Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Ey Tanne,

je je bak blijft er top uit zien erg mooie nieuwe aan winst! Spannend wat je primeur gaat worden :biggrin:
Ik zal met de tijd je bak een keer in het echt willen zien als je dat ook goed vind natuurlijk.

gr Jeroen

Prachtige acro tanne hopelijk blijft hij geel en wordt hij niet groen
Welk gebied is dit?

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mooi stuk zeg tanne geel echt mijn kleur.
Bak blijft mooi.

Groetjes wesley

Ey Tanne,

je je bak blijft er top uit zien erg mooie nieuwe aan winst! Spannend wat je primeur gaat worden :biggrin:
Ik zal met de tijd je bak een keer in het echt willen zien als je dat ook goed vind natuurlijk.

gr Jeroen
Ik houd het nog even spannend voor wat de primeur betreft... Als je een keertje wil komen kijken, stuur maar een pb :)

Prachtige acro tanne hopelijk blijft hij geel en wordt hij niet groen
Welk gebied is dit?

Robert, volgens Aqua Compleet en hun paklijst was het Sambagan, ik vermoed dat het Sambangan is, dat ligt in het noorden van Bali. Ik weet dat daar schitterende koralen voorkomen. Volgens Arie is het een nieuw gebied/nieuwe exporteur/kweker. De stukken waren maricultuur maar qua kwaliteit beslist vergelijkbaar met de veel duurdere Coralsea-stukken.

Ik hoop ook dat hij geel blijft, veel gele Acro's worden inderdaad groen. Ik zie in dit stuk werkelijk geen groene ondertoon, dus ik hoop dat het gaat lukken. In de kerstvakantie krijgt hij een mooi plekje.

Mooi hoor en die hamertjes ook erg mooi topjes:thumbup:

Ik ben er ook erg blij mee, ik hoop het hamerkoraal over anderhalve week te hebben, als het goed is kan ik vandaag de betaling alsnog in orde maken. Ik moet wel zeggen dat ik het 'spannend' vind om online een koraal te bestellen waarvan je weet dat het in de kou nog zo'n 750 km moet afleggen. Als whitecorals wat dichterbij was geweest had ik wel even heen en weer gereden, maar 1500 km is me te gek. Die trip doe ik in maart ofzo wel weer.

Wow erg mooie aanwinsten erbij zeg!!
Zo'n gele Acro zie je niet veel.
Inderdaad, toeslaan wanneer je de kans krijgt!

Mooi stuk zeg tanne geel echt mijn kleur.
Bak blijft mooi.

Groetjes wesley
Thanks Wesley, soms moet je geluk hebben :)

Inderdaad heel mooi. Zal met jou verzorging best wel geel blijven.
Dank je Ed, ik hoop dat je gelijk krijgt. Probleem met mijn bak is natuurlijk wel dat de balans tussen vissenbak/koralenbak erg lastig is. De meeste koralen die het bij mij goed doen, zijn soorten die iets 'rijker' water geen probleem vinden. Ik hoop dat dit koraal daar ook zo over denkt en de kleur dus gaat blijven. Wat in elk geval gaat helpen is veel licht, voor alle zekerheid plaats ik hem in de bovenste helft maar de komende weken staat hij nog even op de bodem.

Dat is geweldig nieuws dat jij mocht die gouden Hammer krijgen! Nu nog goed thuis komen natuurlijk! Maar een Hamer kan dat tripje geloof ik, wij wensen hem hier sterk zijn!:biggrin: Heel bijzonder aanwinst die gele acro! Ik ben erg benieuwd waar hij zijn plekje krijgt, dat is mijn favoriete deel van het proces in deze prachtige hobby - nieuwe aanwinsten plakken :o

Ze zijn daar razend snel:

Hier nog een erg blauwe foto van m'n gele Acro :)

Ziet er erg tof uit!!! Lijkt een beetje op die Acropora blancani die wij ooit in duitsland hebben gescoord.
Ben benieuwd hoe die bij jou in je bak gaat worden!

Dat is geweldig nieuws dat jij mocht die gouden Hammer krijgen! Nu nog goed thuis komen natuurlijk! Maar een Hamer kan dat tripje geloof ik, wij wensen hem hier sterk zijn!:biggrin: Heel bijzonder aanwinst die gele acro! Ik ben erg benieuwd waar hij zijn plekje krijgt, dat is mijn favoriete deel van het proces in deze prachtige hobby - nieuwe aanwinsten plakken :o
Thanks, maar als het goed is is deze hamer echt rood, een 'gouden' Euphyllia heb ik al. Ik heb hier even geen foto van, maar hij is precies zoals op de foto die ik even heb gegoogle'd :)

