Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dennis' reeftank

2x porselijn krabjes (Neopetrolisthes maculatus / oshimai) in tepelanemoon (Entacmaea quadricolor)

35.jpg

der maatje zit aan de andere kant
 
1 van de Amphiprion percula is helaas overleden. Arme beestje heeft een behoorlijke ruzie achter de rug met zn/dr maatje. Vissen waren ongeveer naar gelijke grote gegroeid.

Arme percula is ziek geworden en is er niet meer boven op gekomen
 
Laatst bewerkt:
Koeler achter aquarium in lekbak en wateralarm:
Bekijk bijlage 316793

Aardige oplossing een lekbak onder de koeler. Is het niet verstandiger de koeler boven de lek bak te plaatsen i.p.v. er in? In het geval van lekkage komt je koeler uiteindelijk onderwater te staan waardoor die in dat geval ook gelijk is afgeschreven..
 
Aardige oplossing een lekbak onder de koeler. Is het niet verstandiger de koeler boven de lek bak te plaatsen i.p.v. er in? In het geval van lekkage komt je koeler uiteindelijk onderwater te staan waardoor die in dat geval ook gelijk is afgeschreven..

Dat is zeker verstandig, ga de koeler op een verhoging zetten. Niet aan gedacht.
 
Marco zijn bak krijgt dus een mooie tweede leven! Erg mooi achterwand, ben jaloers haha, goed bedoelt natuurlijk. Veel succes met de bak, het kan erg mooi worden geloof ik. Ga het volgen...
 
Zeehaas stretching movie:


(video link test, 1ste keer)
 
Marco zijn bak krijgt dus een mooie tweede leven! Erg mooi achterwand, ben jaloers haha, goed bedoelt natuurlijk. Veel succes met de bak, het kan erg mooi worden geloof ik. Ga het volgen...

Ga zeker m`n best doen om er wat moois van de maken. Heb goede support van Erikk en Marco :).

Achterwand installeren heeft wat zweetdruppels gekost, had er eerst een plexiglas plaat tegen de poster aan gedaan om zo de achterwand makkelijk met een algenmagneet te kunnen schoonmaken zonder de poster te beschadigen. Helaas werkt plexiglas en trok de poster van het glas :mad:. Nu plexiglas verwijdert en alles zit er weer strak en glad op. Reinigen met algenmagneet gaat ook goed
 
Hm.. maar je heb die plexiglas toch terug geplaatst?
Erg grappig die haas! Het is je mooi gelukt een leuk filmpje te maken! Ik had een tijdje geleden ook eentje in mijn bak zitten (heb hem ook bij Marco gevonden), maar toen ik hoorde dat hij alles kan vergiftigen als hem iets overkomt, durfde ik niet langer zo'n risico te nemen...
 
Zit geen plexiglas meer. Poster direct tegen achterwand buiten het aquarium geplakt.

wbt giftigheid van zeehazen: ze kunnen 'inkt' uitstoten bij stress. Dit kan gevaarlijk zijn in kleine aquarium volumes (bv vervoer zakken), maar in een beetje bak zal de 'inkt' snel verdund worden door de hoeveelheden water en is het niet meer giftig....

Denk dat je een zee-appel (pseudocolochirus Violaceus) bedoelt, deze zijn bij sterfte zeer giftig en kunnen dan in 1 klap alles doden. Bakken boven de 300 liter met een goede afschuimer worden aanbevolen voor deze dieren. (Deze lagen bij Marco ook wel eens in de lage koralen bak)
 
Tepelanemoon heeft eindelijk z'n plekje gevonden. Op steentje met buttons en blauw oortje van barry555

De porselijn krabjes volgden de anemoon keer op keer als deze zich weer had verplaatst. De percula anemoonvis laat deze tepel anemoon nu definitief links liggen na diverse keren in de scharen van de krabben gezeten te hebben.

38.jpg
 
Blijft leuk gezicht hoe de porselijn krabjes aan hun voedsel komen

 
Bovenaan