Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

michel,s 130x70x60 bakkie

hi
gister weer 2 lampen erbij gehangen dus nu 6x54watt.
gr michel
 

Bijlagen

  • DSCF1187.JPG
    DSCF1187.JPG
    181,2 KB · Weergaven: 12
  • DSCF1188.JPG
    DSCF1188.JPG
    252,4 KB · Weergaven: 4
het rijpen is begonnen.
 

Bijlagen

  • DSCF1189.JPG
    DSCF1189.JPG
    258,8 KB · Weergaven: 5
  • DSCF1190.JPG
    DSCF1190.JPG
    221 KB · Weergaven: 3
hi
de eerste groene algen zijn een feit.
gr michel
 

Bijlagen

  • DSCF1195.JPG
    DSCF1195.JPG
    164,9 KB · Weergaven: 10
  • DSCF1194.JPG
    DSCF1194.JPG
    138,9 KB · Weergaven: 3
  • DSCF1193.JPG
    DSCF1193.JPG
    177,9 KB · Weergaven: 5
Laat alles nu maar lekker op zijn beloop gaan. Maak je al gebruik van fosfaat absorber?
Groetjes
Dominique
 
de eerste vissen zitten er in.
gr michel
 

Bijlagen

  • DSCF1187[1].jpg
    DSCF1187[1].jpg
    452,9 KB · Weergaven: 123
Zoo jij durft wel met dat vissenbestand .. :|
 
Hey Michel , jij hebt dus ook photoshop ;) . Weet ik dat ook gelijk :p hahahah


Grt marco
 
Ziet er erg leuk uit :goed:
 
Wow,

Wat een mooie visjes, dat zijn echt mijn droomvissen. Wie weet ga ik ze ooit nog eens houden.

Gr Erik
 
hahahaha
tja zijn denkbeeldig aanwezig.
gr michel
 
hi
idd is wel goed gelukt.
alleen wil ik deze dokters erg graag in me bak.
nu kreeg ik van iemand een tip om ze als eerste vissen er in te doen en dan een maand of 2 geen vis erbij .
dit omdat ze zich dan tegoed kunnen doen aan het vele alg.
denk dat dit wel een manier is om deze kwetsbare vissen te houden of denken jullie daar anders over?
ook heb ik 2 witte 10 k buizen vervangen door 2 aquamedic ocean white 15k dit oogt al veel mooier.
gr michel
 

Bijlagen

  • DSCF1197.JPG
    DSCF1197.JPG
    248,3 KB · Weergaven: 13
  • DSCF1198.JPG
    DSCF1198.JPG
    282,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
michel zei:
hi
idd is wel goed gelukt.
alleen wil ik deze dokters erg graag in me bak.
nu kreeg ik van iemand een tip om ze als eerste vissen er in te doen en dan een maand of 2 geen vis erbij .
dit omdat ze zich dan tegoed kunnen doen aan het vele alg.
denk dat dit wel een manier is om deze kwetsbare vissen te houden of denken jullie daar anders over?
Stip bijna gegarandeerd, en heftig. Het eerste jaar is de bak daar gewoon nog niet rijp genoeg voor. Daarbij, maar dat is een persoonlijke mening, vind ik de bak er ook te klein voor. Een paar jaar geleden (3-4 jaar) had een forumlid genaamd Maya hetzelfde idee. Resultaat: (bijna) alle vis dood. Ook mijn ervaring is dat stipgevoelige vissen tijdens de opstartperiode (minstens 1 jaar) niet echt kans maken.

Verder: mooie opbouw!
 
hi tanne
bedankt voor de tip en compliment
kwa gevoeligheid ben ik wel op de hoogte .
en idd de bak is er idd te klein voor.
denk idd dat het wijzer is om minimaal een jaar te wachten dan is de bak goed rijp en niet al teveel gerommel met koralen .
dus in eerste instantie maar bij de minder gevoelige soorten houden.
scopas uit me andere bakkie heb ik ook nog .
dit word dan aangevuld met een strigosus of tominiensis.
gr michel
 
Ik kan mij herrineren dat ene Dennis:) ook als eerste een witborst en een achilles in zijn bak deed en deze deden het uitstekend toen. Stip krijgen ze altijd of je het nou over 1 of 10 jaar inzet. Voordeel van een beginnende bak is dat er geen koralen in staan dus geen netel stoffen daar hebben deze vissen erg last van. En je hebt geen andere vissen erbij zitten die de witborst bijv kan aansteken. Deze dokters hebben onzettend veel voer nodig. probleem is dat een witborst de eerste maand vaak maar een beetje vervangend voer eet en onzettend veel nodig heeft om op kracht te komen. Een bak vol met algen is dan uistekend daar kan geen voeder automaat tegen op;)


Groetjes Michael
 
Bovenaan