Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Yves’ bakje

Mooie stuk yves. Had ik ook met de multicolor yves zodra ik met me foon voor het raam was , ging die plijte 🤣🤣🤣
 
Ziet er goed uit Yves.
juweeltjes [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Thx Dennis.
Bij de volgende waterwissel toch eens wat foto’s van bovenaf nemen van de acro.
Eens zien of hij dan beter tot zijn recht komt.

Mooie stuk yves. Had ik ook met de multicolor yves zodra ik met me foon voor het raam was , ging die plijte ???

Thx Jos.
Ik wacht mijn moment wel af en dan zal het wel eens lukken om hem wat beter op de foto te zetten.
Ga hem eerst maar eens wat rust gunnen zodat hij zich kan settelen, maar hij doet het eigenlijk al zeer goed vind ik.
Daar hij nog zo klein is, wordt hij ook met rust gelaten door de andere dwergkeizers, daar had ik eerst wat bang voor.
 
Idd yves . Mijn multicolor is ook klein zo 4cm 😃
 
Ik werk met balling light van fauna marin.
Enkel waterwissels zal je enkel redden als je zeer weinig verbruik hebt (weinig koralen dus).
Vooral kh en calcium gaan veel te hard na verloop van tijd.

Hoi yves
hou jij je aquarium op peil met alleen waterwissels of voeg je nog apart stoffen toe? Mvg
 
Hier zijn de nieuwe aanwinsten.

Moet wel zeggen dat de foto's het koraal niet alle eer aandoen.
Krijg de juiste kleur niet op foto, maar bij deze krijg je toch al een idee. In werkelijkheid is het iets feller (fluo) van kleur .

http://DSC_0001 by Yves

Dit is zeker een mooi koraal, maar zo komen ze binnen in de winkel en gaan als broodjes over de toonbank zo te zeggen maar het blijft lastig om deze kleur te behouden in onze namaak zee en met name omdat er veel verschillende lichtomstandigheden zijn.

 
Dat is nu eenmaal de uitdaging van onze hobby hé Marcel.
Zelfs al wordt ie donkerder, vermoed ik dat het nog steeds een prachtstuk zal blijven.
Maar we gaan proberen om hem zo goed mogelijk op kleur te houden.

Hier zijn de nieuwe aanwinsten.

Moet wel zeggen dat de foto's het koraal niet alle eer aandoen.
Krijg de juiste kleur niet op foto, maar bij deze krijg je toch al een idee. In werkelijkheid is het iets feller (fluo) van kleur .

http://DSC_0001 by Yves

Dit is zeker een mooi koraal, maar zo komen ze binnen in de winkel en gaan als broodjes over de toonbank zo te zeggen maar het blijft lastig om deze kleur te behouden in onze namaak zee en met name omdat er veel verschillende lichtomstandigheden zijn.

 
Bovenaan