Ziet er erg tof uit!!! Lijkt een beetje op die Acropora blancani die wij ooit in duitsland hebben gescoord.
Ben benieuwd hoe die bij jou in je bak gaat worden!
Hij doet er inderdaad aan denken. Wat zou de soortnaam van deze zijn? ;)

Bijlagen

• second-pic-to-use-aussie-gold-torch.jpg
    second-pic-to-use-aussie-gold-torch.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 71
erg mooi tanne..heeft dat koraal geen roze toppen? lijk veel op de mijne hier..wordt ook al weer geeler en de roze toppe komen langzaam weer terug! eg mooie stuk!

dat hammertje heb ik regelmatig gezien op hun site..koste natuurlijk ook tikje duurder dan de normale zeg maar..vaak zat ik te twijfelen maar had toen toch weer wat anders besteld:)...

veel geluk en benieuwd naar je primeur

gr
sander

Mooie gele acro tanne.

greetings, GlennF
Dank je Glenn :)

erg mooi tanne..heeft dat koraal geen roze toppen? lijk veel op de mijne hier..wordt ook al weer geeler en de roze toppe komen langzaam weer terug! eg mooie stuk!

dat hammertje heb ik regelmatig gezien op hun site..koste natuurlijk ook tikje duurder dan de normale zeg maar..vaak zat ik te twijfelen maar had toen toch weer wat anders besteld:)...

veel geluk en benieuwd naar je primeur

gr
sander

Hi Sander, de Acro heeft geen roze toppen... Wat whitecorals betreft: ik ben er wel een paar keer geweest maar dit wordt mijn eerste keer dat ik online iets bij ze bestel. Hoe is jouw ervaring daarmee? Ik vind 't best spannend dat dat koraal zo'n afstand moet afleggen....

Hi Sander, de Acro heeft geen roze toppen... Wat whitecorals betreft: ik ben er wel een paar keer geweest maar dit wordt mijn eerste keer dat ik online iets bij ze bestel. Hoe is jouw ervaring daarmee? Ik vind 't best spannend dat dat koraal zo'n afstand moet afleggen....[/QUOTE]

Okee Tanne dan is het fam ervan;)..

Ja heel goed ervaren!! ik had toen Blasto's en buton's besteld en al paar keren...je krijg een mooie piepschuime box..zo kleintje met van die verwarming zakjes zeg maar boven en onder..dik ingepakt dubbel plastic het koraaltje...en hoop groenige piepschuim om het nogmaals warm te houden..

Eenmaal betaling aangekomen is volgende dag in huis...let wel je thuis ben..vanwege de koude temp die er nu zijn...

mij ervaring erg goed..ik had zelfs telefonische contact...want het kan zijn dat je aangeklikt, maar betaling niet verwerkt is 1 of ander reden..krijg je een mail van ze dat het gereserveerd is voor je aangezien me vriendin half duits is kon ze het verder afhandelen..vind het netjes van hun dat ze het koraal voor je bewaren..en wij denken we hebben de plank misgeslagen:)

Het schitterende hamertje zag ik die tijd ook..en nog extreme koralen...

erg fijn gevoel post aan je deur met koralen:o

gr
sander

Ja heel goed ervaren!! ik had toen Blasto's en buton's besteld en al paar keren...je krijg een mooie piepschuime box..zo kleintje met van die verwarming zakjes zeg maar boven en onder..dik ingepakt dubbel plastic het koraaltje...en hoop groenige piepschuim om het nogmaals warm te houden..

Eenmaal betaling aangekomen is volgende dag in huis...let wel je thuis ben..vanwege de koude temp die er nu zijn...

mij ervaring erg goed..ik had zelfs telefonische contact...want het kan zijn dat je aangeklikt, maar betaling niet verwerkt is 1 of ander reden..krijg je een mail van ze dat het gereserveerd is voor je aangezien me vriendin half duits is kon ze het verder afhandelen..vind het netjes van hun dat ze het koraal voor je bewaren..en wij denken we hebben de plank misgeslagen:)

Het schitterende hamertje zag ik die tijd ook..en nog extreme koralen...

erg fijn gevoel post aan je deur met koralen:o

gr
sander
Heb ze net ook gebeld. Ik spreek en versta Duits maar kon met Engels ook prima terecht. Het koraal wordt nu volgende week dinsdag op het werk bezorgd. Ik ben erg benieuwd! Er stonden nog veel meer schitterende koralen online, maar deze springt er voor mij echt uit. Ik heb mezelf dus een vervroegd kerstcadeautje gegeven ;)

Hoe vaak heb jij er besteld? Hoe vond jij de kwaliteit van de dieren bij aankomst?

