Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Op deze twee foto`s zit vier maanden tussen,het koraal is flink gegroeid in die tijd!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003.jpg
    003.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 78
  • 005 [].JPG
    005 [].JPG
    103,8 KB · Weergaven: 77
Ziet er goed uit martin

Sent from my C6903 using Tapatalk

Dank je Arjen,

Fijne vakantie nog en ga maar lekker genieten van al die mooie duiken die je daar met Sandra gaat maken :cool: !!

Grt,

Martin.

wow groeit mooi martin! Gooi je er pokon in? :eek:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nee...... zeker geen pokon Jordy dat lijkt mij niet goed!!

Grt,

Martin.

Nee snap ik... maar jou honing coctail doet goed zijn werk!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jordy jij hebt het moederkoraal meegenomen,dit is een van de afleggers zo snel gaat dat!!

Heb jij inmiddels ook al afleggers gehad ?

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 005 [].JPG
    005 [].JPG
    104,5 KB · Weergaven: 84
Zucht.......ik zeg maar niets over je vreselijke bak:cool:!

Die LED lampen boven je stekkenbak, bevallen die je? En hoe doen de koralen stekken uit je eigen bak eronder, dus die onder T5 weg komen?

Zucht.......ik zeg maar niets over je vreselijke bak:cool:!

Die LED lampen boven je stekkenbak, bevallen die je? En hoe doen de koralen stekken uit je eigen bak eronder, dus die onder T5 weg komen?

Dank je wel mark voor het compliment!!

De Led lampen boven de stekkenbak zijn uitmuntend Mark ben er ook zeer tevreden mee, maar ze zijn niet meer in 100 watt verkrijgbaar alleen in 70 watt!!

De stekken die uit mijn bak komen doen het er geweldig goed onder, dit merk ik ook aan de groei als ze er een paar weken instaan!!

Grt,

Martin.

Mark zo zien de lampen eruit,maandag staat de stekkenbak weer vol met stekken en koralen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 004 [].JPG
    004 [].JPG
    90 KB · Weergaven: 140
Ey Martin,

mooie stekken bak heb je wat voor afmetingen heeft deze? Die led lampen zien er goed uit, is heel anders als t5 hè :cool:

Gr. Jeroen

Ey Martin,

mooie stekken bak heb je wat voor afmetingen heeft deze? Die led lampen zien er goed uit, is heel anders als t5 hè :cool:

Gr. Jeroen

Jeroen de bak is 150 x 80 x 40 en daar moet straks de grote koralen in die ik nog een aantal jaren wil houden!!

De Letlampen doen het goed boven de stekkenbak, maar ik blijf wel bij ATI !!

Grt,

Martin.

Jeroen de bak is 150 x 80 x 40 en daar moet straks de grote koralen in die ik nog een aantal jaren wil houden!!

De Letlampen doen het goed boven de stekkenbak, maar ik blijf wel bij ATI !!

Grt,

Martin.

Mooie maat Martin, niet te diep dus nog meer licht bij je koralen.

En wat betreft jou ATI keuze, "never change a winning team"!!!

Alleen ik zou bij je stekken bak wel wat blauw licht hangen, de kleuren komen nu niet zo mooi naar voren.

Mooie maat Martin, niet te diep dus nog meer licht bij je koralen.

En wat betreft jou ATI keuze, "never change a winning team"!!!

Alleen ik zou bij je stekken bak wel wat blauw licht hangen, de kleuren komen nu niet zo mooi naar voren.

Nee frank dit valt reuze mee, de foto is van ver gemaakt!! De linker lamp heeft al een spectrum van blauw dat is ook wel te zien op de foto als je goed kijkt!!

ATI gaat er wel mee strijken vind ik zelf, Led is totaal anders maar ik straf het niet af !! Ik heb ook hele mooie bakken gezien met Led er boven. (als je de goeie maar heb)

Bekijk bv de bak van Tanne eens en zo zijn er meer!!

Grt,

Martin.

Nee frank dit valt reuze mee, de foto is van ver gemaakt!! De linker lamp heeft al een spectrum van blauw dat is ook wel te zien op de foto als je goed kijkt!!

ATI gaat er wel mee strijken vind ik zelf, Led is totaal anders maar ik straf het niet af !! Ik heb ook hele mooie bakken gezien met Led er boven. (als je de goeie maar heb)

Bekijk bv de bak van Tanne eens en zo zijn er meer!!

Grt,

Martin.

Foto en werkelijkheid blijft zijn verschil houden.

Ik straf led ook niet geheel af. Wordt wel zo aangenomen omdat ik er vanaf het begin niet zo positief over ben geweest als de rest, het niet de hemel in prees en niet beweerde dat het mens beste licht creatie is geweest. En het zal me ook jeuken wat mensen over mij praten... Ze vergeten echter wel een ding, waar de discussie mee begon (met enkel royal blue ledje en cool white ledje) en waar het nu mee beeindigd is (breder spectrum door meer diversiteit van leds (diverse witte, rode en blauwe leds) en meer benodigde watts per liter om je bak fatsoenlijk uit te lichten). Uiteindelijk hadden de kritisie het mis, werd nooit erkend dat ik uiteindelijk toch gelijk had, ondertussen werd ik weggezet als de anti-led persoon terwijl ik dat niet ben, en kijk nu eens wat de kritisie boven hun bakje hebben hangen... juist... I rest my case... :biggrin:

Maar goed, ik moet toe geven dat er een enkele bak tussen zit die wel mooi oogt onder led, maar dan vindt ik de bakken waarboven een hybrid hangt er toch weer vele malen beter uitzien.... Maar het is maar net wat je smaak is...

Laatst bewerkt:
Foto en werkelijkheid blijft zijn verschil houden.

Ik straf led ook niet geheel af. Wordt wel zo aangenomen omdat ik er vanaf het begin niet zo positief over ben geweest als de rest, het niet de hemel in prees en niet beweerde dat het mens beste licht creatie is geweest. En het zal me ook jeuken wat mensen over mij praten... Ze vergeten echter wel een ding, waar de discussie mee begon (met enkel royal blue ledje en cool white ledje) en waar het nu mee beeindigd is (breder spectrum door meer diversiteit van leds (diverse witte, rode en blauwe leds) en meer benodigde watts per liter om je bak fatsoenlijk uit te lichten). Uiteindelijk hadden de kritisie het mis, werd nooit erkend dat ik uiteindelijk toch gelijk had, ondertussen werd ik weggezet als de anti-led persoon terwijl ik dat niet ben, en kijk nu eens wat de kritisie boven hun bakje hebben hangen... juist... I rest my case... :biggrin:

Maar goed, ik moet toe geven dat er een enkele bak tussen zit die wel mooi oogt onder led, maar dan vindt ik de bakken waarboven een hybrid hangt er toch weer vele malen beter uitzien.... Maar het is maar net wat je smaak is...

Ik laat mij niet zo snel afleiden Frank met welk licht er ook op de markt komt. Je kunt er mooi mee spelen met welke combinatie dan ook, maar het wil niet altijd zeggen dat je de dieren daar een plezier mee doet. Ik heb zeer tevreden over ATI en hier ga ik ook mee verder! (iets wat mij goed bevalt daar stap ik niet van af ) Mijn bak heeft er altijd goed op gedraaid nooit geen last van Cyano`s of wat dan ook !! Ook het aantal watt per liter is bij mij beduidend minder dan wat gestreefd wordt!! (en de kleuren mogen er zijn)

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan