Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het nieuwe rif aquarium van Barbara en Wim

barbara en wim

Senior Forumlid
Er komt een nieuwe aquarium dus ookmaar een nieuwe dagboek.
Het nieuwe aquarium krijgt de volgdeafmeting 235 x 85 x 60 water hoogte met white glas en dit pastprecies tussen twee muren dus groter gaat echt niet.
De sump die ik nu heb die blijft dezestaat in de kelderkast deze is 110 x 40 x 60 dus alles bij elkaar komje algauw aan een kleine 1400 liter zeewater plezier

Wij zijn de afgelopen weken druk beziggeweest met onze oude schuur te isoleren en te voorzien van div.stroompunten want de levende have moet voor een tijdje de schuur in.
Hier kommen 2 aquariums te staan 1 van250 liter en 1 van 350 liter

Inmiddels is de schuur klaar en van deweek wordt de 250 liter bak opgestart dus het begin is er.

click image uploadcertificity.com

screenshot softwarecertificity.com

Hier kan dan voortaan het water getestworden en degelijke.

forum image hostingcertificity.com


Vgr Barbara en Wim
 
Erg leuk dat vind ik: de drommen kunnen nog veel kanten op......... alvast veel succes!
groeten, Lara
 
We zijn weer een stapje verder, het eerste aquarium van 250 liter staat sinds een week of 2 in de schuur.
Deze staat in te draaien met 15 kg vers levend steen het andere aquarium van 350 liter wordt morgen in de schuur geplaatst.
Hierin komt het levend steen van het huidige aquarium, met het water natuurlijk dus deze bak hoeft niet in te draaien.
Ook is er een begin gemaakt met het ontwerp van de nieuwe kast.
Wordt vervolgd.


image upload no size limitcertificity.com



image hostcertificity.com

Barbara en Wim
 
Het lijkt erop dat het nu toch echt
gaat gebeuren.
Het aquarium staat bijna in elkaar
alleen de voorruit moet er nog in, we zijn vandaag even wezen kijken.
Ik zelf ben bezig met de onderkast,
maar kan er niet echt mee verder omdat eerst het aquarium erop moet,
dat wordt in gebouwd.
Ik doe er 2 foto's bij









En wordt vervolgt.

Barbara en Wim
 
Dat ziet er veel belovend uit. Het is ook perfecte plek waar je het aquarium kunt plaatsen.
Veel succes ermee!
 
hoi Wim en Barbara,

alweer een tijdje geleden dat ik je volgde op dit forum.
ben ook alweer een tijdje gestopt met een zeeaquarium maar ben van plan het weer op te pakken

zal jullie opbouw gaan volgen en hoop dan jullie nieuwe aanwinst te mogen komen bekijken

groetjes gerrit uit delden
 
Gaat spannend worden dus. ��
Wanneer moet de bak klaar zijn?

Deze week hoop ik we zullen het zien.
Dat ziet er veel belovend uit. Het is ook perfecte plek waar je het aquarium kunt plaatsen.
Veel succes ermee!

de plek is vooral 's avonds super, het is een hele donkere hoek en dan "savonds knalt het eruit vooral door de zwarte kast waar hij in komt te staan

hoi Wim en Barbara,

alweer een tijdje geleden dat ik je volgde op dit forum.
ben ook alweer een tijdje gestopt met een zeeaquarium maar ben van plan het weer op te pakken

zal jullie opbouw gaan volgen en hoop dan jullie nieuwe aanwinst te mogen komen bekijken

groetjes gerrit uit delden

Hallo gerrit
dat gaat nog wel een tijdje duren hoor voor er iets te zien is

Dat wordt een hele plas water :eek::p

Nu maar hopen dat we droge voeten houden

gr Barbara en Wim
 
Ja, ja het staat, na lang wachten is hij gearriveerd, het koste nogal wat moeite om hem op zijn plek te krijgen.
Man, man, man wat een joekel, en ja ik heb hem zelf besteld en hij past precies maar nu hij staat is hij wel erg groot.
Maar we zijn weer een stapje verder, de kast kan nu afgebouwd worden, want het is de bedoeling dat hij ingebouwd wordt.
Wordt vervolgd.







Gr Barbara en Wim
 
Ziet er veelbelovend uit!

Een paar tips/vragen.

1) Hoe ga je de sump plaatsen en aansluiten? Je had het eerder over een kelderkast?

2) Die elektra (schakelaars?) boven de bak, Blijft dat zo? (elektriciteit en water is niet zo'n fijne combinatie).

3) Ik zie niet goed hoe/of je de stelpootjes waterpas en goed dragend hebt kunnen stellen. Ik neem aan dat je de bodemplaten van de sump hebt kunnen wegnemen?

Veel plezier met de verdere opbouw gewenst.
 
Bovenaan