Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Groene alg balletjes

De genoemde ‘opruimers’ eten geen van allen die lange haaralg. Die zul je met de hand kort moeten plukken, (zoals al aangegeven) mogelijk eet een zeeegel de korte geplukte alg wel. Mitrax krabben willen valonia (de bolletjesalg) nog wel eens eten, maar verwacht geen wonderen van ze en zuig het met een slang gewoon weg met de wekelijkse waterwissel.
 
Een zeehaas weet wel raad met de lange algen. Alleen zul je het diertje terug moeten brengen of aan een andere liefhebber verkopen. Zeehazen zullen anders verhongeren als de algen op zijn.
 
2 turbo slakken op 380 liter (las ik elders) is naar mijn idee heel weinig. Ik heb op 180 liter 6 Trochus slakken, maar die hebben ook niet kunnen voorkomen dat er toch een klein algenprobleem ontstond. Een zeeëgel (nakweek Mespilia globulus) heeft hier enorm mee geholpen.
Wat de oplossing ook gaat zijn, zorg ervoor dat de oorzaak van de weelderige alg groei aangepakt wordt, anders is het dweilen met de kraan open
 
Bovenaan