Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Dat is een goeie tip had ik zelf nog niet aan gedacht :) ik ga er eens over na denken of ik er goed aan doe om deze vissen aan te schaffen. En hoe groot is nu je schooltje Martin?

Gr. Jeroen

Het schooltje wat ik nu heb zijn er vijf Jeroen, maar ik heb ook nog vijf Mirolabrichthijs evansi`s tegoed die ik binnenkort ga ophalen!!

Grt,

Martin.

Ik zit hier nu al na uren lezen eindelijk aan het einde :) en dat allemaal door een simpele zoekfunctie wat ik in mn sump wou doen bij de opstart.
Eigenlijk bijna niets dus hehe
Ben ook een wesley maar van belgie niet die andere wesley hehe

Deze blijf ik volgen en een supermooie bak,ik ben nog maar een foetus in het zeeaquariumhouden hehe
Begin zelfs maar pas volgende week donderdag met mn 1e aquarium.

Het idee van weinig tot geen waterwissel heb ik toegepast bij zoetwater.
Hier ga ik later ook mee experimenteren alleen zal dit niet voor direct zijn want naar mijn mening (ja heb nu al een mening:)) kan dit pas vééél later in een stabiele bak met veel koralen(verbruikers)
Grtz

Vandaag bij Martin geweest om daar de grote Caliendrum op te halen.
Wat een schitterende bak. Koralen zijn super op kleur en de poliepen staan vol open.
Een heel interessant gesprek gehad over Martin zijn werkwijze wat heel verhelderend was.
De Caliendrum is in een tempex doos gedaan en alles is heelhuids overgekomen. Als bonus zat er ook nog een symbiose krab in die nu ook een nieuw huis heeft. Martin nogmaals dank voor de leerzame les !
na3yve5a.jpg
u2y8ehu4.jpg

a9azu3yj.jpg

Ik zit hier nu al na uren lezen eindelijk aan het einde :) en dat allemaal door een simpele zoekfunctie wat ik in mn sump wou doen bij de opstart.
Eigenlijk bijna niets dus hehe
Ben ook een wesley maar van belgie niet die andere wesley hehe

Deze blijf ik volgen en een supermooie bak,ik ben nog maar een foetus in het zeeaquariumhouden hehe
Begin zelfs maar pas volgende week donderdag met mn 1e aquarium.

Het idee van weinig tot geen waterwissel heb ik toegepast bij zoetwater.
Hier ga ik later ook mee experimenteren alleen zal dit niet voor direct zijn want naar mijn mening (ja heb nu al een mening:)) kan dit pas vééél later in een stabiele bak met veel koralen(verbruikers)
Grtz

Bedankt voor je compliment Wesley!!

O en nog wat foto's die ik vandaag van Martin zijn bak heb genomen.
vygymapy.jpg
sy8erasa.jpg
ema8yzyd.jpg
u9yzydeb.jpg

Gisteren heb ik behoorlijk wat meer ruimte gekregen zodat ik de bak wat anders kon inrichten. er zijn verschillende koralen die hebben een andere plek gekregen!!

De bak oogt nu mooi rustig zodat mijne favorieten stukken nog groter kunnen uitgroeien, en de vissen hebben nu ook een mooie open ruimte!!

Alles is naar mijn wens verlopen en ben dik tevreden zoals de bak er nu bij staat!!

Grt,

Martin.

Wat een mooie bak Martin je kan echt zien dat je alles goed bij houd! Jaco heeft mooie foto's gemaakt!

Gr. Jeroen

Martin, als je zelf dik tevreden bent is toch een voldoening dat je het goed in de hand hebt en alles naar wens gaat, voor menig ander een droom, het is niet altijd eenvoudig maar jij weet wat je doet en ziet er prima uit......topjes

Om een aquarium dat al jaren draait goed te houden is een kunst, ik zie het maar al te vaak dat mensen als het niet goed gaat gewoon alles leegmaken en opnieuw beginnnen, ik vind de uitdaging om alles ook naar jaren goed te laten draaien een ervaren aquariaan makend.

gr. marcel

Hey Martin
Mooi dat je je koralen nog groter gaat laten groeien je heb al van die flinke bonken erin
Ik vind zelf ook hele grote koralen erg mooi
Gr. Bas

Hahaha Bas ze zijn mij nooit te groot !!

Wat een mooie bak Martin je kan echt zien dat je alles goed bij houd! Jaco heeft mooie foto's gemaakt!

Gr. Jeroen

Dank je wel Jeroen, je blijft er mee bezig!!

Martin, als je zelf dik tevreden bent is toch een voldoening dat je het goed in de hand hebt en alles naar wens gaat, voor menig ander een droom, het is niet altijd eenvoudig maar jij weet wat je doet en ziet er prima uit......topjes

Om een aquarium dat al jaren draait goed te houden is een kunst, ik zie het maar al te vaak dat mensen als het niet goed gaat gewoon alles leegmaken en opnieuw beginnnen, ik vind de uitdaging om alles ook naar jaren goed te laten draaien een ervaren aquariaan makend.

gr. marcel

Dank je wel voor de complimenten Marcel, ik kan me dag in dag uit met de bak vermaken!!

Grt,

Martin.

Mooie fotos van prachtige koralen.
Ziet er heel mooi uit martin.

Groetjes wesley

Wesley en Jaap beide bedankt!!

De groei zit er goed in bij mij, de eerst foto is van 5-7 en tweede van 25-8 !!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003.jpg
    003.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 56
  • 009 - kopie [].JPG
    009 - kopie [].JPG
    111,2 KB · Weergaven: 53
Zo dat is zeker wel een groei zeg martin
Heel erg mooi koraaltje zeg is dit een gele stylo of vergis ik me eigen dan.

Groetjes wesley

Zo dat is zeker wel een groei zeg martin
Heel erg mooi koraaltje zeg is dit een gele stylo of vergis ik me eigen dan.

Groetjes wesley

Nee Wesley het is geen stylo maar een gele pocillopora !!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan