Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Donkerbruine alg in zoetwater aquarium krijg ik niet weg

Gadget1967

ZeewaterForum lid
zege7uru.jpg
bu8ujysy.jpg
ik ben redelijk nieuw met aquaria, maar heb een Trigon 190 inmiddels enkele maanden stabiel. De waterkwaliteit is goed en de vissen doen het prima. Ik heb echter aan 1 kant van het aquarium last van bruine alg die ook in de wand zit en ik niet weg krijg. Had er op aanraden van de winkel al garnalen bijgezet, maar die lusten blijkbaar deze soort alg niet. Heeft iemand misschien nog tips?



Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Met een tandenborstel de alg verwijderen,en een beetje geduld.Jouw water is wat rijk aan voedingstoffen.
Dit wordt vanzelf minder
 
Hallo Aad, dat hebben we geprobeerd maar het lijkt niet echt los te komen en er komt steeds meer bij. Overigens alleen aan de kant waar licht op valt van buitenaf. (Op de foto aan de rechtse kant, links zit eigenlijk niets).
y4a6yqag.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Dat lijkt me niet goed voor de bevolking, er zitten boesemanies, corydoras, algeneters, botia, barbeeltjes en garnalen in....


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Er is spul voor te krijgen, maar ik weet even niet wat uit mijn hoofd. Maar wat je ook zou kunnen doen is plantenvoeding erbij doen en de duur van je lichten verlagen. Ik weet niet hoe lang je lampen aanstaan en hoe oud ze zijn. maar vaak komt het door teveel licht. Waarschijnlijk krijgen je planten te weinig voeding om tegen die alg te knokken. Qua merk maakt de planten voeding niet echt uit. Wij gebruiken TetraPlant en dat werkt wel heel erg goed. Voor je het toevoegt eerst een goede waterwissel en dan toevoegen in het water dat je erbij doet, maar wat zijn de waardes en welke garnalen heb je ?

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Oke het is zoet.