Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dagboek Bjorn91

Jaaaaaa hoooor nieuwe project is onderweg :D
175x60x60 dit word een verzamel project dus jullie zullen er de komende tijd nog niet heel erg veel van zien en horen maar ik kan er dan nu langzaam aan aan beginnen om alle techniek bij elkaar te verzamelen.
 
jap thats him!! gisteren in de auto geladen;) paste precies!
word een mooi project dat weet ik zeker! ;) goed nadenken, je hebt nu de tijd omdat je al een aqua hebt die lekker draaid. dus geen haast!;) maar wel opschieten!!!!!:p

belachelijk eigenlijk 4 aqua's in iets meer dan een jaar tijd:eek::p
 
Tsjaa djelmer hobby mag geld kosten toch ;)

En voor richard zal ik er een foto bij zetten van mijn nieuwe zwembad.
 

Bijlagen

  • image-2244086516.jpg
    image-2244086516.jpg
    60 KB · Weergaven: 7
Heb ik nog geen idee voor ik zit namelijk een beetje met de ruimte doorkijk zou ik wel super vinden maar denk niet dat het gaat lukken.
 
Vandaag even mijn wervelbed inorde gemaakt en geplaatst
 

Bijlagen

  • image-4040001230.jpg
    image-4040001230.jpg
    36 KB · Weergaven: 11
Nou brem voor uit dan maar:
Ik ben als volgt begonnen eerst de spullen bij elkaar gehaald

En dan kan het knutselen beginnen, ik heb de doorzichtige pvc 40 cm lang gemaakt. In de pvc lijm kap heb ik 2 gaten naast elkaar gemaakt waar ik de puntstukjes van 16mm in gedraaid heb

Op de puntstukjes lijm je de knietjes om langs de pijp op naar beneden te gaan op de ingang heb ik een kogel kraan gemaakt

Aan de onderkant van de doorzichtige pvc buis hen ik een schroef dop gemaakt om hem te vullen en aan de binnen kant van de schoefdeksel heb ik een filter korfje gelijmd met een gat erin waar de aanvoerleiding doorheen zakt. Op dat korfje blijven de biopellets liggen waardoor het water onder de korf al kan beginnen met wervelen.

Ondertussen heeft dit verhaal typen me bijna meer tijd gekost dan de hele filter in elkaar bouwen ( je leest: het stelt niks voor om er een te maken) zo heb ik mijn filter klaar voor 25 euro exl. pomp eheim compact 1000 want die had ik nog

Bij de foto's nogmaals het eind resultaat.
 

Bijlagen

  • image-2631810898.jpg
    image-2631810898.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 7
  • image-2789047775.jpg
    image-2789047775.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 6
  • image-325397785.jpg
    image-325397785.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 7
  • image-2272886077.jpg
    image-2272886077.jpg
    36 KB · Weergaven: 9
Even een vraag aan jullie allen ik ben vast rustig aan het rondkijken voor een afschuimer voor die nieuwe bak heeft iemand ervaringen met afschuimers voor 700 liter aquariums? Zou de bm nac66 voldoende zijn?
 
Ik zou geen bubblemagnus nemen, ik vind ze erg lastig met afstellen en het schuim matig. Ik zou voor jou aquarium eerder de aqua medic turboflotor blue 3000 nemen heb zelf de 1000 gehad en deze deed het erg goed! Ook de mtt1 zou een degelijke afschuimer zijn voor jou bak en ze staan regelmatig 2de hands te koop dus je kan er goedkoop aankomen. En dan heb je natuurlijk nog de bubble king/ deltec/ atb afschuimers ook super afschuimers, maar die liggen weer in een hele andere prijsklasse. De ati powercone zou ook een optie kunnen zijn, maar deze is ook lastig af te stellen en gevoelig.
 
Ondertussen heb ik ook een afschuimer, opvoerpomp, sump en kalkreactor. Bedankt peter H waar ik zojuist de reactor op heb gehaald.

Langzaam maar zeker gaat het de goede kant op met de techniek, nu de stroming en de verlichting nog dus als je daar nog iets van hebt liggen of ideeen hebt hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • image-2430190743.jpg
    image-2430190743.jpg
    512,8 KB · Weergaven: 8
Vandaag even op en neer geweest naar aalst om lampen te halen ben op het moment trotse eigenaar van 4 ps black python 160W 😃
 
Dat is het zeker richard ;) heb er nu 2 op mijn meterse bak liggen en dat is prima te doen op 50%
 
Bovenaan