Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glen,

Dus de meting door Triton klopt niet:confused:

Groet, Ray

Mijn gemeten saliniteit is 34ppt met een refractometer van milwauke geijkt op 35ppt ijkvloeistof van salifert.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Glenn, als ik jou was zou ik de refractometer, een NaCl-meter, eens met osmosewater op 0 zetten en dan je aquarium sturen op een aflezing van 36,5 promille.
Ijkvloeistoffen kunnen verlopen zonder dat je het merkt.

Hoi Glen,

Dus de meting door Triton klopt niet:confused:

Groet, Ray

Dat zeg ik niet ray, Ik trek hier ook geen conclusies.
omdat ik voorlopig geen verklaring heb op dit verschil sluit ik niks uit van beide zijde zijden. Ik sta open voor suggesties.
Rustig nadenken en alles komt op z'n pootjes terecht. s.

Laatst bewerkt:
Dat zeg ik niet ray, Ik trek hier ook geen conclusies.
omdat ik voorlopig geen verklaring heb op dit verschil sluit ik niks uit van beide zijde zijden. Ik sta open voor suggesties.
Rustig nadenken en alles komt op z'n pootjes terecht.

Glenn, als ik jou was zou ik de refractometer, een NaCl-meter, eens met osmosewater op 0 zetten en dan je aquarium sturen op een aflezing van 36,5 promille.
Ijkvloeistoffen kunnen verlopen zonder dat je het merkt.

Ijk vloeistof is nieuw aangeschaf michel.
Maar ook die kan het fout hebben.ik sluit het niet uit. Ik ga op onderzoek uit en kom er op terug.

Net de volgende ijkingen gedaan:

Geijkt met refracto check van salifert op 35ppt
Vergeleken met nightsun 35ppt ijkvloeistof = 34,5ppt
Gemeten resultaat rif = 34ppt

Geijkt met osmosewater = 0ppt
Gemeten salifert ijk vloeistof= 38ppt
Gemeten resultaat rif= 37,5ppt

De halve punten kunnen ook te wijten aan parralax zijn, alhoewel ik dit naturlijk zoveel mogelijk probeer te voorkomen.

Met de sg meter krijg ik als resultaat 1,0228

Ik was al van plan mijn saliniteit langzaam te gaan verlagen naar 33ppt, vanwege het inbrengen van wat nieuwe vissen en de daarbij komende stipgevoeligheid bij hoge sainiteit.

Net de volgende ijkingen gedaan:

Geijkt met refracto check van salifert op 35ppt
Vergeleken met nightsun 35ppt ijkvloeistof = 34,5ppt
Gemeten resultaat rif = 34ppt

Geijkt met osmosewater = 0ppt
Gemeten salifert ijk vloeistof= 38ppt
Gemeten resultaat rif= 37,5ppt

De halve punten kunnen ook te wijten aan parralax zijn, alhoewel ik dit naturlijk zoveel mogelijk probeer te voorkomen.

Met de sg meter krijg ik als resultaat 1,0228

Ik was al van plan mijn saliniteit langzaam te gaan verlagen naar 33ppt, vanwege het inbrengen van wat nieuwe vissen en de daarbij komende stipgevoeligheid bij hoge sainiteit.

Dan is jouw saliniteit dus ongeveer 34 promille. Prima toch!! Dat hij afwijkt na callibratie met osmosewater is logisch aangezien t een refractometer voor NaCl is.
Greetz D

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Gaaf zeg die zee paartjes! Ik zou ze zelf ook wel willen, zijn er nog speciale dingen die dan moet doen of een speciale afmeting van de bak?

gr Jeroen

Gaaf zeg die zee paartjes! Ik zou ze zelf ook wel willen, zijn er nog speciale dingen die dan moet doen of een speciale afmeting van de bak?

gr Jeroen

Zo moeilijk is het niet. Het is een kwestie van goed water waarden en goed voeren. 3x per dag voeren met diepvries en eens in week levende mysis is wel een pre.
Maar ze zijn ook goed te foppen met de juiste stroming en verijking van diepvries met vitaminen.

