Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

500L Cube RoelHG

Re: Aqua Medic Cube van Moi

Bedankt voor je reactie. Ik ga er inderdaad 2 gaten in laten boren alleen dan wel de vraag hoe groot de overloop moet zijn. Ik wil deze graag in het midden plaatsen en zo klein mogelijk houden om ruimte over te houden. Ik zou hem liever wat breder over de achterwand willen en minder diep.

Zou het eventueel een optie zijn om hem 10 cm diep te doen en 20 cm breed of is dat te krap aan? Of wellicht nog iets kleiner.... haha!
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Wellicht een heel slecht idee maar ben benieuwd hoe jullie de slagings kansen achten haha! Gezien de ruimte moet je flexibel zijn.

Sump.jpg
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

In mijn Red Sea is de overloop 10 cm diep en 25 cm breed met 3 doorvoeren ..... 10 cm bij 20 cm moet prima kunnen m.i.z
 
Laatst bewerkt:
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Zoooooooo kunnen we ook weer water tappen [emoji1320]

5d2f97a4a0ed2cb033eaf1e06582ba8d.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Wellicht een heel slecht idee maar ben benieuwd hoe jullie de slagings kansen achten haha! Gezien de ruimte moet je flexibel zijn.

Bekijk bijlage 480079

Je zou alvast kunnen kijken naar welke afschuimen je wilt gaan. Dan kan je de specificaties daar van opzoeken. Weet je ongeveer hoe groot het compartiment moet zijn daarvoor. Het vak voor de opvoer kan makkelijk wat kleiner in mij ogen.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Je zou alvast kunnen kijken naar welke afschuimen je wilt gaan. Dan kan je de specificaties daar van opzoeken. Weet je ongeveer hoe groot het compartiment moet zijn daarvoor. Het vak voor de opvoer kan makkelijk wat kleiner in mij ogen.

Correct! Word wss een deltec SC1455 of wellicht een SC1456 alleen zie en hoor daar wat issues met de pomp over.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Verlichting is ook binnen en osmose pure aan het installeren!

baae6d12677bfb8215b04e6b88249a50.jpg


51343c9e277eeb074da27849bc386793.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Vandaag de afschuimer kunnen ophalen en deze even een kleine poetsbeurt gegeven..... is weer als nieuw!! Mini BBK 160..... stapje verder weer.

31b41429ac8a5a57c86b345c6eee1df1.jpg


ad176ad880c642bb3a718e844290867c.jpg


c40ee84c42dc64ed435f081ff59ad7bc.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Bedankt mannen! Maandagavond nog mooier speelgoed in het vooruitzicht [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Gezien de schuimer en de ruimte moest het midden plankje "even snel" verwijderd worden.

Gezien het feit dat deze natuurlijk bij het in elkaar zetten met houtlijm vast is gezet en er vrij weinig schroeven in het meubel zitten heb ik dit natuurlijk weer op de "Roel" aanpak gedaan [emoji51]

2795cb8bd683651867c58a3ff5afdcd8.jpg


0a218ad468a3a8bf54eade78ca338e62.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Ziet er mooi uit hoor al die techniek. Ben wel benieuwd of de BBK geen overkill is voor 200 liter. Hier heb ik dat de opvoerpomp de afschuimer beperkt in de opbrengst. 5000l/h opvoerpomp (netto 3500) en een Skimz 163 Monzter op netto 400l. De Skimz draait op 50% van vol vermogen.. anders krijg ik geen stabiele schuimkop.
Heb je al een opvoerpomp in gedachte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Ziet er mooi uit hoor al die techniek. Ben wel benieuwd of de BBK geen overkill is voor 200 liter. Hier heb ik dat de opvoerpomp de afschuimer beperkt in de opbrengst. 5000l/h opvoerpomp (netto 3500) en een Skimz 163 Monzter op netto 400l. De Skimz draait op 50% van vol vermogen.. anders krijg ik geen stabiele schuimkop.
Heb je al een opvoerpomp in gedachte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Bedankt voor je antwoord Tim! We gaan het zien idd en anders moeten we wat aanpassingen gaan doen.
Ik had zelf de Red Dragon Mini 50W + Speedy 3 in gedachte zodat ik hiermee het eea kan regelen.
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Bedankt voor je antwoord Tim! We gaan het zien idd en anders moeten we wat aanpassingen gaan doen.
Ik had zelf de Red Dragon Mini 50W + Speedy 3 in gedachte zodat ik hiermee het eea kan regelen.
Ja het zou zonde zijn als je afschuimer stil valt. De grootte van het vak in de sump speelt ook een rol, deze de kleiner des de groter de kans dat de afschuimer zn eigen water recycled. Met een krachtige opvoer kan je wellicht een gyre effect in je bak krijgen, met een paar grote stukken loc-line en breede mondstukken. Dan kan je weer iets besparen op stromingspompen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Ik heb even mijn woordenboek erbij gepakt alleen "besparen" komt er helaas niet in voor.... Haha! We gaan even goed bekijken hoe we het eea gaan aanpakken!

Heb weer mooi spul weten te bemachtigen en besparen op de stromingspompen gaat dus helaas niet meer Haha!

Nog een aantal zaken meer alleen staan niet op de foto!

3a7875d7fdff024b643cdae008abc315.jpg


b454312438267d7a9af2f514824150b3.jpg


002ac351c7b4c53ed1773b1e2265257b.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: Aqua Medic Cube van Moi

Daar staat een aardige inhoud van een portemonnee. 😋
 
Bovenaan