Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Philips LED lamp!!

Hallo Luc Vogels,

ik heb iets opgevangen over een update voor IOS gebruikers.
Weet jij hier iets meer over?


Groetjes Lieven.
 
Hallo Luc Vogels,

ik heb iets opgevangen over een update voor IOS gebruikers.
Weet jij hier iets meer over?


Groetjes Lieven.

Jazeker.
Binnen een paar weken zal we de IMAC versie van de CoralCare controller software uitgerold worden.
Momenteel ronden we de laatste tests af, en brengen we de documentatie op orde.
Zodra de software via CoralCare webpagina beschikbaar is zal ik het ook hier op het forum delen.
 
Ik neem aan dat je de MacOS (voorheen OSX) versie bedoelt? iOS lijkt me sterk aangezien er geen WiFi op de controller zit.

Desondanks, blij mee als Mac gebruiker :)
 
Jazeker.
Binnen een paar weken zal we de IMAC versie van de CoralCare controller software uitgerold worden.
Momenteel ronden we de laatste tests af, en brengen we de documentatie op orde.
Zodra de software via CoralCare webpagina beschikbaar is zal ik het ook hier op het forum delen.

Super!
Ik en mijn opstartende bak zijn wachtende. :p


Idd Frank.
 
Ik neem aan dat je de MacOS (voorheen OSX) versie bedoelt? iOS lijkt me sterk aangezien er geen WiFi op de controller zit.

Desondanks, blij mee als Mac gebruiker :)
Haha met deze lamp kan je alleen naar blij zijn [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Hoezo blij.... :p

014.jpg
 
Ik neem aan dat je de MacOS (voorheen OSX) versie bedoelt? iOS lijkt me sterk aangezien er geen WiFi op de controller zit.
Desondanks, blij mee als Mac gebruiker :)
Klopt inderdaad. Het gaat om een MacOS versie.

Super!
Ik en mijn opstartende bak zijn wachtende. :p


Idd Frank.
Komt helemaal goed.

Haha met deze lamp kan je alleen naar blij zijn [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk


Dat snap ik :p, ziet er super uit. Vol verlicht en kraak helder :eek:
Helemaal mee eens. Ziet er goed uit!
 
Afgelopen week hebben wij een nieuwe gebruikersreview van Tanne Hoff aan onze webpagina toegevoegd.
Tanne Test de PCC armaturen nu bijna een jaar.

http://images.philips.com/is/conten.../ODLI20170504_001-UPD-en_GB-Tanne-Hoff-EN.pdf

NL versie: http://images.philips.com/is/conten.../ODLI20170504_001-UPD-nl_NL-Tanne-Hoff-NL.pdf

lichtsettings: http://images.philips.com/is/conten...01-ZIP-en_GB-Light-settings-Tanne-Hoff-EN.zip

Mochten er nog andere gebruikers zijn die PCC nu langduriger testen en deze ervaringen met anderen willen delen, dan horen wij dit graag! Info kan opgestuurd worden naar coralcare@philips.com
 

Bijlagen

  • Tanne.jpg
    Tanne.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Opmerkelijk voor mij was de output van Tanne, een heel stuk lager dan bij.
En ik maar denken geef zoveel mogelijk licht, blijkbaar geven de coralcare een heleboel licht

zal ook eens stapje terug doen.

voor de andere gebrruikers: hoeveel output hanteren jullie op ieder kanaal ?
 
Ik zou wel graag wat meer par metingen willen zien maar dat lichtkanon geeft in iedergeval genoeg power voor mij tot nu toe mij beste koop vind ik 😊

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Ik draai met 2 stuks boven mijn bak van 110x50x50 op 60 blauw en 40 wit en op het hoogst van de dag zit blauw op 70 . Wel vind ik dat wit snel overheerst ook al zet je blauw stuk hoger . Zelf denk ik dat je een verschil van max 30 % moet hebben omdat je beide kleuren nodig hebt voor groei . Zelf wil ik blauw op 70 hebben en wit 30/35 , zal dat veel verschil maken ipv 40 wit qua groei?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Coral growth and reef development with CoralCare
 
Ik heb een Roze Acropora hyacinthus tafel wat aan de voet groen word. Wat ik gelezen heb is dat het door een teveel aan ijzer kan komen of te weinig licht. Ijzer is uitgesloten volgens me laatste Triton test . Ik draai met 2 coralcare's boven mijn 100x50x50 op max 60% (verhouding 60blauw 40wit)
Is dit en toch te weinig? De rest gaat wel goed in me bak.
Phosphorus 23
Kh 8
Ca 430
Mg 1320



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een Roze Acropora hyacinthus tafel wat aan de voet groen word. Wat ik gelezen heb is dat het door een teveel aan ijzer kan komen of te weinig licht. Ijzer is uitgesloten volgens me laatste Triton test . Ik draai met 2 coralcare's boven mijn 100x50x50 op max 60% (verhouding 60blauw 40wit)
Is dit en toch te weinig? De rest gaat wel goed in me bak.
Phosphorus 23
Kh 8
Ca 430
Mg 1320



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Als het al een tafel is , is dit een normaal verschijnsel, te weinig licht aan de voet, geen zorg om maken.
Is het nog een stek dan is te weinig licht meestal de oorzaak, 60 % is niet heel veel voor dit lichtminnend koraal.

gr. Marcel
 
Als het al een tafel is , is dit een normaal verschijnsel, te weinig licht aan de voet, geen zorg om maken.
Is het nog een stek dan is te weinig licht meestal de oorzaak, 60 % is niet heel veel voor dit lichtminnend koraal.

gr. Marcel

De voet krijgt net zo veel licht als de rest van het koraal. Het gemarkeerde deel van de top down foto wordt groenig .
Is 60 % niet voldoende? Had een bericht van Tanne gelezen en zijn bak is 90 diep en die heeft het van 100 naar 75 procent teruggebracht na een par meting van de
f15de64262c55aadd5de5a85a920a22e.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een Roze Acropora hyacinthus tafel wat aan de voet groen word. Wat ik gelezen heb is dat het door een teveel aan ijzer kan komen of te weinig licht. Ijzer is uitgesloten volgens me laatste Triton test . Ik draai met 2 coralcare's boven mijn 100x50x50 op max 60% (verhouding 60blauw 40wit)
Is dit en toch te weinig? De rest gaat wel goed in me bak.
Phosphorus 23
Kh 8
Ca 430
Mg 1320



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kan ook een red planet zijn die heeft groen aan de voet
 
Bovenaan