zonder helemaal te slopen. Dus die maar laten zitten..

Vervolgens op de grond de pilaar weer volledig opgebouwd en verstevigd. Daarna de hele unit in zijn geheel weer teruggeplaatst.

erery4em.jpg

u7ajytug.jpg

myjuseva.jpg

Komend weekend de koraaltjes maar weer terugplaatsen. Nu eerst de boel een beetje rust geven, want de visjes zijn behoorlijk gestresst van alle
werkzaamheden in de bak.

Kijk dat zit weer op zen plek.
Ben je tevreden hoe het gelukt is.
Druk dagie zo lekker bezig geweest vandaag ;-)

Groetjes wesley

Kijk dat zit weer op zen plek.
Ben je tevreden hoe het gelukt is.
Druk dagie zo lekker bezig geweest vandaag ;-)

Groetjes wesley

Ja, ben wel tevreden! Opbouw is nu wel anders dan voor deze actie. Maar
kan hier ook wel aan wennen.. ;-)

Idd druk dagje... :rolleyes:

Vandaag ook nog even de waterparameters gecheckt:

KH - 8,5
CA - 450
MG - 1350
PO4 - 0,06
NO3 - 0,75
I - 0,01