Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Martin, hij doet het prima de duncanopsammia,

check ook ff mijn nieuwste aanwinst....

Fijn om te horen Jordy, het is toch een prachtig exemplaar. Heb je de poliepen nog geteld hoeveel het er zijn?
Ook de nieuwe aanwinst ziet er mooi uit :cool:!!

Grt,

Martin.

oke martin maar arjan slaat de hamer op de kop.Precies wat tanne ook in
mijn dagboek opmerkte.Heel wat aquaria zouden er beter bij staan wanneer
er beter gevoerd zou worden.Maar die balans vinden goed voeren arm water.
groeten mart

Het is heel belangrijk dat er goed gevoerd wordt, en ook welk voer je gebruikt. Hier moet je veel tijd voor vrij maken en geduld natuurlijk.
Ik heb het idee dat een hele grote groep aquarianen daar te bang voor zijn dat ze teveel voeren!!

Grt,

Martin.

Dank je wel Nico voor het compliment,

De koralen worden om de dag gevoerd met het zij Artemia, Mysis, Krill, stukjes spiering, Plankton en droog voer van H2 Ocean en granulaat van Fauna Marin!!

Dit wordt allemaal wel spaarzaam gevoerd alleen de grote lobo lust wel een spiering extra!!

Grt,

Martin.

Het is heel belangrijk dat er goed gevoerd wordt, en ook welk voer je gebruikt. Hier moet je veel tijd voor vrij maken en geduld natuurlijk.
Ik heb het idee dat een hele grote groep aquarianen daar te bang voor zijn dat ze teveel voeren!!

Grt,

Martin.

Niet onterecht martin, velen vechten met het op orde houden van de water kwaliteit. Op dit niveau voeren is een uitdaging voor de balans van de meeste bakken.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Vandaag ben ik bij Claus in Duitsland geweest en nog wat mooie stekken meegenomen voor de stekkenbak!!

Ook ben ik nog weer wat tegen gekomen wat ik nog niet eerder had gezien ,en dat heb ik bij mij zelf in de bak gezet.

Het zijn kleine groene poliepjes met een blauw puntje in het midden!!

Grt,

Martin.

Mmm interessant klinkt als hele mooie buttons maar denk niet dat dat het is ik wacht wel op de foto's :D

M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mmm interessant klinkt als hele mooie buttons maar denk niet dat dat het is ik wacht wel op de foto's :D

M.v.g henk

Henk de foto is niet zo best,maar wie weet de naam van dit koraal?

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 010 [].jpg
    010 [].jpg
    60,6 KB · Weergaven: 68
De namen ben ik nog niet zo best in .
Maar ik weet wel dat het een zeer mooi diertje is .
:thumbup:
M.v.g henk

blauwe sympodium sp. mooi koraal Martin! staat op mijn verlanglijstje!!

hier link naar meerwasser: http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/3454_Metalcyonium_verseveldti.htm

Hey maatje wat goed van jou dat jij dat zo snel gevonden heb, alvast bedankt !! Ik heb er nog één, een acro zo dik als een banaan met grote blauwe toppen erop.(kan hem nog niet vinden)

De namen ben ik nog niet zo best in .
Maar ik weet wel dat het een zeer mooi diertje is .
:thumbup:
M.v.g henk

Dank je voor het compliment Henk !! Er zijn ook zoveel soorten.

Grt,

Martin.

Hahaha deze heb ik voor jou mee genomen Arjen voor de twee meter.Binnen kort gaan we jou kant op om een leuke dag te maken en gaat Tom ook weer mee!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 012 [].JPG
    012 [].JPG
    87,3 KB · Weergaven: 61
Altijd welkom martin en dat is een mooi stuk!!! Mischien volgende week 1e water test haha maar echt starten pas na de vakantie :)

Verzonden vanaf mijn C6903 met behulp van Tapatalk now Free

Volgend voorjaar gaat mijn aquarium de deur uit wegens het veranderen van de woonkamer. De openhaard gaat verdwijnen zodat er meer ruimte komt!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 001 - kopie (6) [].JPG
    001 - kopie (6) [].JPG
    134 KB · Weergaven: 51
Zal eens tijd worden Martin ;) al maten bekend? 2.5 meter? 3 meter? :P

Ik weet het nog niet Arjen, heb wel meer mogelijkheden! Ik ga eerst eens kijken als alles er uit is en dan de maat bepalen!!

De bak is zo gemaakt Arjen dat weet je.

Grt,

Martin.

Ben erg benieuwd Martin wat je ervan gaat maken maar het zal vast schitterend worden.

Grt
Jaco

Zoooww heee, wat een vooruitzicht Martin!! Spannend en inderdaad, wat komt er voor terug??

Wat ga je met de koralen en het visbestand doen? Heb je daar opvangmogelijkheden voor om ze toch allemaal ook te kunnen behouden?

Back
Bovenaan