Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mistery Ocean

Begint erop te lijken he Hans :goed: !! Geeft bij jou de keramiek nog silicaat af ?!

Helemaal niets, maar ik heb dan ook intensief en veelvuldig gespoeld.
Nog even en ik kom je stekkenbak leeghalen ;)

Geen NAC vanavond ?
 
Ja kom maar eens langs...vandaag mn mooiste stylo gestekt...de rose/paarse ;) !!

Morgenmiddag NAC he :) !!

Bak van Jos is ook al mooi bruin aan het kleuren....met belletjes :eek: :biggrin: !!
Helemaal niets, maar ik heb dan ook intensief en veelvuldig gespoeld.
Nog even en ik kom je stekkenbak leeghalen ;)

Geen NAC vanavond ?
 
Bak van Jos is ook al mooi bruin aan het kleuren....met belletjes :eek: :biggrin: !!

Bellekes heb ik in de vakantie gehad :rolleyes:, en mooi bruin hoeft niet lelijk te zijn ;)

Ik zie je binnekort wel.
 
Luc, de testkoraaltjes was meer noodzaak want in de tijdelijke bak verpieterde ze, al had ik wel verwacht dat ik e.e.a zou gaan verliezen.

Maar ook in de nieuwe bak doen ze het niet goed, de balans is er nog niet. Maar ik heb en neem de tijd.

Zie ik je op 10-10 ?
 
Luc, de testkoraaltjes was meer noodzaak want in de tijdelijke bak verpieterde ze, al had ik wel verwacht dat ik e.e.a zou gaan verliezen.

Maar ook in de nieuwe bak doen ze het niet goed, de balans is er nog niet. Maar ik heb en neem de tijd.

Zie ik je op 10-10 ?
Ik ben er samen met Anja Hans,lekker een weekendje rusten:rolleyes:he
 
Ik vind de opbouw geweldig mooi, wat een mogelijkheden geeft dat keramiek!

Wanneer denk je te kunnen gaan overzetten Hans? Wacht je helemaal tot de algen verdwenen zijn of ga je beslissen aan de hand van watermetingen?
 
Ik vind de opbouw geweldig mooi, wat een mogelijkheden geeft dat keramiek!

Wanneer denk je te kunnen gaan overzetten Hans? Wacht je helemaal tot de algen verdwenen zijn of ga je beslissen aan de hand van watermetingen?

Hoi Marjan,

Alles goed gegaan ?
Ik ga overzetten als de algfase voorbij is, de waterwaardes zijn prima, geen fosfaat, klein beetje Nitraat. De algen zijn op komen zetten nadat ik begonnen ben de verlichting een aantal uren per dag aan te zetten, maar half of eind oktober is de planning.

Groetjes en leuk je weer op het forum te horen.

Hans
 
Even een fototje van een mooi felkleurig koraal (plaat) ik weet de naam niet meer maar hij komt bij Manuel vandaan. Ik heb hem vandaag overgezet in de nieuwe bak, even kijken hoe hij het gaat doen.

Als iemand de naam ?
 

Bijlagen

  • Publi.jpg
    Publi.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 22
Even een update over de nieuwe bak, alles gaat prima de algenfase gaat voorbij en het lijkt dat alles stabiliseerd. Nog een paar weekjes bacterien toevoegen en dan begin ik met het overzetten.

Alle waardes zijn binnen de normen.

Even een waarschuwing voor iedereen die een IKS met temperatuur meting gebruikt en dit in kombinatie met een regelbare pomp of verlichting. De kabel van de IKS temperatuur sonde is niet afgeschermd dus EMC straling van regelbare pompen etc zorgt ervoor dat je temperatuur met 5 tot 10 graden afwijkt (naar beneden bij mij), gelukkig is mijn verwarming niet geregeld via de IKS anders had ik een serieus probleem gehad. Bij mij veroorzaakt de regelbare HQI ballast deze storing maar eerder dit jaar een Red Devil pomp.
 
Hoi Hans,ik heb hem ooit gekocht als oxyopora...heb wel spijt zoals ik hem nu zie :goed: ;) !!
Even een fototje van een mooi felkleurig koraal (plaat) ik weet de naam niet meer maar hij komt bij Manuel vandaan. Ik heb hem vandaag overgezet in de nieuwe bak, even kijken hoe hij het gaat doen.

Als iemand de naam ?
 
Na een weekendje Duitsland, Wolle en Susanne nogmaals hartelijk dank voor de gastvrijheid, ook een paar koraaltjes meegenomen bij Joe's gelegen nabij Dortmund, wat een prachtiger zaak is dat, geen importen alleen kweek met uitzonderlijke kleuren.

Aangezien de bak nog niet rijp is toch een beetje voorzichtig geweest met de aankopen, alleen koralen die ik er nu in kan zetten, ik heb een groene Montipora Monasteriata, paarse en blauwe Stylopora Pistillata, groene Caulastrea furcata en nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet.

Ik zal deze week nog wat foto's maken.

Hans

[FONT=&quot][/FONT]
 
Hoi

tja photokes van Duitsland
zijn en goedkoop tegen de Nederlands Photokes.

Manuel i denk jullie bent in Duitsland Michael Schumacher rofl alleen niet zo vlugrofl

groetjes en bedankt allemaal voor het heel moie weekend en de groote hel moie Cadeaus

Susanne&Wolle
Ik ook Hans :) !! Dat je het woord foto's nog in de mond kunt nemen :biggrin: !!
 
tja photokes van Duitsland
zijn en goedkoop tegen de Nederlands Photokes.

Het is nog even afwachten wat me dat gaat kosten, zal ongetwijfeld van mijn aquarium budget afgaan, of ik moet het vrouwtje even lief aankijken !
 
Het is nog even afwachten wat me dat gaat kosten, zal ongetwijfeld van mijn aquarium budget afgaan, of ik moet het vrouwtje even lief aankijken !
Hans,zo een lief poeske voor haar kan wonderen doen:p
 
Zo staat het er nu bij met de nieuwe aanwinsten.
 

Bijlagen

  • Publi 1.jpg
    Publi 1.jpg
    379,5 KB · Weergaven: 5
  • Publi 2.jpg
    Publi 2.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 4
  • Publi 3.jpg
    Publi 3.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 4
  • Publi 4.jpg
    Publi 4.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 4
  • Publi 5.jpg
    Publi 5.jpg
    124,3 KB · Weergaven: 2
Bovenaan