Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Ja je hebt daar zeker wel gelijk in.
Merknaampje, mooi potje :cool:

Niet om het een of ander. Maar hoe bepaal je de zuiverheid dan van bijv. merk spul? Je gaat er vanuit of neemt het aan dat het zuiver is, maar wie zegt dat dit ook zo is, en hoe weet je dat de fabrikant toch niet voor de maximale winst gaat :rolleyes:?

Effin, ik gebruik dit poeder al vanaf het begin om mijn KH wat bij te sturen. Ik heb er nooit geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Re: Frank's Reef Tank

frank doe voor de grap eens afgemeten doseringen nitraat/fosfaat doseren, je weet niet wat je ziet.
natuurlijk alleen doen als je niet met nutrient overschotten zit en al redelijk arm draait. (maar dat hoe ik jou natuurlijk niet te vertellen).

Ik ben al met jou nitraat en fosfaat oplossingen begonnen :p. Sinds de toevoeging begin ik wel wat positieve ontwikkeling waar te nemen :).

Bijlagen

• IMG0001 031.jpg
    IMG0001 031.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 118
  • IMG0001 030.jpg
    IMG0001 030.jpg
    78 KB · Weergaven: 95
  • IMG0001 029.jpg
    IMG0001 029.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
Aardig aan het vol groeien, ziet er goed uit Frank:biggrin:

Yep :). De groei zit er wel in. Real-life zien de kleuren er beter uit als op de foto, maar dan nog kunnen de kleuren nog wat beter vindt ik zelf.

Wordt overigens eens tijd voor een spiegel reflex camera zodat ik mooiere foto's kan maken. Binnenkort ben ik toch jarig, misschien een suggestie voor de vrouw :biggrin:...

Goed bezig frank......... hele mooie hystrix

greetings, GlennF

Thanks!!!

De hystrix bestaat uit twee stukken, zal je goed kijkt is het onderste stuk niet zo op kleur als het stuk erboven. Maar het begint al naar elkaar toe te trekken qua kleur :). Het stuk is nu zo'n L25xB25xH20cm :cool:.

Thanks!!!

De hystrix bestaat uit twee stukken, zal je goed kijkt is het onderste stuk niet zo op kleur als het stuk erboven. Maar het begint al naar elkaar toe te trekken qua kleur :). Het stuk is nu zo'n L25xB25xH20cm :cool:.

Hoe komt het dat ze verschillend zijn ?
Prachtig formaat

greetings, GlennF

Ziet er mooi uit frank groeit hard daar.

Groetjes wesley

Bakje staat er goed bij Frank .
Mooi rif :)

Bedankt Kevin. Het gaat de goede kant op. Maar het kan altijd beter, daarom ben ik benieuwd wat balling classic voor me gaat doen de komende maanden...

Ziet er mooi uit frank groeit hard daar.

Groetjes wesley

Bedankt wesley!!

Het helpt als je je eigen stukken kort knipt en deze spreid. Daarnaast heb ik voor een tijd terug nog wat grote stukken weten te bemachtigen :p

Bedankt wesley!!

Het helpt als je je eigen stukken kort knipt en deze spreid. Daarnaast heb ik voor een tijd terug nog wat grote stukken weten te bemachtigen :p

Heey frank krijgen de koralen zon spurt dan na het knippen ook.
Het ziet er in ieder geval erg mooi uit daar.

Groetjes wesley

Bedankt Kevin. Het gaat de goede kant op. Maar het kan altijd beter, daarom ben ik benieuwd wat balling classic voor me gaat doen de komende maanden...

Hoi Frank, bak staat er goed bij: Balling classic heb ik jaren lang gebruikt ( met mineraalzout en sporenelementen) en heeft altijd goed gewerkt totdat ik 500 ml per fles per dag moest toedienen, werd teveel en daarom een kalkreactor.

gr. Marcel

Hoi Frank, bak staat er goed bij: Balling classic heb ik jaren lang gebruikt ( met mineraalzout en sporenelementen) en heeft altijd goed gewerkt totdat ik 500 ml per fles per dag moest toedienen, werd teveel en daarom een kalkreactor.

gr. Marcel

500ml per dag? Wow!! Dat is wel veel. Maar jou bakkie is ook wat groter als de mijne. Dus als ik met nog wat vragen zou zitten dan kan ik jou aanschrijven :p :biggrin:

Als het te gek gaat worden met stoffen, dan bouw ik gewoon weer een reactor. Zo moeilijk is dat niet :).

500ml per dag? Wow!! Dat is wel veel. Maar jou bakkie is ook wat groter als de mijne. Dus als ik met nog wat vragen zou zitten dan kan ik jou aanschrijven :p :biggrin:

Als het te gek gaat worden met stoffen, dan bouw ik gewoon weer een reactor. Zo moeilijk is dat niet :).

Vragen zijn altijd welkom, en als je toch Balling classic probeerd zou ik toch gaan voor het hele pakket incl. de bij behorende sporenelementen.
Deze worden toegevoegd bij de KH en Ca fles en het mooie aan balling is dat alles uitgebalanceerd is en in verhouding tot het verbruik van je koralen evenredig word gecompenseerd, je voegt niets teveel toe.

gr. Marcel

Vragen zijn altijd welkom, en als je toch Balling classic probeerd zou ik toch gaan voor het hele pakket incl. de bij behorende sporenelementen.
Deze worden toegevoegd bij de KH en Ca fles en het mooie aan balling is dat alles uitgebalanceerd is en in verhouding tot het verbruik van je koralen evenredig word gecompenseerd, je voegt niets teveel toe.

gr. Marcel

je hebt 3 kannen toch? Calciumchloride, Natriumbicarbonaat en de Naci vrij-zeezout toch? En verder kun je bij de calciumchloride bijv. nitraat en strontium voegen en bij de natriumbicarbonaat jodium, of vergeet ik nu iets? Want in die Naci vrij-zeezout zitten toch bijna alle mineralen?

je hebt 3 kannen toch? Calciumchloride, Natriumbicarbonaat en de Naci vrij-zeezout toch? En verder kun je bij de calciumchloride bijv. nitraat en strontium voegen en bij de natriumbicarbonaat jodium, of vergeet ik nu iets? Want in die Naci vrij-zeezout zitten toch bijna alle mineralen?

Bijna goed, bij Ca word strontium complex en zware metalen toegevoegd en bij KH jodium complex, zie HIER de samenstelling ervan, het zijn sporenelementen in de juiste verhouding welke bij Balling horen, verkrijgbaar bij bv. Fauna Marin, wel iets duurder in vergelijk als bij het huismerk bij Aqua Fair.
Het is toch wat complexer als wat je dacht.

Nice hoor frank
Bakkie gaat weer goede kant op
Lekker laten groeien dan gaat dat helemaal goed komen

Back
Bovenaan