Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Philips LED lamp!!

Zijn er al mensen die de lamp(en) hebben hangen met een andere bevestiging dan aan het plafond?
Ik heb een Reefer 250 gekocht met deze lamp en wil er eigenlijk een kap op maken zodat ik niet zoveel strooilicht krijg aan de zijkanten. De bovenkant blijft denk ik wel open. Het liefst had ik beugels gehad die ik aan de achterkant van de kast kan vastmaken maar ik ben bang dat de lamp te zwaar gaat zijn om daar iets moois van de maken.

Ik ben nu aan het denken om gewoon muurbeugels vast te maken met de lamp op 15cm van het oppervlak van het water..
 
ae780aec4543983123dafde977fb6ce4.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zijn er al mensen die de lamp(en) hebben hangen met een andere bevestiging dan aan het plafond?
Ik heb een Reefer 250 gekocht met deze lamp en wil er eigenlijk een kap op maken zodat ik niet zoveel strooilicht krijg aan de zijkanten. De bovenkant blijft denk ik wel open. Het liefst had ik beugels gehad die ik aan de achterkant van de kast kan vastmaken maar ik ben bang dat de lamp te zwaar gaat zijn om daar iets moois van de maken.

Ik ben nu aan het denken om gewoon muurbeugels vast te maken met de lamp op 15cm van het oppervlak van het water..

Neem is een kijkje bij sponsor : Coral & Frag Shop op deze site , als je dan topic : topservice opzoekt zie je hoe ik de philips leds heb bevestigt aan de muur.
Grtz Jack
 
Zijn er al mensen die de lamp(en) hebben hangen met een andere bevestiging dan aan het plafond?
Ik heb een Reefer 250 gekocht met deze lamp en wil er eigenlijk een kap op maken zodat ik niet zoveel strooilicht krijg aan de zijkanten. De bovenkant blijft denk ik wel open. Het liefst had ik beugels gehad die ik aan de achterkant van de kast kan vastmaken maar ik ben bang dat de lamp te zwaar gaat zijn om daar iets moois van de maken.

Ik ben nu aan het denken om gewoon muurbeugels vast te maken met de lamp op 15cm van het oppervlak van het water..
Dit is ook een mogelijkheid.
WP_20161006_07_48_25_Pro.jpgWP_20161006_07_48_13_Pro.jpgWP_20161006_07_48_01_Pro.jpgWP_20161006_07_47_43_Pro.jpg
 
Hierbij een oproep naar alle CoralCare gebruikers hier op dit forum :).

Het lijkt ons ontzettend leuk (en leerzaam voor andere potentiële gebruikers) om foto's van aquaria die met Coralcare verlichting draaien te verzamelen.
Denk bijvoorbeeld aan foto's van de verlichting constructie (zoals hierboven gedeeld), maar ook foto's van het eindresultaat (foto van het aquarium met daarboven zichtbaar de verlichting).
Dit met als doel deze foto's te verzamelen, wat begeleidende tekst toe te voegen en als adviesbron te gebruiken voor potentieel nieuwe gebruikers!
Ik wil de foto's die in dit topic zijn niet zonder toestemming kopiëren en vraag daarom het volgende:

Mochten jullie het leuk vinden om aan dit "foto verslag" mee te werken wil ik jullie vragen de bovenstaand gevraagde foto's op te sturen naar :
CoralCare@philips.com

Dit kan eventueel aangevuld worden met wat additionele informatie over je aquarium en de tevredenheid over het product.
Bij akkoord kunnen we dit ook eventueel aan onze webpagina toevoegen onder de kop "gebruikers ervaringen".

Ik zie de input graag tegemoet :)!
 
komt eraan
 
is verstuurd.
Grtz Jack
 
In het filmpje op 18:45min tm 19:10min wordt gesproken over het wegvallen van blauwe spectrum als je meer warm toevoegt.

ik vraag me even af welk kleur spectrum belangrijker is voor de koralen, meer naar het blauwe of meer naar het witte?
 
In het filmpje op 18:45min tm 19:10min wordt gesproken over het wegvallen van blauwe spectrum als je meer warm toevoegt.

ik vraag me even af welk kleur spectrum belangrijker is voor de koralen, meer naar het blauwe of meer naar het witte?

Helaas moet ik voorzichtig concluderen dat er hier en daar wat foutjes in het filmpje zitten.
Hierover hebben we al contact gehad met BRS en we gaan bekijken hoe we deze eenvoudig kunnen verbeteren.

De optische lichtverdeling is juist zo uniek door het gebruik van de lightguide (en niet alleen de diffuse glas plaat).
De light guide bundelt het licht en mengt te kleuren terwijl de diffuse glasplaat de ruwe licht overgang randen vervaagd.

Het vermogen van het armatuur is per ongeluk inclusief de 230V naar 110V converter gemeten (waardoor het eindresultaat te hoog is). Daarnaast zijn tijdens de PAR/Watt vergelijking twee verschillende kleurpunten gebruikt (wat veel invloed heeft op het eindresultaat). LED technology kan namelijk veel efficiënter koude kortgolvige (~450nm) licht genereren dan warme kleuren.
Hierdoor is het van groot belang om eenzelfde kleurpunt te gebruiken als men de efficiency wilt vergelijken (WPE).
Dit staat hier verder in detail beschreven:

Maar persoonlijk vind ik het een goed en zeer diepgaand filmpje!
Ik heb zelden zo'n diepgaande review van een product gezien.
 
Inderdaad een goed filmpje, "belicht"de coralcare goed.
alleen moet die man iets rustiger spreken.... en af en toe ademhalen.
 
Prachtig rapport , hij mag inderdaad wel wat rustiger aan doen ja ;)
 
Inderdaad een goed filmpje, "belicht"de coralcare goed.
alleen moet die man iets rustiger spreken.... en af en toe ademhalen.
Kijk eens wat oudere filmpjes.. precies het tegenovergestelde. Dan praat die zo traag en eentonig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
20161107_125240.jpg20161107_125247.jpg20161107_125310.jpg20161107_125327.jpg
 
Ik meende gelezen te hebben dat de garantie van de armaturen niet vervalt indien je de stroomkabel zou verkorten of de stekker zou afknippen? Klopt dit? Ik vind het niet direct terug in dit topic..
 
Ik meende gelezen te hebben dat de garantie van de armaturen niet vervalt indien je de stroomkabel zou verkorten of de stekker zou afknippen? Klopt dit? Ik vind het niet direct terug in dit topic..
Inmiddels is toegezegd dat dit de garantie niet beïnvloedt.
 
Bovenaan