Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Percula 90 van wubbo en tineke

we hebben er niet echt op gelet, want we vroegen erom in de winkel, en deze zat verstopt onder een steen en hebben hem gekocht zonder goed te kijken...:rolleyes:
we hebben hem nu 3 dagen maar denk niet dat ie zo snel vermagerd.
eet hij trouwens ook vervangend voor zoald veggies?:confused::confused:


als je geluk hebt wel :)
 
die van mij at alles wat ik voerde vlokvoer artemia voerkorreltjes maar t liefst algen.kijk t maar even aan het is in ieder geval goed teken dat hij algen eet.heb ook wel eens gehoord dat ie bij iemand anders aleen alg at en geen ander voer:confused: de ene vis is de ander niet hehe
 
Alvast succes met de verdere opstart, ik heb net als jullie vanaf het begin geen nitriet of nitraat piek meegemaakt, ik heb zelf een percula 120.

vind de salaria ook best mager, denk wel dat als hij nu goed begint te eten dat hij snel zal aansterken, toen ik er een in deed was ik snel van de overtollige alg af. ze eten echt veel en snel:biggrin:

gr.

Declan

mijn dagboek:
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=68415
 
bedankt voor de reacties:) we zullen zien hoe hij het gaat doen hij heeft nu nog genoeg te eten:biggrin:
en wij hebben denk ik ook wel veel geluk gehad met de nitriet piek
nu hopen dat het zo goed blijft gaan haha:rolleyes:
we wachten nu wel eerst weer een tijdje met dieren toevoegen mischien wel wat koraal maar nog geen vissen denk ik eerst maar even kijken hoe het zo gaat en dat de henkie zijn werk heeft gedaan:)
 
Ze zeggen dat je dan levend voer moet geven als ze niet willen eten?
Levend artemia? dit schijnt goed te werken.

Daarna pakken ze ook dood voer af algen.

Werd mij verteld. :)
 
kleine update...
we hebben het rustig aan gedaan.
verder nog niks nieuws erin
de waardes blijven in ieder geval goed:)
en de visjes zijn ook lekker bijgekomen en hebben nu mooie ronde buikjes.
maar de henkie hebben we nog geen vlokvoer/artemia zien eten, alleen alg, dus de boel in de gaten houden als de alg bijna op is anders moet ie weg:(
eind van de week willen we zand inbrengen, en later komt er nog grind door.
dan is het binnenkort ook weer tijd voor een zandzevende zeester en een gobie:biggrin:
volgende week plaatsen we nieuwe foto's als het zand erin zit
 
levend zand zit er in:biggrin: ook 2 nemo's verder niet veel veranderd meeste alg is weg
dus de slaria heeft zijn werk goed gedaan nu nog opzoek naar een leuke kleine dokter en een zandzevende zeester :rolleyes:
de montiplaat is een stukje naar boven verhuist omdat de plaat eronder niet super groeide kreeg vast te weinig licht,
dus nu moet hij even weer bij komen.
geen super foto's dus tog maar een keer een camera kopen:cool:
 
even weer een update:)

wij konden het niet laten en hebben maar weer wat visjes gekocht:p

hier even een overzicht:
1x gele hawaii dokter eet niet veel alg moet ik zeggen:confused:
1x poetsvis
1x poetsgarnaal
1x salarias
1x aalgrondel
1x zandhapper
2x anemoonvisjes
1x zandzevende zeester

we hadden ook een fungia maar toch niet de fungia die wij zoeken dus die gaat weer weg:rolleyes:
ook hebben wij een mooie grote kroepoek leder van reza overgenomen
dus nu wat mooie koralen kopen dan lijkt het vast al een stuk beter:)

even wat foto's reacties zijn welkom;)
 

Bijlagen

  • 041220091136.jpg
    041220091136.jpg
    133,1 KB · Weergaven: 5
  • 041220091132.jpg
    041220091132.jpg
    177 KB · Weergaven: 3
  • 041220091130.jpg
    041220091130.jpg
    128,5 KB · Weergaven: 6
  • 041220091129.jpg
    041220091129.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 4
  • 041220091128.jpg
    041220091128.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 3
vandaag een gele dokter erbij gehaald en een Ecsenius midas
dokter is ongeveer 3a4 cm en de dokter die er al inzat 5a6denk ik?
ze maken helaas erg veel ruzie en de kleine heeft totaal geen rust en zit nu in een hoekje ik hoop dat het gewoon even wennen is?
heeft iemand er ervaring mee dat ze zo vechten? de grote had hem gewoon bij zijn rugvin vast en nam hem door het hele aquarium heen:eek:
de midas doet het erg goed en kan het met iedereen vinden behalve de poetsvis:) onze vissenbestand is nu wel groot genoeg voor het aquarium denk ik dus nu verder met inrichten reacties zijn welkom zeker over de dokters;)
 
vandaag de gele dokter weer terug naar de winkel gebracht, die ging helemaal kapot door de andere dokter en zat vol wonden,
dus hebben wij hem geruild tegen een picasso yello belly het was was even knokken maar even later zwommen ze lekker rond en keken niet meer naar elkaar dus eindelijk weer wat rust in de bak:biggrin:
 
Gisteren weer even aan het knutselen geweest:eek:
De sump zat in de kelderkast achter het aquarium, maar zelfs met een ontvochter begon het te schimmelen:( het was ook nog een tussenmuur dus kon ik ook geen ventilatiegat maken.
Maar we hebben zelf een sump in elkaar gekit, want het was niet echt een gangbare maat. Maar nu zit de sump in de onderkast van de percula zelf, sump is nu lxbxh 50x25x35 :biggrin:
foto's volgen binnenkort... camera heeft het helaas begeven:eek:
 
bak is verkocht en we zijn nu bezig met een bak van 160x50x50 nog opzoek naar verlichting en pompen dus binnekort een nieuw begin van het dagboek:biggrin:
alvast even een foto van de bak:) het moet natuurlijk nog mooi worden:rolleyes:
en de achterwand wordt nog blauw geverft en er komt geen kap op maar een hangend amatuur
 

Bijlagen

  • DSC00162.jpg
    DSC00162.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 7
  • DSC00283.jpg
    DSC00283.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 4
Jazeker, een aquarium wordt snel te klein he:p
Maar de opstart zal nog wel even duren, want onze auto is ook net total loss naar de sloop gegaan, gaan einde deze week paar andere auto's bekijken.
Dat gaat natuurlijk voor de aquarium.
Maar we hebben al een sump weten te bemachtigen van 1m, en een mtt1:biggrin:
Hier even een foto van onze nano met de mtt1 ernaast:)
 

Bijlagen

  • DSC00300.jpg
    DSC00300.jpg
    82 KB · Weergaven: 18
Zijn de takjes van je gorgon "rubber" achtig, of zijn ze stijf net als een tak aan de boom?
 
Bovenaan