Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat voor schuimer is dit?

Indien uitgevoerd met aquabee 2000/1 pomp is het de oudere versie.

De nieuwere versie heeft een OR2500PH
 
Je kunt deze als Hang-on schuimer gebruiken indien je geen sump hebt...dan zouden in de bakjes de belletjes moeten verdwijnen zodat ze niet in de bak komen....


Als je hem in de sump zet kun je de bakjes eraf halen
jmbosch zei:
ok ziet er goed uit. In ieder geval genoeg capaciteit voor mijn 480l aquarium straks. De pomp die er bij zit is idd de OR2500PH. De nieuwe versie dus begrijp ik.

Waar voor is precies dat trapsysteem op de outlet van de filter ??
 
Tis handig en prettig om bochtjes en een pijpje in de plaats van bakjes te zetten zodat hij onderwater loost, dat scheelt een hoop gekletter en gespetter;)
En het meest ideale is dan dat je de pijpjes laat uitkomen in het volgende sumpvak zodat de schuimer niet opnieuw zijn eigen water terugpakt via de pomp..
Zo haal je het hoogste rendement eruit....

Standaard pvc maat(ik dacht 25mm, ff meten) past precies op de uitloopstukjes, hoef je niet te lijmen kun je er zo opschuiven... kun je de schuimer ook weer netjes intakt verkopen als je dat wilt..
jmbosch zei:
duidelijk :) Ik heb een sump van 1m dus ik haal de bakjes er mooi af ! Bedankt weer voor de reply.
 

Bijlagen

  • knietjes.jpg
    knietjes.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
hey weer iemand uit almere .. en aan de link te zien kan ik dus binnekort spareribs en koraal bestellen :D :D ...
 
Anton - AVO zei:
als het om spareribs gaat ben ik altijd scherp :D :D ...

Maar ehm: Spareribs kan je wel bestellen maar koraal kan je toch beter ergens anders vandaan halen als je niet met legen handen thuis wilt komen
nah geef dan maar alleen een lekker sparerib menu :D .. en de koralen komen vanzelf ;)
 
Een AM 1000 SL werkt het beste indien de schuimer ZO diep mogelijk in het water staat en de pomp ZO HOOG mogelijk wordt opgehangen.Wel regelmatig het inlaatstukje,waar de luchtslang,op komt te zitten,uitkuisen,gaat tamelijk rap dichtzitten met zoutaanslag.
 
clement zei:
Een AM 1000 SL werkt het beste indien de schuimer ZO diep mogelijk in het water staat en de pomp ZO HOOG mogelijk wordt opgehangen.Wel regelmatig het inlaatstukje,waar de luchtslang,op komt te zitten,uitkuisen,gaat tamelijk rap dichtzitten met zoutaanslag.
Hi Clement,

Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan haalt? Ik heb namelijk in de handleiding gelezen dat het waterniveau van de afschuimer tussen de 10 en 15 centimeter moet zijn ?
 
Deze wijsheid komt door eigen ondervinding.Gebruik de AM al meer dan 30 maanden.In het begin wat gesukkeld met de afstelling (volgens AM) en nu de schuimer 29 cm in het water staat en de pomp tegen (2mm spel) de schuimer hangt,zit ik met een ander probleem = BAK IS TE ZUIVER.
 
Ik kan clement gelijk geven in zijn stellen. Bij mij vroeger net hetzelfde ervaren. Wel een beetje opletten want hij kan makkelijk 'overkoken' dan. Maar je hebt misschien nog het koppelstuk om de beker hoger te plaatsen?
 
heb vandaag ook net een AM turboflotor 1000 SL opgehaalt. en had al het zelfde bedacht als anton.. nu hoef ik niet meer na tevragen of dat ook goed werkt :p,

ik heb hem nu in test opstelling staan in zoet water, het geen dat me opvalt is dat de lucht belletjes groot zijn en niet zo fijn. dit word verholpen door zout water toch en als er vervuiling in de bak zit?
 
Giet wat azijn bij je testwater en.... ontdek. Prachtig om te zien, ik heb het zelf een keer gedaan en gefilmd, zal het wel eens op youtube zetten.
 
oke mathijs dat zal ik dan morgen maar eens even doen ik ben nu al zeer nieuw schierig. :cool: als je weet wat ik voor dat dingetje betaalt heb en hij zou nog goed werken ook dan heb ik denk ik de aankoop van het jaar gedaan. (60eurotjes kompleet met doos en handleiding)
 
Bovenaan