Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het nieuwe rif aquarium van Barbara en Wim

Ziet er goed uit.ga het ook volgen

Altijd leuk als mensen het volgen.

Grootte valt wel mee toch. Je hebt nog ruimte aan de zijkanten. ��

de ruimte die aan de zijkant over is heb ik nodig om een kast te bouwen dus er blijft niets meer over


Ziet er veelbelovend uit!

Een paar tips/vragen.

1) Hoe ga je de sump plaatsen en aansluiten? Je had het eerder over een kelderkast?

2) Die elektra (schakelaars?) boven de bak, Blijft dat zo? (elektriciteit en water is niet zo'n fijne combinatie).

3) Ik zie niet goed hoe/of je de stelpootjes waterpas en goed dragend hebt kunnen stellen. Ik neem aan dat je de bodemplaten van de sump hebt kunnen wegnemen?

Veel plezier met de verdere opbouw gewenst.

De kelderkast zit in de gang maar de muur van de kelderkast is aan de kant van het aquarium ik zal wel eens foto's plaatsen als ik het aan ga sluiten zodat jullie het begrijpen.
de stopcontacten worden iets naar boven geplaatst tegen het plafond want ze zitten inderdaad veel te kort op het water.
Ik wil hier nog iets bij vertellen, zoals jullie zien is het allemaal opbouw electra en dat komt omdat we in een later stadium er een extra groep bij hebben laten bouwen.
Nu hebben we nog een extra veiligheid ingebouwd dat iedere lamp iedere pomp iedere filter of wat ook maar een draadje mag hebben apart af is gezekerd met een glaszekering, als een ding sluiting maakt dat niet de hele groep eruit vliegt.
Alleen dat gene dat defect is wordt dan uitgeschakeld. zie foto voor de duidelijkheid.



Er zitten geen stelpootjes onder we hebben de hel vloer waterpas uit laten vlakken

vraag 3 snap ik niet


Heel mooi, weer een stapje dichter bij jullie droom :eek:

we hopen over een week of 3 te kunnen starten.

gr Barbara en Wim
 
We zijn weer een heel klein stapjeverder.
We zijn de kast in elkaar aan hetzetten, deze krijgt steeds meer vorm.
En Wim is heel druk met de opbouw vanhet rif, ook dit krijgt langzaam vorm.
Maar het blijft altijd een lastig iets.







Groeten Barbara en Wim
 
Ziet er al goed uit, maar zou je niet bepaalde plekken in het rif hoger maken?
 
Afgelopen dagen zijn we begonnen om alles weer over te zetten van de schuur naar het aquarium.
Dat is altijd meer werk dan je gedacht had.
Als alles staat stuur ik een foto.
 
Mooi!!!
 
Zo de aquarium in de schuur is leeg gehaald en alles staat nu in het huiskamer aquarium.
Nu moet nog alles een goed plekje krijgen.







Gr Barbara en Wim
 
Ojee....... dit mag toch gezien worden echt heel mooi geworden en dat lonkt mij toch om naar Enschede te komen Barbara en Wim :cool: !!

Mvg,

Martin.
 
Ojee....... dit mag toch gezien worden echt heel mooi geworden en dat lonkt mij toch om naar Enschede te komen Barbara en Wim :cool: !!

Mvg,

Martin.


Natuurlijk mag je langs komen, maar het staat nog niet allemaal op de juiste plaats.

Wauw...daar zullen de vissen blij van worden.
Diverse verstop plekken.

mvg ronald
dat is waar maar dan moeten er nog wel wat vissen bij


Heel mooi en luchtig, hier kan wat moois groeien :eek:

We gaan proberen om er iets moois van te maken

gr Barbara en Wim
 
Even weer een update,zoals gewoonlijkhet water getest dat doe ik altijd op maandag.


Temperatuur 25,2
Zout 1025
Ph 8,2
Kh 10,6
Mg 1410
Cal 470
No 2 0
No 3 1,5
Fe 0,1
Po 4 0,04
Sr 16
Boron 4
Joduim 0,05


De groei zit er weer in, mag dus nietklagen.












Gr Barbara en Wim
 
Bovenaan