Een kolom is zowieso handiger dan een normale aquarium.

Fimpjes van de hippocampus erectus.

<object width="480" height="360">

<embed src="//www.youtube.com/v/S6y-_Mrq0PQ?version=3&hl=nl_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true">

<object width="480" height="360"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/x3DhFn-9ocM?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/x3DhFn-9ocM?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

<iframe width="480" height="360" src="//www.youtube.com/embed/EDd6dh5L-Uo?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
</object>

Laatst bewerkt:
Glenn,

Bedankt voor een leuke dag! we hebben veel geleerd en gezien! jouw visie op het aquarium houden is verhelderend!

Mooi aquarium en in de avond dingen gegeten die ik anders nooit zou eten!!

Nogmaals bedankt ook namens Martin en Tom

Groetjes Arjen

ik ben blij dat jullie het bezoek aan rotterdam, schiedam en vlaardingen als een prettig ervaren hebben.
Het dineetje was gezellig en jullie bedank voor het initiëren van een mooie dag onder aquarium fanaten:).
De gevoerde gesprekken met martin en daarop volgende bezoek/gesprek met tanne zijn voor mij ook een eye opener en weer stof tot verder nadenken.
Wel jammer van het dipje met de kalkreactor van het OHC, maar ik heb er de volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Een backup plan op een kalk reactor met kuren is een must, iets dat ik jaren geleden meer maal ervaren heb (maar ook bij ander heb gezien) en nu geformuleerd heb in een plan van aanpak dat heet de DSR Methode.

Glenn,

Bedankt voor een leuke dag! we hebben veel geleerd en gezien! jouw visie op het aquarium houden is verhelderend!

Mooi aquarium en in de avond dingen gegeten die ik anders nooit zou eten!!

Nogmaals bedankt ook namens Martin en Tom

Groetjes Arjen

Laatst bewerkt:
vrijdag avond was ik bij aqua compleet en wie stond daar, MDJMike.
Na wat kletsen wees mike mij op een mooie grote roze sclerionepthya in de verkoop bak.
Was ik net met het idee aan het spelen om wat NPS koralen in mijn rif te gaan introduceren, staat er ineens voor mijn neus zo'n mooi gezond stuk voor een prijs waarvoor ik het absoluut niet kan laten liggen.

Aangezien ik bijna alle koralen die in de verkoop baken zie liggen al heb staan in mijn rif (inmiddels ~178 soorten), heb ik al ruim een jaar geen koraal meer aangekocht in winkel hier in de omgeving. Deze schreeuwde zo had dat ik het gewoon moest meenemen.
Arie bedank voor het super mooie stuk.
Mike top dat jij hem aanweest!

10008620884_45a75250ff_c.jpg

Laatst bewerkt:
woensdag 25/9
was ik bij dennis en heb zijn groen/rood gestreepte Scolemia meegenomen.
ik hoop dat ik hem weer mooi vol krijgt. Voorlopig gaan de tentakels nog niet open bij het voeren, maar ik blijf het wel proberen.

10008706136_5f2d6cd80d_c.jpg

op 14/9
heb ik bij harold een tridacna doopvonten een roze stylo meegenomen

10008660125_7821e537a3_c.jpg

Laatst bewerkt:
Glenn, je hebt een wonderbaarlijk mooi aquarium (En je fotografie is overigens ook fraai)! Vond het erg leuk hem in het echt te kunnen bewonderen! Nogmaals bedankt voor de rondleiding en informatie, ik ga er zeker iets mee doen! ;)

Glenn, je hebt een wonderbaarlijk mooi aquarium (En je fotografie is overigens ook fraai)! Vond het erg leuk hem in het echt te kunnen bewonderen! Nogmaals bedankt voor de rondleiding en informatie, ik ga er zeker iets mee doen! ;)

bedank en succes met plakken
veel plezier met je bak, wees lekker eigenwijs en vooral de baas over je eigen bak.

Back
Bovenaan