Heb ze net ook gebeld. Ik spreek en versta Duits maar kon met Engels ook prima terecht. Het koraal wordt nu volgende week dinsdag op het werk bezorgd. Ik ben erg benieuwd! Er stonden nog veel meer schitterende koralen online, maar deze springt er voor mij echt uit. Ik heb mezelf dus een vervroegd kerstcadeautje gegeven ;)

Hoe vaak heb jij er besteld? Hoe vond jij de kwaliteit van de dieren bij aankomst?

Ja klopt je zit voor het weekend..die risico nemen ze niet sturen ze het maandag op heb je het dinsdag..al me bestelde koralen zien er ff anders uit staan ff in..maar in een gezonde bak zoals jou..zie je het verschil al heel snel en zal de poliepe..toen van mij blasto's acant's button's enz al vol uitstaan..sps heb ik nooit besteld vanwege me nano lps wou...

Ik was ff gestopt met bestellen..want me vrouwtje werd erg agressief achter de pc als het voor haar neus weg ging..:cool:..

we hebben ongeveer 4 keer besteld..en vond de dieren er goed uitzien.je krijgt ook wat je besteld heb..al vond ik het water wel afgekoeld..had het in winter periode besteld!! dus vandaar wel thuis zijn met ontvangst...of op je werk;)

Maar al heel snel stonden me koralen er mooi bij..

ik heb hier een zeemaatje in de buurt bestellen we het samen! scheelt weer splitte we samen! al vind ik het meevallen het verstuur kosten!!

gr
sander

Hoi Tanne,

Mooi beest inderdaad - ik heb het zelf ook wel is aan de hand gehad dat een koraal groen kleurt, maar heb zelf meerdere gele acro's gehad. Aangezien het hier om nakweek gaat zou ik er niet van wakker liggen. Mooie aankoop dus, laten we hopen dat het koraal niet in shock gaat door het transport.

F.

Ja klopt je zit voor het weekend..die risico nemen ze niet sturen ze het maandag op heb je het dinsdag..al me bestelde koralen zien er ff anders uit staan ff in..maar in een gezonde bak zoals jou..zie je het verschil al heel snel en zal de poliepe..toen van mij blasto's acant's button's enz al vol uitstaan..sps heb ik nooit besteld vanwege me nano lps wou...

Ik was ff gestopt met bestellen..want me vrouwtje werd erg agressief achter de pc als het voor haar neus weg ging..:cool:..

we hebben ongeveer 4 keer besteld..en vond de dieren er goed uitzien.je krijgt ook wat je besteld heb..al vond ik het water wel afgekoeld..had het in winter periode besteld!! dus vandaar wel thuis zijn met ontvangst...of op je werk;)

Maar al heel snel stonden me koralen er mooi bij..

ik heb hier een zeemaatje in de buurt bestellen we het samen! scheelt weer splitte we samen! al vind ik het meevallen het verstuur kosten!!

gr
sander
Nog twee nachtjes slapen... ;)

Hoi Tanne,

Mooi beest inderdaad - ik heb het zelf ook wel is aan de hand gehad dat een koraal groen kleurt, maar heb zelf meerdere gele acro's gehad. Aangezien het hier om nakweek gaat zou ik er niet van wakker liggen. Mooie aankoop dus, laten we hopen dat het koraal niet in shock gaat door het transport.

F.
We zullen zien, tot nu toe is de Acro eigenlijk nog net zo geel als toen ik hem kocht. Dinsdag komt de Euphyllia.

Gisteren samen met Vincent even naar Triton gereden om een interview voor ReefBuilders te doen. De video wordt op dit moment geüpload en het artikeltje voor ReefBuilders.com is in de maak...

Heey Tanne,

Aller eerst wilde ik even zeggen dat ik vind dat jij echt een super bak hebt! :) Ik volg je dagboek al een tijdje maar ik had nog nooit echt iets om over mee te praten. Maar dat is nu anders haha, ik heb al vaker (keer of 5 a 6) bij Whitecorals online besteld en ik ben er zeer tevreden over! Alles wordt netjes in tempex dozen verpakt met heat packs. Ik heb ooit één keer gehad dat een koraaltje beschadigd aan kwam (naar mijn idee was dit koraaltje al beschadigd voordat hij op transport naar mij kwam) en heb toen gewoon het aankoop bedrag terug gekregen en werd vriendelijk te woord gestaan via de mail.

Omdat mijn studenten budget niet echt toereikend is voor zo'n prachtig hamertje maar ik toch graag een goudkleurige Lps wilde hebben, heb ik een halfjaar geleden een Golden Torch (zoals de foto die je hebt gepost) gekocht bij Whitecorals. Deze geeft s'nachts onder de blauwe led een partij licht daar wordt je helemaal eng van:cool:
Ben benieuwd hoe jouw hamertje onder blauwe leds kleurt!

Groetjes Youri

Back
Bovenaan