Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

T5 blauw om de koralen wat mooier er te laten komen

Andre-nl

www.zomaarwat.info
hallo,

ik heb 2x T5 bij mijn ufo in zitten (hqi)
nu wil ik deze T5 (nu ook blauw) vervangen maar zijn er speciale buizen die de koralen wat intenser kunnen "oplichten".

iemand tips ?

Andre
 
het is natuurlijk smaak (en daar valt niet over te twisten), maar ik heb van Rudi (Zanclus) een KZ Fiji mogen proberen en breng deze maandag terug => ik vind het een vreselijke kleur ! Het is echt een paars/roze kleur...
Ik heb nu 3x Aquascience Duo in combinatie met één gewone Osram blue (+ mijn HQI), en dit is heel helder en mooi...
Een verbetering t.o.v. mijn Aquablue en Aquabluespecials vind ik !
 
@Stefan,
Heb je ook een mening/ervaring over de AquaScienceSpezial (15.000K)?

Ik zoek namelijk vervanging voor onze 3x AM wit (geel dus) en 1x AM blauw.

De T5 moet combineren met 2x 150 Watt HQI BLV hitlight van 10.000 Kelvin.

Ik lees me suf (met name duitse teksten).
Er komen sowieso 2x KZ Corallight buizen, maar wat doe ik met die andere 2:confused:

In ieder geval geen Fiji-purple
 
ikzelf heb de aquascience hier hangen zowel boven als onder en ben er erg tevreden over,ook gecombineerd met 10000K branders,als je naar de grafieken kijkt in de meerwasser zie je praktisch geen verschil tussen kz en aquascience 15000K,heb er ook nog twee maal de blue tussen hangen.
 
Ik verlicht alleen met T5, en heb een mijn 'witte' (4xKZ Light)verlichting gecombineerd met:

2x Osram 67 T5 en 2x KZ Fijipurple en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.


Heb nog een link naar Jurgen Schmitt die heeft KZ purple met aquableu plus van ati gecombineerd. http://www.miniriff.de/
 
Mefisto,

Ik heb geen ervaring met de Aquascience Special, maar heb ze wel al zien branden (zijn iets witter).
De duo's geven een lichtblauw getint geheel, en zijn héél helder.
Dit in combinatie met mijn AB Aqualine 10.000K HQI "hits the spot" voor mij. Maar ja, d[size=-1]e gustibus et coloribus....
[/size]
 
Wil je het extreem, dan kun je het doen zoals in de STATES : Hang er een blacklight boven. Oplichten zullen ze zeker doen; Of het schadelijk is : Blijkbaar niet als je bepaalde Amerikanen mag geloven.

Grtz Marc.
 
jeffrey1884 zei:
ik vind de fiji's wel mooi :)
heeft niet iemand een link met een filmpje of foto van licht wat de fij's van licht geeft.
want ik ben bang als ik buizen ga halen dat er geen winkel is die mij het verschil kan laten zien tussen artic of fij bijvoorbeeld.
(een winkel die een beetje in de buurt zit)


Andre
 
scaramouche zei:
Wil je het extreem, dan kun je het doen zoals in de STATES : Hang er een blacklight boven. Oplichten zullen ze zeker doen; Of het schadelijk is : Blijkbaar niet als je bepaalde Amerikanen mag geloven.

Grtz Marc.
Ik heb zelf jaren gebruik gemaakt van een 36 watt Black Light (24h per dag) en dit zonder zelf een nadeel vast te kunnen stellen.

Uuh, bedenk mij net dat er wel een nadeel is. Ik kreeg klachten dat de stekjes niet zo mooi fel opkleurden in de bak van de nieuwe eigenaar. :p
 
arjen_D zei:
http://www.miniriff.de/


Kijk hier ff deze meneer heeft net alles verandert van hqi naaar t5
Hoe zeggen ze dat ook al weer in duitslang ah ja das is geil !

maar het ging hier over mooi oplichten van koralen...Ik heb bij de plaatselijke shell uit de graaibak zo een protserige blacklight gehaald, die aan een adaptertje gehangen en dat geeft op mijn kleine nano een mooi effect. t wordt aleen een beetje proppen boven in de bak. Strakkies nieuwe bak in richten dan gaat deze mini blacklicht erbij ..
 
Bovenaan