Dsr met een kalkeactor is een hele goede optie, in combi met een doseerpomp. Dus je zou toch weer kunnen gaan bouwen vrees ik, deze krijg je natuurlijk niet meer terug haha
Hahaha...
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dsr met een kalkeactor is een hele goede optie, in combi met een doseerpomp. Dus je zou toch weer kunnen gaan bouwen vrees ik, deze krijg je natuurlijk niet meer terug haha
Nee he![]()
We gaan het meemaken. Nu mijn reactor is verkocht gaan we weer eens wat nieuws proberen. Ik heb me de afgelopen tijd al wat meer verdiept in Balling en DSR. Eens kijken wat dit doet, bevalt het niet, dan bouw ik gewoon weer een nieuwe reactor
. En dan gebruik ik de grotech voor nitraat en koolstof dosering.
nou frank ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken, aangezien je zowat alles al uit geprobeerd heb.
Heey Frank even een vraag. Ik zie dat jij maar twee aqua-blue specials gebruikt van de acht T5 lampen. Je hebt twee actinics wat opties een mooi effect geeft maar nou niet echt voor goede koraalgroei zorgt en 4 blue +. Vindt je je bak niet erg blauw ogen nu? Ik zelf heb namelijk 3 aquablue special 1x purple + en 4 blue+. Ik wil graag 1 blue plus vervangen voor een special, omdat ik het nu eigenlijk al iets te blauw vindt ogen. Nu zag ik net lampen combinatie en werd meteen nieuwsgierig naar jou ervaring.
Vorige opstelling met 2x actinic was te blauw/paars. Ik heb daarom tegenwoordig dezelfde opstelling als jou;
3x ATI aquablue special
1x ATI Actinic
4x ATI Blue Plus.
Zelf twijfel ik er ook wel eens aan om een blue plus te vervangen voor een aquablue special.... Morgen ben ik bij dabrowski, dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik daar een aquablue mee neem.
Hoi Frank je ik heb nu vandaag ook een blue+ ingewisseld voor een special. Nu heb ik 4xspecial 3xblue+ en 1x purple
Is prima zo![]()
V1..rotate gebruikt
My current bulb selection is below however I might it change
slightly.
Current bulb selection is front to back
ATI Blue Plus
ATI
Actinic
ATI Blue Plus
ATI Coral Plus
LED LED LED LED
ATI Coral
Plus
ATI Purple Plus
ATI Coral Plus
ATI Coral Plus
Dat is de bak van de foto. Alleen moeten we even de led voor ons niet meetellen. En jou foto van deze bak is wat ouder toen hij nog alleen T5 had. Vindt het wel mooi licht op de foto.
Ben tevreden nu alleen heb ook nog een Coral plus liggen die ik eigenlijk ook wil gebruiken. Lijkt weinig licht vanaf te komen maar blijkt ook goede lamp te zijn.
Hoi frank ik heb er aquasience bleu inzitten bij mij.
Vindt dit persoonlijk een veel mooiere blauwtint als de bleu plus van ati.
Weet nie of je die al ooit geprobeerd heb?
Mvg kevin
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Nee dat was de bak van de foto.
Heb het net even boven me bak verandert en heb nu echt de topcombinatie opties gevonden! zeker niet te blauw maar ook niet saai wit.
Daar ben ik dus te bang voor, dat saaie wit. Maar net als de tip van RvdH is zo'n lamp ook dus eens de moeite waard om te proberen.
Binnenkort maar eens een dagje duitsland doen, daar hebben nog veel winkels T5 erboven hangen (bijv. koralenfarm)...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.