Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Leuk Martin dat je een stekkenbak start, moeten een paar mooie stekken worden met jouw aanpak. Alles op elkaar aangesloten of een los systeem?

Mooi Martin, lijkt wel Fiji !

Dank je Jan Willem, wel een apart kleurtje!!
Leuk Martin dat je een stekkenbak start, moeten een paar mooie stekken worden met jouw aanpak. Alles op elkaar aangesloten of een los systeem?

Dank je Ralph,

Het systeem wat ik gemaakt heb staat los van elkaar. Maar ik heb lang voor de tijd al een filter gemaakt dat meedraaide met de bak die ik al had.
Ook heb ik alle zeoliet steentjes die ik verzameld had ( 6 kilo ) over gezet naar het andere filter!!

Grt,

Martin.

Kom maar op met die fotos van je techniek. Ben benieuwd.

Kom maar op met die fotos van je techniek. Ben benieuwd.

Helaas kan ik daar geen foto`s van laten zien Ralph. Ik heb zowel de bak als het filter helemaal met 2 cm roofmate platen geïsoleerd omdat het in de garage staat. Zo heb ik weinig warmte verlies!!

Grt,

Martin.

De stukken die ik graag wilde houden staan nu op de plaats,en de rest is naar de stekkenbak gegaan.

Ook staan er mooie koralen in de stekkenbak waar ik geen plaats meer voor heb in de bak!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 006 - kopie (2) [].jpg
    006 - kopie (2) [].jpg
    101,1 KB · Weergaven: 133
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de turbinaria steeds meer weefsel tussen de poliepen krijgt,maar ook in de omtrek blijft hij nog groeien!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 005 [].jpg
    005 [].jpg
    100,4 KB · Weergaven: 81
he , martin je bak heeft een flinke verjongings kuur gehad.
over een tijdje zal dit zeker wederom een juweel gaan worden.

Hey Glenn,

Wat denk je, ik krijg er steeds meer plezier in. De bak draait top en de koralen groeien bij het leven. Een stekkenbak opgezet met veel stekken en koralen naar keuze !!

Erg mooi Martin!! ziet er super uit allemaal:)

veel geluk

gr
sander

Dank je wel Sander, Bij jullie ziet het er ook geweldig uit de bakjes staan er mooi bij :) !!

Ook dit koraal krijgt er in korte tijd behoorlijk wat poliepen bij!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 - kopie (5) [].jpg
    003 - kopie (5) [].jpg
    91,1 KB · Weergaven: 98
Super dat je in z'n korte tijd koralen er zo mooi en prachtig bij kan laten staan!

Gr. Jeroen

Super dat je in z'n korte tijd koralen er zo mooi en prachtig bij kan laten staan!

Gr. Jeroen

Dank je Jeroen,

Ik probeer nog steeds meer uit mijn hobby te halen en dat gaat tot nu toe aardig lukken!!

Grt

Martin.

Nu zijn de vissen ook een keer aan de beurt,ook de Pseudanthias evansi kunnen het goed vinden in de bak!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 008 - kopie (2) [].jpg
    008 - kopie (2) [].jpg
    91,6 KB · Weergaven: 71
Prachtig Martin ik heb ze al 3 jaar
En ze blijven prachtig
Veel plezier ervan
Gr robert

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

welk van de 3 koralen bedoel je,de roze caulastrea? daar wil ik wel 10 koppen van ;)

gr johan

Johan je zit er helemaal naast, eerst eens koralen leren kennen en dan reageren!!

Grt,

Martin.

2 weken terug bij martin op bezoek geweest wezen kijken naar zijn stekkenbak.
martin was toen nog vol bezig met de voorbereiding.
vorige week belde martin op of ik nog koralen zocht. en hij vertelde dat hij zijn stekkenbak ook koralen had zitten.
stekken van koralen uit zijn eigen aquarium.
ben gelijk s'middags bij hem op bezoek geweest het zag er veel belovend uit.

01c009e5cf6b91ab1fa3a350a0724d568b50554282_00001.jpg01e490b7a4892b4aee3dff9472cf2ac0d23ee55b34_00001.jpg013c04b5da86afe904f847e89baa73660a9db84396_00001.jpg018ba4a215646102440b32da8980802e67a3faa099_00001.jpg

0164a6aead9616ef52c68a478fdf2a4f54cdb053a2.jpg

Back
Bovenaan