Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat voor schuimer is dit?

ok das duidelijk. Ik zag ook in de handleidign een plaatje waar de schuimer buiten de bak en de pomp in de bak hing. Is dit een goed/slecht idee?

Verder... het plastic pijpje wat van de OR2500 naar de afschuimer loopt is zo klein dat de pomp onmogelijk op de grond kan staan. Ik zie ook dat jullie er steeds over hebben dat de pomp aan de schuimer hangt. Is dit de normale werkwijze... en gaat de pomp dan niet slingeren of meer lawaai maken? Kan de pomp ook dieper in het water staan met een langer slangetje? Of is dit een slecht idee.

Als ik het slangetje gebruik wat er nu bij zit kan ik de OR nooit op de vloer van de sump zetten en zijn de zuignapjes die erop zitten ook vrij nutteloos.

Hoop weer van jullie ervaring te mogen leren :)
 
in de handleiding staat:

mocht er teweinig lucht in de afschuimer komen dan kunt u het slangetje korter maken.

het lijkt me dus dat als je het slangetje langer maakt dat er minder lucht in de afschuimer komt en dat de werking dan minder word.
 
ok das duidelijk. Ik zag ook in de handleidign een plaatje waar de schuimer buiten de bak en de pomp in de bak hing. Is dit een goed/slecht idee?
Als je zonder sump werkt is dit vrij handig.

Verder... het plastic pijpje wat van de OR2500 naar de afschuimer loopt is zo klein dat de pomp onmogelijk op de grond kan staan. Ik zie ook dat jullie er steeds over hebben dat de pomp aan de schuimer hangt. Is dit de normale werkwijze... en gaat de pomp dan niet slingeren of meer lawaai maken? Kan de pomp ook dieper in het water staan met een langer slangetje? Of is dit een slecht idee.
Het is normaal dat de pomp 'hangt'. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het slangetje heeft langer gemaakt, maar wel korter.Je zou hierdoor een betere werking krijgen.
60eurotjes kompleet met doos en handleiding
Dat is een super koopje!
 
Bovenaan