Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kleuren tepelanemonen, groen, roze, bruin?

Krammetje

Senior Forumlid
IK zag in een winkel een tweetal knalroze tepelanemonen. Met knalroze bedoel ik ook echt fluo-roze. Vond ze erg mooi en vroeg me af of dit gewoon een gebrek aan pigment in een rode was of echt een kleurvorm? Als ze in het fluo-roze bestaan ga ik er een kopen. Als het gewoon een kwijnende rode is natuuurlijk niet :D

Verder vroeg ik me af of er hier mensen met groene tepelanemonen zijn. Ik ben al een poos op zoek maar heb ze nog nergens gezien.:confused:

Iedereen lijkt alleen maar de makkelijk delende rode te hebben. Ik heb er daar zelf al een van en eerder had ik er wel 7 na een paar maanden splitsen en goed voeren. De anemoon die ik nu heb is inmiddels ook al 2 keer zo groot in een maand tijd :goed:

Ben dus benieuwd naar jullie kleurvariaties en of er dus een fluo-roze vorm bestaat of dat dat een zieke rode is.
 
volgens mij zijn die fel roze anemonen gewoon rode anemonen ik zelf had ook rode tepelanemonen die roze werden denk dat de roze te veel licht krijgen weet t niet zeker.
 
Ben toch zo eigenwijs geweest er een te kopen op hoop van zegen. Het is een piepklein anemoontje, niet groter dan een euro :D


Ik vind deze kleur waanzinnig en heb er op internet toch ook een gevonden met deze roze fluo kleur.:goed: Mocht hij rood worden dan is het een leuke woning voor mijn anemoonvisbaby's als dat ooit gaat lukken.
 

Bijlagen

  • nieuweanemoon.JPG
    nieuweanemoon.JPG
    37,8 KB · Weergaven: 11
Kijk, deze stond als roze vorm op internet, er staat dus ook dat ze in roze bestaan. Of de mijne dat ook is is maar de vraag, maar het bestaat wel. Plaatje van internet ;)
 

Bijlagen

  • anemone_bulb.jpg
    anemone_bulb.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 150
Ik heb van mijn rode weleens jongkies weggegeven die in de andere bak met nog een soort bioloog en HQI veel rossiger waren na opgroeien. Zelfde soort dus maar heel andere kleur gewoorden.

Er zijn ook groen tepelanemonen maar die zie heel weinig in de handel. Deze splitsen om een voormij onbekende reden, niet. Jáá'ren er eentje gehad, erg groot gewoorden maar het bleef er bij één.

Jan
 
Ah, dat niet splitsen is dus het probleem.:rolleyes: Ik zoek er nl al een poosje een omdat ik een echte anemoonfanaat ben. Liefst zoveel mogelijk anemonen in mijn bak. Rode bij bosjes en groene nog nooit gezien.

Mijn pink-tip uit de Cariben zit op het moment tegen een rode sinularia-leder aan te netelen:mad: . Hoop dat hij vannacht weer verkast want een plekje lijkt hij nog niet gevonden te hebben. Dat is dan weer een nadeel van die dieren :(

Jan de Groot zei:
Ik heb van mijn rode weleens jongkies weggegeven die in de andere bak met nog een soort bioloog en HQI veel rossiger waren na opgroeien. Zelfde soort dus maar heel andere kleur gewoorden.

Er zijn ook groen tepelanemonen maar die zie heel weinig in de handel. Deze splitsen om een voormij onbekende reden, niet. Jáá'ren er eentje gehad, erg groot gewoorden maar het bleef er bij één.

Jan
 
wij hebben een groene die zich inmiddels gesplitst heeft. 1 anemoon heeft inmiddels een ander onderkomen en de overgebleven zit op een zodanig lastige plek dat ik hem er niet uit kan krijgen. Binnenkort gaat de hele inhoud naar een nieuwe bak over en dan gaat de anemoon niet mee. Ze zijn absoluut prachtig maar ik word gek van het wandelen waarbij ze alles kapot netelen waar ze te dich bij in de buurt komen. Voor mij nooit meer. De pink tip heb ik zelf ook geprobeert maar die heeft het slechts een maand uitgehouden en stierf toen.
 
jaco vlieland zei:
ow ok had ik t bijna goed:p
Je had het zelfs helemaal goed :p Ik kan uit ervaring zeggen dat de rode tepelanemonen ook knalroze worden als ze veel licht krijgen. Bij mij heeft er eens 1 een tijdje pal onder de HQI gestaan dicht tegen het wateroppervlak en die werd echt fluo roze, de tentakels werden ook een pak korter en je had echt de "bubble-tips". Nu staat ze ondertussen weer een tijdje lager en het fluoroze is helemaal verdwenen + de tentakels zijn weer langer.
 
bartfrinking zei:
wij hebben een groene die zich inmiddels gesplitst heeft. 1 anemoon heeft inmiddels een ander onderkomen en de overgebleven zit op een zodanig lastige plek dat ik hem er niet uit kan krijgen. Binnenkort gaat de hele inhoud naar een nieuwe bak over en dan gaat de anemoon niet mee. Ze zijn absoluut prachtig maar ik word gek van het wandelen waarbij ze alles kapot netelen waar ze te dich bij in de buurt komen. Voor mij nooit meer. De pink tip heb ik zelf ook geprobeert maar die heeft het slechts een maand uitgehouden en stierf toen.
Mocht je die groene weg doen laat het even weten als je er nog niemand voor hebt tegen die tijd. Ik heb slechts enkele koralen en mijn Xenia heeft totaal geen last van de anemonen. De tentakels liggen door de Xenia en mijn pink tip staat tegen een sinularia die geen reactie meer geeft en geen wonden heeft.

Hier dus geen enkel probleem met anemonen. De pink tip heb ik nu enkele dagen en hij staat nu mooi op steen en netjes uit :goed:
 
Bovenaan