Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

gele doktersvis

... is blijkbaar een ding hier op dit forum.
Welkom in dit topic en leuk dat je gezellig mee doet aan dat "ding" hier op t forum. En je doet er ook nog een extra schepje bovenop, op dat "ding". Ayeto!
Bovendien geef je nog een drogreden ook. Daar geniet ik extra van.
 
sorry maar ben aardig ziek geweest dus vandaar geen reactie.. de gele doktersvis is nog steeds zo van kleur.. eet groen en goed. zwemt alsof er niets aan de hand is.. dus tja . wat het is of hoe het komt. is een grote vraag... de bak draait op vers zeewater en doet het top.
 
Ik zou deze dagelijks nori geven en kijken of dit verbetering geeft. Wat ik zelf altijd doe is het Noriblad opvouwen zodat deze niet zo makkelijk af te scheuren valt, zo hebben ze hier bijna heel de dag plezier van. Daarnaast vul ik deze met verschillende droogvoer om extra aanvulling en diversiteit aan te geven.
Hieronder wat foto's hoe je dit simpel kan maken 😉. Let op met opvouwen dat je alle randjes mee neemt met opvouwen, hierdoor kan het droogvoer er niet in 1 keer uit.
1000038664.jpg1000038665.jpg1000038666.jpg
 
Ook een manier. Ik knip meestal sliertjes zodat als de vissen eraan trekken ze maar 1 dun sliertje los trekken, dat kunnen ze dan naar binnen werken voor ze een volgende pakken
 
we hadden teveel fosfaat.. nu aan het verlagen en nu krijgen ze om de dag een stuk noriblad. ondanks veel water verversen was de fosfaat te hoog. .
Nou top dat jullie erachter zijn wat 1 vd oorzaken kon wezen, waarom om de dag nori?
 
2 x per week hier naast Nori blaadjes zeesla mix met nori en wakame vinden ze heerlijk en is variatie
 
kunnen ze dat iedere dag krijgen. ze krijgen ook weleens goed gewassen andijvie blad.
 
kunnen ze dat iedere dag krijgen. ze krijgen ook weleens goed gewassen andijvie blad.
Mag elke dag beschikbaar zijn als niet genoeg alg in je tank
 
kunnen ze dat iedere dag krijgen. ze krijgen ook weleens goed gewassen andijvie blad.
Fijn dat de vis er al een stuk beter uit ziet, dat is top!

Ik zou het bij voorkeur wel voornamelijk op “zee”-groen houden.

Land-planten zijn heel anders van samenstelling dan hetgeen ze in de natuur aan voedsel vinden (daar groeit voor zover ik weet geen kool, sla of banaan). Het zal wel niet meteen heel schadelijk zijn, maar toch…

My 2ct.

Mvg. Eeg
 
Fijn dat de vis er al een stuk beter uit ziet, dat is top!

Ik zou het bij voorkeur wel voornamelijk op “zee”-groen houden.

Land-planten zijn heel anders van samenstelling dan hetgeen ze in de natuur aan voedsel vinden (daar groeit voor zover ik weet geen kool, sla of banaan). Het zal wel niet meteen heel schadelijk zijn, maar toch…

My 2ct.

Mvg. Eeg
Ik wil niet verkeerd begrepen worden ,de Zeesla die ik bedoelde en voer is Ulva lactuca en is een eetbare algensoort, behorende tot de groenwieren en Undaria pinnatifida of wakame, is een zeewier behorend tot de groep bruinwieren dus alles natuurlijk voer voor dokters en dit is zoals superbert al zegt veel beter dan land planten en zeer betaalbaar voor dagelijks voer
 
Bovenaan