Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Ondertussen tot de conclusie gekomen dat zelf bouwen toch niet de beste optie is. En als ik het dan toch laat maken, dan is HDPE 20% goedkoper dan PVC. Dus ik heb nu een aanvraag voor een offerte uitstaan om het geheel uit HDPE de laten maken.

Het plan ziet er als volgt uit:
 

Bijlagen

  • vdBel HDPE filterbakken .pdf
    43,2 KB · Weergaven: 55
Zo, even een foto update-je:
 

Bijlagen

  • P6041688.jpg
    P6041688.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 110
  • P6041712.jpg
    P6041712.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 107
  • P6041708.jpg
    P6041708.jpg
    45,2 KB · Weergaven: 114
Mooie plaatjes !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het bakje wordt alles maar mooier en mooier René topjes !!

Mvg,

Martin.
 
Verder nieuws:

Offerte is binnen voor mijn sump systeem. Goedkoop is anders, maar het betekend zo'n enorme vooruitgang in gebruiksgemak dat ik het wel ga doen. De offerte wordt op dit moment gefinetuned.

Afgelopen Pinksterweekend ook nog een beetje geshopt bij Sander en Michael.
Bij de eerste een mooi stekje tricolor monti en een prachtige oranje/geel/groen/rose mini tapijt anemoon meegenomen.

Michael had al een hele poos twee hele mooie Pseudanthias pulcherrimus zitten tussen de squampinnisen. Prachtige beestjes, maar al de tijd heb ik zitten twijfelen... ;) Het is een wat timide klein blijvende soort, die erg lijkt op de randalli. Maar goed, nu dus toch de knoop doorgehakt :biggrin:

Zoals verwacht heeft de starcki wel ruimte voor ze moeten maken, zijn (al relatief milde) territoriumdrift was al te veel voor ze. Nu zwemmen ze fier rond samen met de rest van de vissen en ik ben om, echt fantastische beestjes Antiassen!
Als de bak het verder goed houd, dan komen er nog wel een paar bij :eek:
 
Laatst bewerkt:
Leuk dagboek heb je.
En ben echt benieuwd hoe die sump wordt.
Gr henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Dankje Henk! Ik ben ook reuze benieuwd, hij is in productie...

Gisteravond wat geëxperimenteerd met de timelapse functie van m'n camera.
Dat levert wel leuke beelden op:

 
Dankje Henk! Ik ben ook reuze benieuwd, hij is in productie...

Gisteravond wat geëxperimenteerd met de timelapse functie van m'n camera.
Dat levert wel leuke beelden op:


Prachtige plaatjes!
 
Ja ik was ook positief verrast door het resultaat. Mogelijkheden zijn nu eindeloos inderdaad, maar de komende tijd heb ik even wat anders te doen...

Zeker Erbe, goed gelukt.
Zo kun je vele dingen in beeld krijgen.

De nieuwe sump is binnen!!! :cool:
Al het benodigde PVC e.d. is inmiddels ook.
Dus dat wordt klussen!!
 

Bijlagen

  • Bestand 20-07-17 12 32 04.jpg
    Bestand 20-07-17 12 32 04.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 105
Zo, de nieuwe sump is nu een week in gebruik.
Past perfect, wat bij de hand moet zijn, is dat nu ook en ik kan de functies nu verder naar wens uitbreiden.

Doseerpomp is tijdelijk zo ff snel neer gezet. De doseercontainers zijn ook nog niet in gebruik, want ik wacht nog even de levering van mijn nieuwe doseerpomp af voordat ik het helemaal netjes maak.

Jaja, binnen nu en een week zou mijn 4-kanaals GHL doser 2.1 binnen moeten komen :cool:
Die gaat ook de auto top off functie op zich nemen, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
 

Bijlagen

  • Bestand 07-08-17 19 53 33.jpg
    Bestand 07-08-17 19 53 33.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 119
Foto's van vanochtend (eerste) en vanmiddag (rest).

- Dit lucky shot van de twee Pseudanthias pulcherrimus wilde ik jullie niet onthouden.
- Uitzichtje...
- Een van de twee Assessor's. Ze voelden zich direct thuis en zijn van onder de richel uit druk de bak aan het onderzoeken.
- De blauwe T. squamosa! Wat is ie mooi. Super blij mee!!
- Acropora carduus (waarschijnlijk?), vermoedelijk het laatste koraal dat Sander geeft verkocht voordat.... :( Gelukkig doet ie het goed en raakt ie almaar mooier op kleur.
 

Bijlagen

  • P8161826.jpg
    P8161826.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 73
  • P8161839.jpg
    P8161839.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 69
  • P8161842.jpg
    P8161842.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 69
  • P8161849.jpg
    P8161849.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 68
  • P8161861.jpg
    P8161861.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Bovenaan