Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Heel mooi glenn blijven toch erg fascinerende beesten erg mooi.

Groetjes wesley

Met de juiste aanpak en voeding ook niet zo moeilijk te houden als er vaak beweerd wordt. Goeie water waarden is wel voorwaarde.
Ze eten nu uitsluitend diepvries.

greetings, GlennF

Kom net thuis van klussen in A'dam.
Gisteren het muurtje gestuct vandaag kom ik nog niet verven, omdat het nog niet helemaal droog was, dus kom ik ook de kozijnen niet plaatsen en deur afstellen. Dan maar wat andere kleine klusjes gedaan en rond gehangen.

Bij thuiskoms ff nog genieten van de aardbei koraal die vol open staat.

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1386031958027.jpg
    uploadfromtaptalk1386031958027.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 64
Kom net thuis van klussen in A'dam.
Gisteren het muurtje gestuct vandaag kom ik nog niet verven, omdat het nog niet helemaal droog was, dus kom ik ook de kozijnen niet plaatsen en deur afstellen. Dan maar wat andere kleine klusjes gedaan en rond gehangen.

Bij thuiskoms ff nog genieten van de aardbei koraal die vol open staat.

greetings, GlennF

mooi koraal, voedert je die ook gericht ?. gr Filip

;)Hey Glen een prachtig aardbijtje bij mij dee hij het niet door de garnalen gr jaap

Wat ik doe is een wolk in de richting van garnalen blazen. Ze weten dan niet waar ze moeten zijn want ze zitten zelf helemaal onder het voer.
Daarnaast staan de poliepen zo wijd en lang open dat de garnalen de kleverige tentakels vermijden. Hij lijkt dan erop dat ze de garnalen netelen.

Dit gaat alleen op als de aardbei vol open staat met z'n stengels/tentakels die dan 2-4 cm uitstaan. Dus gaat niet werken als je alleen een poliep ziet zonder de verlengde buisjes. Dan pikken de garnalen de poliepen leeg en irriteren de aarbei waardoor deze poliepen weer dicht gaan.

greetings, GlennF

De comanthus heeft zich weer verkast.
hij lijkt wel steeds een ander pllek op te zoeken, blijkbaar bevalt het uitzicht niet.

11249045235_d4351ab6b9_c.jpg

greetings, GlennF

ik weet het...... heb het druk met me verbouwing. een kamer bij maken......

kom net 23:00 thuis na slepen met 45 y-tong blokken en lijm. ik zit helemaal onder de laminaat stof en kalk....
Dan van mij zou mogen gelijk op de bank vallen en een paar hongerige zeeegeltjes op jou laten wandelen haha, ze grazen ook kalk helemaal kaal:p
Maar goed ik kwam hier namelijk je ook openbaar bedanken dat je moeite wilde doen ook voor mijn stekje buttons en dat je die spul nog via Adri mij wilde geven (hoe is het mogelijk dat je dat simpel niet bent vergeten met zo'n drukte vraag ik me ook af!!!) - van dat allemaal ben ik echt onder de indruk hoor! :cool:topjes

Dan van mij zou mogen gelijk op de bank vallen en een paar hongerige zeeegeltjes op jou laten wandelen haha, ze grazen ook kalk helemaal kaal:p
Maar goed ik kwam hier namelijk je ook openbaar bedanken dat je moeite wilde doen ook voor mijn stekje buttons en dat je die spul nog via Adri mij wilde geven (hoe is het mogelijk dat je dat simpel niet bent vergeten met zo'n drukte vraag ik me ook af!!!) - van dat allemaal ben ik echt onder de indruk hoor! :cool:topjes

Geen dank lara.
Haha... lara het zijn de kleine dingen bijelkaar die grote dingen vormen.

Het gezegd " wie de klein niet eert......"

greetings, GlennF

Heey Glenn,

Bedankt voor de gastvrijheid weer!
Het stekje heeft een mooie plek gekregen!
Elke keer als ik bij jou vandaan kom heb ik weer wat nieuws geleerd! Was leuk om het stekken te kunnen zien en ook leuk om te zien hoe jezelf je steksteentjes maakt! Je laat het zo makkelijk lijken terwijl ik weet dat wanneer ik dit zou doen het de eerste 10 keer (waarschijnlijk meer:p) echt een kliederboel zou worden haha:)

Als mijn koralen straks net zo de pan uit groeien als bij jou dan ga ik zeker eens proberen om op die manier steksteentjes te gaan maken!
De een maakt cupcakes en de ander steksteentjes! :cool:

Ps. Als ik testsetjes heb gevonden zal ik even een gil geven!

Groetjes Youri

Heb je jouw stekje al vaste plaats gegeven?

het staat ff in me stekken bak.
ik vertrouw mijn pincetvis niet, die snoept van een aantal buttons, favias en acan's.
ik kijk er ff tegenaan. als hij echt gaat slopen gaat ie eruit.
voorlopig blijf het bij het verlies vab wat poliepen aan de onderzijde.
ik ga ook wat meer mysis in de bak voeren in de hoop dat ie een voller buikje krijgt en daardoor minder gaat snoepen.

geen dank youri,
kennis is er om gedeeld te worden.

Heey Glenn,

Bedankt voor de gastvrijheid weer!
Het stekje heeft een mooie plek gekregen!
Elke keer als ik bij jou vandaan kom heb ik weer wat nieuws geleerd! Was leuk om het stekken te kunnen zien en ook leuk om te zien hoe jezelf je steksteentjes maakt! Je laat het zo makkelijk lijken terwijl ik weet dat wanneer ik dit zou doen het de eerste 10 keer (waarschijnlijk meer:p) echt een kliederboel zou worden haha:)

Als mijn koralen straks net zo de pan uit groeien als bij jou dan ga ik zeker eens proberen om op die manier steksteentjes te gaan maken!
De een maakt cupcakes en de ander steksteentjes! :cool:

Ps. Als ik testsetjes heb gevonden zal ik even een gil geven!

Groetjes Youri

het staat ff in me stekken bak.
ik vertrouw mijn pincetvis niet, die snoept van een aantal buttons, favias en acan's.
ik kijk er ff tegenaan. als hij echt gaat slopen gaat ie eruit.
voorlopig blijf het bij het verlies vab wat poliepen aan de onderzijde.
ik ga ook wat meer mysis in de bak voeren in de hoop dat ie een voller buikje krijgt en daardoor minder gaat snoepen.
Dat is erg jammer! Heb gehoord dat als ze maar eens proeven dan stoppen ze nooit meer... Zeker een nieuw stukje altijd interessant en deze is zo klein dat net voor een hapje. Je had/heb trouwens al blauw buttons in je bak toch? Is die niet hetzelfde?

Dat is erg jammer! Heb gehoord dat als ze maar eens proeven dan stoppen ze nooit meer... Zeker een nieuw stukje altijd interessant en deze is zo klein dat net voor een hapje. Je had/heb trouwens al blauw buttons in je bak toch? Is die niet hetzelfde?

Daarom durf ik het ook nog niet in mijn rif te zetten. Het gaat eerst lekker groeien in de stekkenbak.

Ik heb de walter buttons in mijn bak.
Die zijn groffer en veel lichter blauw met een geel hartje

greetings, GlennF

Back
Bovenaan